Inlägg från: ereywin |Visa alla inlägg
  • ereywin

Vi med BIM September 2017

Hänger på här, hade egentligen lovat mig själv att stå utanför alla såna här trådar den här månaden eftersom jag blev så ledsen förra månaden när det kändes som att alla andra blev gravida och jag inte blev det. Det är vårt tredje försök med första, jag längtar så att jag håller på att gå åt - maken lider med mig för att jag blir så ledsen och har så mycket känslor utanpå kroppen hela tiden. Senaste veckan har jag fått inte mindre än fem (!) frågor från olika håll om inte vi är gravida... En familjemedlem hade till och med hade räknat ut när en bebis tillverkad under vår semester kunde tänkas födas - VEM GÖR SÅ? Fick den kommentaren på en middag så jag blev så paff att jag inte ens sa något.. 

I alla fall, hade ägglossning den 5:e, så det borde vara en vecka till mens (19:e), tror dock inte att jag har så långt mellan ÄL och mens, får se när mensen dyker upp - har den inte kommit på fredag så tar jag nog ett test då. Har lite känningar på något sen igår, hade samma förra månaden, molvärk, ömma bröst osv. Svårt det här att förstadierna till mens och tidiga graviditetstecken är typ samma... 

• ereywin
    marsen skrev 2017-09-12 21:09:19 följande:
    Jag kände inte heller av något. Testade så tidigt som BIM -8. Negativt såklart. Och sen 7 och sen 6. Men på BIM -5 plussade jag! Känner fortfarande inte av något, så har svårt att ta in det trots att det blir starkare och starkare för varje dag. Tappa inte hoppet! :D
    Jag har börjat tro att mindre symptom är bättre, i alla fall för mig som verkar känna av att mensen är på väg i fyra-fem dagar innan den kommer (var så förra månaden i alla fall och jag känner lika dant nu). Men det är väl superolika säkert, både från person till person men även från graviditet till graviditet? 
  • ereywin
    Lindalängtar skrev 2017-09-13 13:22:15 följande:

Jag har testat med äl-stickor i en vecka nu är idag på dag 17 o börjar se en tydlig ökning, inte lika starka än men inte varit synligt mer än kontrollstreck förrän igår. Har inte så bra koll på min cykel men tänkte höra med er som har bättre koll om det verkar normalt att ägglossningen sker på dag 18 eller 19 som det nog blir för mig eller om jag kan ha missat den då jag hade klibbiga flytningar redan dag 8 och 9. Tack!

Jag fick också positivt ÄL-test dag 19 den här cykeln, vilket är suuuupersent för mig som normalt sett har ganska kort cykel (ca 25 dagar). Är på dag 26 idag, och ännu ingen mens. Dock typ mensvärk sen i måndags, vilket jag förra månaden hade i fyra dagar innan mens. Får väl se om det dyker upp någon mens imorgon, annars tänkte jag ta ett test på fredag (ÄL+10) :) Håller tummarna för dig! 
  • ereywin
    mammsen79 skrev 2017-09-13 20:34:14 följande:
    Jag brukar med ha kort menscykel på 26 dagar men ägglossning på dag 10 eller 11
    Jag har nog aldrig haft 14 dagar mellan ÄL och mens, snarare typ 10, det var en av anledningarna till att vi använde ägglossningstest den här månaden, för att se hur långt det egentligen är - och bara för det så verkar ju cykeln ha bestämt sig för att hitta på något helt nytt :P 
  • ereywin
    Snelson skrev 2017-09-14 06:18:24 följande:

Fler som varit med om att cykeln ändras efter missfall? Hade ett missfall (missed abortion) i slutet av juli. Sen dess har jag haft mens en gång. Kände inte av någon äl då men vi låg mycket så hoppades på plus. Nu har jag testat med ältester och det verkar som jag har äl på dag 11 efter mens. Tidigt tycker jag? Jag har alltid haft runt dag 14 eller 15 efter mens innan. Vet att jag inte har försökt länge men känner mig så hopplös om det inte ska fungera den här månaden... fick positivt ältest igår fm. Jag o mannen låg igårkväll och två kvällar innan det. Hoppas det funkar. Hade velat ligga idag med men det vill nog inte mannen. Haha. Hur gör ni med sådana känslor? Är era killar lika på? Min man har tydligen mindre sexlust än mig rent generellt och han märker när jag har äl och då känner han press/stress.

