Inlägg från: marsen |Visa alla inlägg
  • marsen

Vi med BIM September 2017

Hoppar in här!

Jag och min sambo planerar barn, jag har två sedan innan, han har inga än.

För att det ska klaffa så bra som möjligt med våra liv så hade vi planerat första försöket till oktober. Nu kan det vara så att jag redan är gravid då vi hade oskyddat sex precis vid ägglossning. Tyckte tiden gick så fort så tänkte inte ens på att det var nära ägglossning. Tittade min menskalender efter sexet och det ägde rum två dagar innan ägglossning. Kikade med LH-stickor precis efter sexet och då var test-strecket svagare än kontroll-strecket så tänkte att då är det ingen fara. Den måste ju först stegra ännu mer och sen ska ägglossning äga rum. Men tittade med en ny LH-sticka imorgonen efter och då var test-strecket ännu svagare så då förstod jag att min stegring var strax innan sexet och att vi mycket möjligt hade sex precis innan eller vid ägglossning.

Nu är inte det någon katastrof om jag skulle bli gravid redan den här månaden utan nu hoppas jag att jag är det!

Är på ÄL +5 typ och beräknad BIM är den 15/9. Tänkte prova första gången på söndag som är BIM -5.

Känner en annorlunda känsla i magen, lite smått illamående, inte så att jag vill kräkas men att det känns som att frukosten ligger uppe i strupen. Kaffet var inte alls lika gott i morse som det brukar vara. Ömma bröstvårtor. Letar alla tecken nu ????

• marsen

Vad är det tidigaste ni eller någon ni vet har plussat?

Orkar inte vänta på BIM!!

• marsen
    FH24 skrev 2017-09-05 18:46:43 följande:

Äl+8 med predictor early och dagen efter (äl +9) med veckoindikator :)

Får vänta några dagar till då ;D
  • marsen

Grav-stickor.

Tog en väldigt tidig idag. BIM -8. Men! Om man lyser igenom det ser man teststrecket. Är det alltid så??

• marsen
    AAMLB skrev 2017-09-07 21:14:01 följande:

Vad betyder detta !? Är på dag 17 i cykeln och idag får jag detta utslag på ÄL test. Enligt kalender borde min ÄL varit i tisdags, men igår och idag har jag haft ÄL flytningar.. är testet neg elle pos? Överst är ett helt negativt från en dag efter mensen slutade, det andra testet tog jag idag just pga flytningar... vad tror ni ?

Det kan ju också så att du haft din stegring, i måndags tex om ägglossning borde ha skett i tisdags. Att LH-koncentrationen är på väg ner. Positivt är det när test och kontrollstreck är lika starka. Så hoppas du mös till det riktigt i måndags och tisdags ;)
  • marsen

BIM -6 idag. Gjorde ett väldigt tidigt test BIM -8 som inte visade nånting och direkt tror jag ju att det har skitit sig den här månaden. Varför gör man så tidiga test när det är minimal chans att det visar något trots graviditet?!

Men idag känner jag nånting som skulle kunna vara tidiga graviditetssymtom: lätt illamående och uppblåst mage. Kaffet är halvgott. Vet inte om jag törs göra ett nytt test imorgon BIM -5 eller om jag ska vänta ännu längre.

• marsen

Alltså hjälp!

Gjorde ett till gravtest idag. BIM -5. Fick med detta gravtest när jag köpte LH-stickorna.

Jag ser klart och tydligt ett streck, inte jättestarkt, men det är där. Nu tänker jag: Kanske inte ska lita på det för kvaliten är kanske inte det bästa om det är medskickat gratis?

Kan inte lägga upp bild via telefonen heller.

• marsen
    Njcm skrev 2017-09-10 11:48:32 följande:
    Åh jag ser ! Men vänta några dagar och ta ett nytt på tisdag typ :) ser lite grått ut strecket men ändå lovande ?
    Och det syns mycket bättre IRL och på bilderna i telefonen! Jag törs inte riktigt tro eller lita på det. Väntar två dagar och gör ett nytt :D

Här är ljusstyrkan lite svagare i bilden

• marsen
    Queva skrev 2017-09-10 19:25:27 följande:

Tycker man ser tydligt!

