Inlägg från: Aurora1988 |Visa alla inlägg
  • Aurora1988

Vi med BIM September 2017

Hej allihopa!

Är på det 13:e försöket med mitt första barn.

Fick missfall förra månden och började försöka direkt efter, så har alltså inte fått min första mens efter missfallet ännu, men har haft ägglossning nyligen. har säkrat upp med varannan-dag-sex de senaste veckorna för att vara på den säkra sidan.

Så jag hoppas hoppas hoppas verkligen! Och att när det väl sker att den lilla/lille vill stanna kvar därinne...

Har BIM den 16-17 sep.

• Aurora1988

Har beräknad bim om 7-8 dagar. Hade äl för 6 dagar sen.

Igår under dagen och imorse hade jag lite molande värk och nu när jag var på toa kom det en liten blödning!

Kan det vara en nid blödning? Eller..!? Blodet var inte rosa utan mer rött :s

• Aurora1988
    Milou3 skrev 2017-09-09 15:04:12 följande:

Låter absolut som en nidblödning! :)

åh jag hoppas du har rätt!:)

Tråkigt att höra att mensen kom idag för dig, men håller tummarna för nästa äl!

Har ni försökt länge?
  • Aurora1988
    Milou3 skrev 2017-09-09 15:51:23 följande:

Ja ett år. Mf i dec förra året och ett i juni nu i år :(

Förstår ungefär hur du känner. Vi har försökt i 14 månader, fick missfall förra månaden. Tog det väldigt hårt trots att det var så tidigt i graviditeten. Har nog aldrig varit så ledsen..så två missfall bakom sig måste vara väldigt tufft..

det positiva är ju att man vet att allt funkar iaf o med tanke på all hjälp man kan få idag så är det mer en fråga om "när" än "om".. Så kämpa på :) styrke-kram!
  • Aurora1988
    Milou3 skrev 2017-09-09 17:36:09 följande:

Ja i ditt fall är det så :) du är född 88?

Jag fyllde 41 i går så min fertilitet sjunker ju drastiskt för varje år nu och risken för mf är betydligt högre i min ålder. Har 2 barn sen innan men vill så gärna ha en till!

Men jag kommer inte ge upp :) försöker ett år till iaf!

Beklagar ditt mf!

Tack! Ja, jag är född -88 och kämpar nu med mitt första barn. Men du har ändå lyckats bli gravid 2 ggr på ett år, du verkar väldigt fertil fortfarande ;)) ja, kör på! Klart ni ska ha ett barn till :)!
  • Aurora1988
    Loomi skrev 2017-09-11 09:54:20 följande:

ÄL+7 här idag! Någon som ligger ungefär lika i tiden?

Nu börjar jag bli otålig! Beställde hem testa-tidigt-tester igår...

Tänkte testa på torsdag eller fredag, ÄL+10 eller+11. 

Jäkla väntan nu.... 

Jag är på ÄL+8 idag, så ungefär lika!

Är också riktigt otålig!

Börjar känna av en massa symptom (eller PMS? Eller inbillning?) så vill bara testa nu! Men har bestämt mig för att vänta till ÄL +14. Ska försöka iaf!

Känner du nånting?
  • Aurora1988
    Loomi skrev 2017-09-11 11:57:37 följande:

Två em/kvällar i rad nu har jag mått illa men jag vet inte om det är något symptom, minns inte från förra graviditeten om jag skulle ha varit illamående så tidigt. Annars känner jag lite att det spännen och drar i magen och ryggen. Vad känner du för symptom?

Spännande att se hur det går för oss :)

Jag började också känna mig lätt illamående idag efter frukosten, men som sagt, vet inte om jag bara hoppas lite för mycket..

Har haft lite lätt molvärk sen i fredags och i lördags en liten blödning när jag var på toa.

Börjar bli öm i brösten också och lättirriterad, men så är jag alltid innan mens, så det behöver inte betyda något i mitt fall.
  • Aurora1988
    Taliya skrev 2017-09-12 16:30:37 följande:

Kunde såklart inte hålla mig ifrån att testa idag igen. Fick ju ett supersvagt streck igår med gravkollen sticka. I morse vid sju tog jag ett, hade dock endast sovit tre timmar och det vart nog väldigt utspätt, så det vart ju väldigt negativt ???? usch vad jobbigt det var.

Men sen sov jag mellan 8 och 13.. tog förstås ett till test och det visade detta:

Positivt va?

Helt klart positivt!

Grattis!! :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017