• Vick

Vi med BIM September 2017

Hej!

Har haft ÄL-flytningar i början på den här veckan, och har haft sex både innan och under tiden. Igår fick jag UVI (pga oskyddat o glömde kissa efter sex, blääääää så tråkigt!) och var till vårdcentralen. Läkaren frågade om jag var gravid och jag svarade att det vet jag inte än, borde ha ÄL nu och förhoppningsvis har det tagit sig. Då bad hon om ett gravtest från Lab och det visade negativt. Jag lämnade urinprov och "stick-i-finger"-blodprov.

Visst borde ÄL +2 (ca) vara för tidigt även för läkare att se? Någon som vet? Eller är det bara att ge upp hoppet redan nu och vänta en månad!? :(

• Vick

Hade trådiga flytningar den 29/8 och 30/8. Den 31/8 var det över, så jag antar att jag hade ÄL någon av dom dagarna. Och i så fall har jag BIM idag/imorgon/på torsdag! När tycker ni att jag borde testa mig? :)

Vill ju veta, men är samtidigt orolig för ett negativt test och hamna i tankar som "det kanske kan vara ett plus ändå"...

• Vick

Tog precis ett CB early som visade negativt. ÄL +14 och BIM -1 idag, så det är bara att vänta in mensen :(

• Vick
    Hippo83 skrev 2017-09-14 09:28:34 följande:

Plussade nu på morgonen BIM +2, trodde inte det efter det negativa testen på BIM -1.

Here we go again!!!

Grattis!!
  • Vick
    010101 skrev 2017-09-17 10:42:33 följande:

Hej! Hoppas det är okej att man hakar på här. Grattis till alla plus!!

Jag har följt tråden ett tag, men egentligen hade vi inte tänkt att påbörja syskonförsöken förrän nästa månad. Jag skulle dock behöva rådfråga er.

Har mått illa i drygt en vecka och molvärk i rygg och mage till och från. BIM beräknas vara om 2-3 dagar, men tog ut spiralen för bara 2 månader sen så är inte helt säker. Har sen äl så räknar att jag är på ÄL+10 idag. Enda symptomen som saknas från förra graviditeten är att jag inte har extremt känsliga bröstvårtor.

Tog detta test från clearblue nyss och både jag och sambon ser ett svagt plus, ser ni också, eller är det bara spökstreck? :/

Förra månaden tog jag samma sorts test som dig och fick ett lika tydligt/svagt sträck som på ditt. Trodde verkligen det var ett plus och väntade några dagar innan jag tog ett digitalt, och det visade negativt. Jag är helt ny på det här så vet inte kännetecknen på spökstreck, men jag antar att mitt var det för sen kom mensen några dagar senare.

Den här månaden testade jag på BIM -1 med ett test av samma sort och det var helt blankt, så inget plus för mig än. Men blir ju helt klart nyfiken på varför det var ett svagt streck på första och inget alls nu.

Håller tummarna för att ditt är ett svagt plus och inget spök!! Uppdatera när du vet mer =)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017