Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

Vi med BIM September 2017

Hej jag har äl nu i veckan och ska försöka nu för första gången på ett år då vi varit med om lite tråkigheter. Jag är förberedd med profession kräm då jag är 37 år och tror denna kräm kan hjälpa till så det inte blir missfall. Någon som har erfarenhet av krämen?

• mammsen79
    mammsen79 skrev 2017-08-29 08:10:00 följande:

Hej jag har äl nu i veckan och ska försöka nu för första gången på ett år då vi varit med om lite tråkigheter. Jag är förberedd med progesteron kräm då jag är 37 år och tror denna kräm kan hjälpa till så det inte blir missfall. Någon som har erfarenhet av krämen?

• mammsen79
    Daggert83 skrev 2017-08-31 08:28:41 följande:

Här är en till som verkligen vill plussa!

Fick mens 26/8

Förväntad ÄL 9/9

BIM 23/9

Vi kommer att köra ägglossningstest denna månad, och det är första "seriösa" försöket.

Vi har sedan tidigare tre "stora barn", 15, 12 och 9 år.

I maj fick vi en sladdis som blir 4 månader på tisdag.

Vi vill så gärna ha en liten femma, helst tätt som ni förstår.

Jag är 34 och min man är 37, så vi har lite tid på oss, i alla fall biologiskt sett.

Håller tummarna för er alla :)

Hur vet du att ägglossningen är den 9/9 har du lång menscykel? Har du någon app som du går efter? Själv har jag ganska kort på 26 dagar o ägglossnings på dag 10 eller 11.
  • mammsen79
    Tee87 skrev 2017-09-03 20:23:49 följande:

Hej ny i tråden, har BIM 8/9 :)

Symptom: känt "mensvärk" ca 3 dar(?) efter ÄL, kunde knappt gå ordentligt på jobbet, bara släpade mig fram haha!? Huvudvärk, halsbränna, ont i svanken, lite illamående, jättekänslig för lukter..! Så hoppas på plus på fredag. Kanske tar ett test redan på torsdag :)

Nån annan som haft tidiga graviditetstecken redan i vecka 3 och vad?? :)

Intressant det du skriver, känner med att jag har molvärk hela tiden efter äl som jag hade i Torsdags

Skumt.
  • mammsen79
    ereywin skrev 2017-09-13 20:18:41 följande:

Jag fick också positivt ÄL-test dag 19 den här cykeln, vilket är suuuupersent för mig som normalt sett har ganska kort cykel (ca 25 dagar). Är på dag 26 idag, och ännu ingen mens. Dock typ mensvärk sen i måndags, vilket jag förra månaden hade i fyra dagar innan mens. Får väl se om det dyker upp någon mens imorgon, annars tänkte jag ta ett test på fredag (ÄL+10) :) Håller tummarna för dig! 

Jag brukar med ha kort menscykel på 26 dagar men ägglossning på dag 10 eller 11
  • mammsen79
    ereywin skrev 2017-09-13 20:39:36 följande:

Jag har nog aldrig haft 14 dagar mellan ÄL och mens, snarare typ 10, det var en av anledningarna till att vi använde ägglossningstest den här månaden, för att se hur långt det egentligen är - och bara för det så verkar ju cykeln ha bestämt sig för att hitta på något helt nytt :P 

Okej jag har 15 dagar mellan ägglossning och mens. Hoppas inte min mens kommer till helgen.
  • mammsen79

Ingen mens i dag tjhoo

Hoppas den inte kommer!!! Skulle ha i dag eller i morgon och jag känner mig gravid om det inte är pms.

• mammsen79
    AAMLB skrev 2017-09-15 19:58:35 följande:

Håller tummar och tår för att mensen uteblir och du får ett plus !

Själv känner jag ingenting, enligt appen ska min mens komma om 3 dagar . Hade ganska onda hugg Visby livmodertrakten idag som om de spände liksom . Brukar annars ha väldigt ont i brösten och ha mensvärk ca en vecka innan mens men inget sånt nu , det sticker i bröstvårtorna på samma sätt som när jag bärjade få mjölk i dom med förra barnet för 7 år sen :P

Jag har med haft stickningar i ena bröstvårtan tills jag började med progestronkräm.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017