Repet skrev 2017-08-31 15:52:39 följande:
De är helt vansinne att ni inte får hjälp innan dess. För hela grejen är ju att pco gör det nästan omöjligt att kunna få barn själv. Kolla med en annan läkare eller gå privat!
Vi har fått letrozol för att få äggmognad och sedan tar jag spruta (ovitelle) för att ägglossa. Sen går jag till läkare en gång i månaden och kollar äggblåsorna och livmodern...
Sen har jag lagt om kosten till LCHF efter rekommendation av läkaren.
Fördelen är ju att vi vet exakt vad som händer i kroppen och när. Nackdelen blir ju att allt fokus i livet är på att skaffa barn, inte så spontant direkt, utan när läkaren säger GO, då är de bara att köra...
Håller tummarna för dig också! Å som sagt du borde verkligen hitta en annan läkare!
Tack för att du delar med dig!
Ja de är verkligen sjukt, ska prova ringa dom en gång till och får jag inget napp så ska jag ringa en privat jag hittat i annan stad. Min önskan är ju att iaf få komma och titta så jag verkligen har ägg som mognar och släpper och min passage i äggledarna, sen kolla upp killens simmare så dom fungerar.
Den lilla fördelen är att jag iaf har regelbunden mens och får utslag på ägglossningsstickorna, däremot är de ju ingen garanti att de släpper något ägg för det, tyvärr. Jag känner ju av min ägglossning då jag får ont precis i dagarna kring det, men de är ju heller ingen garanti för att något ägg släpper.
Skulle behöva gå ner några kilo men de är så fruktansvärt tråkigt....