Isathe skrev 2017-09-06 10:30:48 följande:
Ok, jag har också PCO fått diagnosen för flera år sedan och vid tidigare p-piller uppehåll har jag inte fått någon mens, de fick jag däremot direkt vid detta uppehåll som jag gjorde i februari. Då fått regelbunden, vilket är ett gott tecken.
Men finns ju tyvärr inga garantier att ägget släpper, trotts ägglossningskänningar och positivt utslag på stickor, så risken finns ju att man går och hoppas för mkt hela tiden. De är väl de vi ska kolla vidare på hoppas jag om mina ägg mognar och släpper som dom ska, sen min passage i äggstockarna och killens spermier och efter det får vi se om de blir någon behandling med hormoner mm.
Jag har ju även en övervikt som jag borde jobba mer på än jag gör, ligger på ett BMI runt 30-31, tyvärr.
Vi har nästan samma situation du och jag. Förutom att jag inte hade någon egen mens alls (typ runt 3 ggr per år bara) läkarna sa att det är vanligt att äggen mognar men inte släpper vid PCO, därav att jag tar en spruta för att få dem att lossa också. alla behöver ju inte sprutan.
Hade också lite övervikt när vi gjorde utredeningen, men för att få hjälp behövde jag gå ner till under BMI30. Direkt när jag fick diagnosen så läste jag att LCHF kunde hjälpa, så började äta strikt nästan samma dag. har gått ner 10 kg nu, så jag hoppas verkligen att det kan hjälpa till!!
Personligen tyckte jag att det var väldigt skönt att få göra utredningen och vara inne i "snurran", det gjorde att jag slappnade av lite iaf, då var det bara att göra precis som läkarna säger och hoppas på det bästa. inget mer tro/känna/hoppas varje månad. Få svart på vitt om jag har mogna ägg, veta att de lossar, veta när osv.