Inlägg från: verdandi |Visa alla inlägg
  • verdandi

Vi med BIM September 2017

Jag tog sista p-pillret nu den 13:e augusti och fick mens den 16:e. Innan jag började med p-piller nu sist (för två år sedan) hade jag kopparspiral och då hade jag en cykel på 27-39 dagar, men oftast runt 29-33 dagar och en medellängd på 31 dagar (enligt appen). Har med andra ord ingen koll på när jag har BIM egentligen, men räknar med att det borde vara nu i september.

Är så nervös inför allt det här redan innan vi hunnit börja nästan. Ser fram emot att få mens så jag vet att allt kickat igång ordentligt, men är samtidigt redan nervös inför att den ska komma eftersom vi fått till det ganska mycket den här månaden så jag hoppas ju innerst inne att den inte gör det.. 

• verdandi
    Ungmensäker skrev 2017-09-06 20:26:38 följande:

Hallå tjejer! Äl+4 idag.. kan man få symptom redan nu? Har haft ont i magen som molvärk ända sen ägglossningen och idag fick jag halsbränna, aldrig haft det förut! Vad tror ni?

Jag har ingen aning, men googlar själv som en galning på tidiga symptom. Slutade med p-piller förra månaden och vet inte när jag har äl eller mens (efter p-pillermensen), men tycker redan att jag har massa symptom. Skulle dock lika gärna kunna vara att cykeln kickar igång efter p-pillerna och det är typ pms-besvär eller att jag ätit dåligt. Men man önskar ju.. :) Hoppas det är tidiga symptom för din del! Iaf molvärken känner väl en del tidigt?
  • verdandi

Stort grattis ni som plussat! :)

Jag har svårt för att bestämma mig om/när jag ska ta ett test.

Tog sista p-pillret 13/8. Fick p-pillermens 16/8. Har ingen aning om hur min cykel ser ut eller när ÄL var. Innan jag började med p-piller och hade kopparspiral så hade jag en cykel på ca. 31 dagar (+- några dagar oftast), någon gång var den 26 dagar och någon gång 39 dagar.

Nu är det 29 dagar sen jag fick min p-pillermens. Har haft en hel del symptom (trött, yrsel, huvudvärk, molvärk, finnar, precis börjat få ömma bröstvårtor osv.) men det kan ju lika gärna vara att kroppen ställer om sig efter p-piller.

När tycker ni jag ska testa för att inte råka vara "för tidig" om mensen inte hinner komma?

Svar på tråden Vi med BIM September 2017