Min man har generellt mer sexlust än jag, tror jag, när vi började försöka för ett par månader sen sa han att han tyckte han hade ännu mer sexlust nu när vi försöker. Men senaste månaden har han haft svårare att komma de dagar jag sagt att jag fått utslag på tester... tänkte försöka inte säga något nästa månad om det inte tar sig nu, men jag tror han kommer se igenom det ganska fort...
  • ereywin
    vickanj82 skrev 2017-09-14 19:15:46 följande:

Igår kväll och natt och nu idag har jag ont långt nere i magen och typ lite mellan benen. Det spänner,drar och sticker lite.Så svårt att beskriva. Någon som känner igen det som ett gravid symptom?

Jag har så nu så jag hoppas också att det är ett gravidtecken, ska testa på lördag om jag inte har fått någon mens då tänker jag :)
  • ereywin
    vickanj82 skrev 2017-09-14 21:46:05 följande:

Tänkte också testa på lördag eller söndag. Är då på ca Äl+14

Jag är bara på Äl+11 på lördag, men orkar inte vänta längre och vill gärna testa på helgen xD
  • ereywin

Alltså den här mensvärken som började i söndagskväll. Förra månaden hade jag det från måndag - mensen kom på natten till fredag, men här verkar det inte bli någon mens idag heller. Dock sitter det mer på ryggen än i magen idag... Så märkligt! Vet inte om det är bra eller dåligt heller? Superömma bröst och lite lätt illamående har jag också...

• ereywin
    Queva skrev 2017-09-15 10:16:41 följande:

Vad spännande! När hade du BIM?

BIM på tisdag enligt flo, men jag tror inte att jag brukar ha 14 dagar från ÄL till mens, tänkte som sagt testa imorgonbitti..
  • ereywin
    Missholland skrev 2017-09-15 12:01:25 följande:

Jag känner mig sjukt otålig och kan inte vänta tills jag är

Gravid;) vi försöker med första barnet.... jag har tagit ut hormonspiralen den 10 augusti. Kan inte påstå att jag har koll på hur lång menscykel jag har. Men hade mens i tre dagar den 19-21 augusti och ägglossning enligt clearblue den 4 september. Tog ett gravtest imorse som visade negativt... känner mig sjukt besviken men är det för tidigt att testa nu?

Jag hade äl den 5e och tänkte testa imorgon, men säkert är det ju inte så tidigt - ta ett nytt om ett par dagar :)
  • ereywin
    mammsen79 skrev 2017-09-15 22:07:24 följande:

Jag har med haft stickningar i ena bröstvårtan tills jag började med progestronkräm.

Tycker du progesteronkrämen är bra? Jag har de senaste månaderna haft mycket mer symptom inför mens än jag haft förut så om det inte tar sig den här månaden tänkte jag kanske prova det och se om det kan hjälpa att återställa balansen som jag tror är lite off efter sju år på p-piller...
    Naniismamma skrev 2017-09-16 03:44:22 följande:

Wohoo inte ensam då haha :D jag har alltid tyckt att de vart skönt att ha det klart. Ofta fått frågan om vi har extra namn ifall bebis inte passar i namnet.. Nope de har vi inte för vi har alltid döpt barnen till de vi bestämt oss för hehe o nu är de extremt ovanliga namn så blir spännande :) nu ska man bara få plus på stickan snart mä xD

Ja men ellerhur hehe :D

Jag vill inte ta något för givet med att vi ska kunna bli gravida, så jag vågar inte ens prata om namn innan det finns något att namnge :( har några namn från när jag var yngre dock som jag tänker på ibland. Men bara tjejnamn och jag som egentligen hoppas på en son har inte ett enda bra pojknamn på lager :'D
  • ereywin

Jag bangar för övrigt på testandet idag. Hade bara ett CB digital hemma och på det stod det att de hittar 68% av alla graviditeter idag (BIM-4) och 90% imorgon (BIM-3) så jag stärker mina chanser och väntar tills imorgon :P

• ereywin
    ereywin skrev 2017-09-16 08:55:56 följande:

Jag bangar för övrigt på testandet idag. Hade bara ett CB digital hemma och på det stod det att de hittar 68% av alla graviditeter idag (BIM-4) och 90% imorgon (BIM-3) så jag stärker mina chanser och väntar tills imorgon :P

Nu kom mensen så det var väl bra att jag inte tog något test imorse antar jag... åh! Så besviken, igen. Även om det var värre förra månaden... aja, nytt försök om ett par veckor då.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017