Vi med BIM September 2017
Hoppar in här!
Jag och min sambo planerar barn, jag har två sedan innan, han har inga än.
För att det ska klaffa så bra som möjligt med våra liv så hade vi planerat första försöket till oktober. Nu kan det vara så att jag redan är gravid då vi hade oskyddat sex precis vid ägglossning. Tyckte tiden gick så fort så tänkte inte ens på att det var nära ägglossning. Tittade min menskalender efter sexet och det ägde rum två dagar innan ägglossning. Kikade med LH-stickor precis efter sexet och då var test-strecket svagare än kontroll-strecket så tänkte att då är det ingen fara. Den måste ju först stegra ännu mer och sen ska ägglossning äga rum. Men tittade med en ny LH-sticka imorgonen efter och då var test-strecket ännu svagare så då förstod jag att min stegring var strax innan sexet och att vi mycket möjligt hade sex precis innan eller vid ägglossning.
Nu är inte det någon katastrof om jag skulle bli gravid redan den här månaden utan nu hoppas jag att jag är det!
Är på ÄL +5 typ och beräknad BIM är den 15/9. Tänkte prova första gången på söndag som är BIM -5.
Känner en annorlunda känsla i magen, lite smått illamående, inte så att jag vill kräkas men att det känns som att frukosten ligger uppe i strupen. Kaffet var inte alls lika gott i morse som det brukar vara. Ömma bröstvårtor. Letar alla tecken nu ????