Inlägg från: Isathe |Visa alla inlägg
  • Isathe

Vi med BIM September 2017

Hej på er!

Vi har försökt sedan februari, så detta är 7:E aktiva försöket, börjar bli tröstlöst. Men iaf fångat en fin stegring på ägglossningsstickorna. Vi har myst dag 13 & 14 och självklart blir de mys ikv och imorgon igen. Håller nu tummarna att de är vår tur nu.

• Isathe
    Snultan skrev 2017-08-28 13:06:08 följande:
    Känner igen ditt namn. Tråkigt att det inte tagit sig. Vi kämpar på här med nioende försöket. Heja heja!
    Känner igen ditt namn också.... Ja sjukt påfrestande är det, speciellt nu när kompis efter kompis kommer med beskedet att de ska få barn. Men men, bara kämpa vidare.
  • Isathe
    Repet skrev 2017-08-31 09:40:53 följande:

Vi hoppas också på plus i september. har BIM 12/9. det är vårt andra försök med hormonbehandling, men nästan 2 års längtan (fick diagnosen PCOS i juli vilket förklarade en hel del). 
    Fick omslag på äl stickorna i tisdags och läkaren hittade en fin blåsa vid VUL, så nu håller vi tummarna att det funkar denna gång!

Håller tummarna för dig. Vilken typ av behandling har du? Fått spruta för att ägget ska släppa också?

Jag har också PCO men får ingen hjälp för än vi försökt i 1 år själva, därför jag är nyfiken!

• Isathe
    Repet skrev 2017-08-31 15:52:39 följande:
    De är helt vansinne att ni inte får hjälp innan dess. För hela grejen är ju att pco gör det nästan omöjligt att kunna få barn själv. Kolla med en annan läkare eller gå privat!

Vi har fått letrozol för att få äggmognad och sedan tar jag spruta (ovitelle) för att ägglossa. Sen går jag till läkare en gång i månaden och kollar äggblåsorna och livmodern...

Sen har jag lagt om kosten till LCHF efter rekommendation av läkaren.

Fördelen är ju att vi vet exakt vad som händer i kroppen och när. Nackdelen blir ju att allt fokus i livet är på att skaffa barn, inte så spontant direkt, utan när läkaren säger GO, då är de bara att köra...

Håller tummarna för dig också! Å som sagt du borde verkligen hitta en annan läkare!

Tack för att du delar med dig!

Ja de är verkligen sjukt, ska prova ringa dom en gång till och får jag inget napp så ska jag ringa en privat jag hittat i annan stad. Min önskan är ju att iaf få komma och titta så jag verkligen har ägg som mognar och släpper och min passage i äggledarna, sen kolla upp killens simmare så dom fungerar.

Den lilla fördelen är att jag iaf har regelbunden mens och får utslag på ägglossningsstickorna, däremot är de ju ingen garanti att de släpper något ägg för det, tyvärr. Jag känner ju av min ägglossning då jag får ont precis i dagarna kring det, men de är ju heller ingen garanti för att något ägg släpper.

Skulle behöva gå ner några kilo men de är så fruktansvärt tråkigt....

• Isathe

Gud vad tiden går segt......

Hur räknar ni när ni räknar ägglossning och dagar från ägglossning?

Om jag fick positivt på ägglossningstestet (max fertilitet) i måndags, räknar ni då idag (fredag) som ÄL+4 eller ÄL+5. Eller räknar ni att ägget släpper dagen efter?

Svårt de där....

• Isathe
    Snultan skrev 2017-09-01 20:43:40 följande:

ÄL sker ju inom 48 timmar från positivt test, så jag tänker att ÄL borde va ish dagen efter positivt test? De är iaf så jag har räknat från min. Så för dig ÄL+4.. Men som sagt svårt, man vet ju inte EXAKT när ÄL är.. men för att ha lite marginal kanske man borde räkna dagen efter

Ja lite så jag också tänker, att ÄL borde då varit i fredags men räknar man inte den dagen som ÄL-dag så isf borde jag vara ÄL+3 idag.... I vilket fall som helst långt kvar till BIM som är mån-tis om 2 veckor, alltså 11/9-12/9 typ...!!
  • Isathe
    Snultan skrev 2017-09-02 06:01:02 följande:

OMG!!! JAG ÄR GRAVID!

Ett fint starkt plus som kom direkt. Jag svävar på moln! Grät till och med en skvätt när jag såg det. HERREGUD vilken lycka. Efter 9 månader får vi ÄNTLIGEN vårt plus. Sååå sjukt! <3 Jag vaknade först för nån timme sen å tänkte jag skulle vänta lite, somnade om och DRÖMDE att jag tog ett test och det var positivt. Är detta verkligen sant!? Åh jag är så glad! =D

Stort grattis!!!

Vad har du för symtom?

Här går ju tiden hur segt som helst. Har iaf bokat tid för att börja kolla upp oss, vi ska på första besöket 21/9 så de känns super skönt att ha sparkat igång allt. Har egentligen inga större förhoppningar om att de ska ta sig den här gången heller tyvärr.....!!!
  • Isathe
    Snultan skrev 2017-09-02 09:09:54 följande:

Tack så mycket! =D

Jag har haft molvärk, ryggvärk, illamående, hunger, ömma bröst, dåligt humör, flytningar.. det som varit annorlunda är att jag verkligen känt att något händer i livmodern. Som att nåt växer där liksom. Känt det rätt tydligt. Nu känner jag inga av de andra symtom, bara lite molande värk i magen och mer hunger tror jag.

Skönt med tid! Jag fick oxå en tid faktiskt till gyn 13/9. Vi har ju försökt i 9 månader. Så blir till att avboka den nu ju :)

Jag hoppas verkligen de tar sig snart för dig, eller att ni får den hjälp ni behöver <3

Tack! Självklart hoppas jag också men känns inte som de kommer bli något den här månaden heller, jag har ju PCO och försökt sedan mitten av februari, å då är det extra skönt att vi har vår tid bokad. Men de är långa 9 dagar kvar tills jag väntar mens den borde komma runt 11/9-12/9. Sen har vi vår tid till barnmorskan för att sätta igång allt den 21/9, HÄRLIGT! Blir lite så att man kan slappna av på något vis, när man vet att tar de sig inte så får vi hjälp!
  • Isathe
    FH24 skrev 2017-09-04 10:20:59 följande:
    Tack! <3

Tog test för att se om det avtagit. Sist jag testade var i lördags (för att se hur det såg ut då), Då var testetstrecket fortfarande svagare än kontroll.

Nu har det ökat, så borde vara ett gott tecken.

Detta tog jag nu:

Ååå de där ser ju jätte positivt ut. Håller alla tummar jag kan för dig nu att de går bra! Vad har du haft för symtom? å när?

Själv är jag på ÄL+6 idag och BIM väntar jag nästa vecka måndag, tisdag eller onsdag.... Såååå långt kvar, Vill hoppas men försöker tänka på annat. Vi har iaf ett första möte för att påbörja utredning inbokat 21/9 vilket känns super skönt!

Svar på tråden Vi med BIM September 2017