Inget spök då?

Får testa igen imorgon och se om det är starkare :)
  • marsen
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-10 23:55:37 följande:

BIM+7 och fortfarande ingen mens. Dock ont i magen när jag ställer mig upp hastigt eller spänner mig vid t.ex. orgasm och är tröttare än jag orkar med (haha). Ibland tycker jag också att det luktar konstigt i delar av lägenheten, saker min man inte känner av. Dock testade jag minus igår morse. Känns hopplöst. Vem ska jag ringa för att kolla upp vad det är för fel på mig? 1177? Är det ens möjligt att vara gravid trots minus så långt efter BIM? :(

Har du regelbunden mens? Ta kontakt med din barnmorska så kan ni ta ett serum hcG istället.
  • marsen

Alltså... Trodde inte på gravtestet igår för det tog sån tid att ens bli ett svaaagt streck. Gjorde ett nytt idag och ett klart synligt streck visade sin inom 5 minuter. Men jag vågar ändå inte tro på det!

Min sambo längtar ihjäl sig efter biologiska barn. Jag har två sedan innan . vill berätta för han nu nu nuuuu! Men tänk om testen inte stämmer?!! Fick med dem gratis när jag köpte LH-stickor så tänker att de är nå B-märke. Vet inte vad det är för märke. Låg i gröna sånna foliepåsar.

Men strecket SYNS! BIM -4

• marsen
    Bajkal skrev 2017-09-11 09:34:57 följande:

Men igår! Fick jag riktigt illamående ett par gånger, morgonen, mitt på dagen och sent på kvällen (fast jag låg ner)

Tyckte det kändes som det jag hade förra gången... minns inte exakt men något påminnande iaf.

Illamående som liksom rör sig i hela kroppen och jag vill flämta som en hund. Haha

Idag bara lite. Orolig bara för testen tar sig inte riktigt tycker jag... och ingen molvärk idag. Ömma bröst iaf...

Men ett positivt test borde ju vara ett positivt test? :) Tror vi båda får intala oss själva det :D
  • marsen

Idag ser testet ut så här. BIM -4. Törs jag berätta för sambon att han ska bli pappa??
  • marsen
    vickanj82 skrev 2017-09-12 20:39:50 följande:

Är på ca Äl+9 idag. Känner inte av någonting. Så himla tråkigt för jag var väldigt glad för att vi prickade ÄL. Tog test idag som var negativt men kan ju vara för tidigt men ändå har tappat hoppet denna gång. BIM är inte förens 22.e sept

Jag kände inte heller av något. Testade så tidigt som BIM -8. Negativt såklart. Och sen 7 och sen 6. Men på BIM -5 plussade jag! Känner fortfarande inte av något, så har svårt att ta in det trots att det blir starkare och starkare för varje dag. Tappa inte hoppet! :D
  • marsen
    marsen skrev 2017-09-10 11:30:18 följande:

Fick fixa in bilderna i datorn, ser ni ??

Jag ÄR gravid! Svaagt positivt BIM -5. Igår BIM -4 så starkt att jag vågade berätta för sambon. Idag syns det även på kvällsurinen! :D
  • marsen
    Njcm skrev 2017-09-12 22:30:22 följande:

Åh grattis !! Fick negativt idag äl+8

När har du BIM?

Förstår inte varför man egentligen plågar sig själv med att testa så tidigt. Ingen kritik mot någon, jag är ju likadan själv. Men hur många har egentligen plussat BIM-8?! PE detekterar ju endast typ 79% av graviditeterna på BIM-6. Man mår ju bara dåligt när man får ett minus, trots att det egentligen är för tidigt..
Svar på tråden Vi med BIM September 2017