• beme

Vi med BIM September 2017

Inte varit aktiv i tråden tidigare, men har följt tråden lite till och från, så kände att det var dags att säga hej nu. Glad

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 10år, jag är 28 och han 34. Det här är första aktiva försöket, till första barnet.

Hade enligt konstens alla beräkningar ÄL i lördags förra veckan, den 9/9. Hade sex 4:e och 7:e, (optimalt hade ju varit på ÄL dagen också, men man kan inte alltid få allt, haha). BIM är beräknad kring 25/9.

Ser att det dykt upp några plus i tråden också - GRATTIS till er! Skrattande

"Once you become fearless, life becomes limitless"
  • beme
    Varit nyfiken på billingsmetoden, så det är det jag har ägnat mig åt den här perioden och antecknat(!), haha. Flört

Det som varit annorlunda den här perioden är att kvällen den 13/9, så kändes det som att livmodern liksom "flöt ut"-framåt, mkt märklig känsla och den höll i sig någon minut. Inbillade mig att det kanske var då ägget fäste?! Oskyldig Svårt att förklara en sådan känsla, har aldrig varit med om det tidigare. Sen dess har mina bröst ömmat massor! Först var det bara lite grann, men sen har det verkligen gjort ont i dom i flera dagar nu.

Jag kan få ömma bröst några dagar innan mens, men nu är det så pass långt innan, så det vore orimligt, plus att det då kan komma och gå, det här håller i sig hela tiden..

Gjorde ett testa tidigt-test idag från Graviditetskollen, brukar dom ofta visa spökstreck? Det är alldeles för tidigt att testa även för dessa test, men ibland behöver man få se minuset för att förstå att ingenting är annorlunda, som för att sluta "leta en känsla", ni förstår nog. Drömmer Inte hoppas för mycket å hela cykeln skjuter på sig och gör en ännu mer förvirrad.

Såhär såg testet ut.. Plus eller spökstreck, vad tror ni?
  • beme
    Daria111 skrev 2017-09-17 13:23:18 följande:
    Jag ser som ett svag plus ????
    Åh, får verkligen hoppas på att det håller sig kvar i så fall, BIM är ju beräknad först den 25/9, långt dit för ett plus redan?! Förvånad Men hoppas hoppas hoppas att det stannar där! Skrattande
    Lucia1987 skrev 2017-09-17 13:49:01 följande:
    Det ser ut som ett plus :D...Grattis.

Jag fick mitt först plus på BIM-4 

Har testat varje dag sen dess och alla visar plus dock ibland svagare. Blir såklart förvirrad då man kan tycka att det borde bli starkare för varje dag. Men får hålla tummarna att det faktiskt ligger ett frö här inne och att mensen inte kommer :D
    Haha, kan faktiskt inte förstå det, kan det vara möjligt att det skulle gå på första försöket (om det nu vill stanna där såklart, orosmoment nr 2, haha!) och att det dessutom kan visa sig så pass tidigt som 8 dagar före BIM?! Drömmer Testa tidigt-test förvisso, men inte trodde jag väl att det skulle visa sig riktigt så tidigt. Flört

Ja vi får verkligen hoppas att mensen inte kommer! Så länge det inte blir tydligt svagare för varje dag så borde det väl inte vara något att oroa sig för hoppas jag. När har du BIM? Glad
  • beme
    FruganD skrev 2017-09-17 20:27:42 följande:

Hur många har plussat med predicator early, och i så fall hur långt före BIM..?

Har BIM på lördag, men sugen att testa typ på tisdag, ngn idé..?

Jag testade med Graviditetskollens testa tidigt stav 8 dagar före BIM (se några inlägg ovan detta), verkar visa plus. ???? Ska vänta några dagar och testa och se igen, bara för att vara på den säkra sidan. ????????

Är dock väldigt obekant med PE som du undrar över..
  • beme
    Lucia1987 skrev 2017-09-17 21:50:08 följande:
    Jag har BIM på tisdag :D

Försöker att ta det lugnt och inte oroa mig för mycket. Är dock mitt tredje barn men känner samma spänning som när man väntade första :D.

Jag har haft det jobbigt mina tidigare graviditeter då jag väntade tvillingar på första och tappade den ena i v.12.

Och med sonen hade jag hotande missfall då jag blödde konstant.

Så jag hoppas jag får uppleva en normal graviditet denna gång. :)
    Oj, du har verkligen varit med om en del i dina graviditeter. Förvånad Håller tummarna för att du får en lite mer okomplicerad graviditet den här gången. GladOm det här nu är ett plus som håller hela vägen så blir det här första för mig, men förstår att det är spännande oavsett.
  • beme

Jag tog ju ett testa tidigt-test igår på BIM -8 som visade svagt svagt posotivt. Vanlig sticka visade negativt (av ovan nämnda skäl - alldeles för tidigt).

Symptom jag hade var otroligt ömma bröst, lite molvärk liknande mensvärk, känsla av halsont (svag halsbränna kanske?) och mot kvällen en envist ilande känsla i ryggslutet, typ mensvärk.

Tog ett nytt test av samma modell för en stund sedan och det visade ett helt klart tydligare positivt resultat. :) Jag kan nog börja tro på det här nu. ;) Men inte helt övertygad, haha..!

Så tog ett digitalt test...

Kan det bli tydligare? (förutsatt att bilden vill synas)

Jag är nog faktiskt gravid!! :D

• beme
    FruganD skrev 2017-09-18 11:24:59 följande:
    Stort grattis!!!

När var/är BIM?
    Åh, tack så mycket! :D Känns så overkligt, även fast jag känner i kroppen att "det är något som händer där inne" så är det svårt att inte fundera över om det kommer att hålla i sig hela vägen eller om det blir snabb stegring (för nu har jag ju så mkt som händer i kroppen sk. gravidsymptom) och sen blir det ingenting utav det?! Svårt att greppa så att säga.. Drömmer Gillar inte den typen av ovisshet, haha! ;)

BIM är beräknat till på måndag nästa vecka, 25/9, så det är himla tidigt! 
  • beme
    Vendelay skrev 2017-09-18 16:11:29 följande:

Jag fick ett svagt plus imorse!!! Så himla glad :D

Åh va kul, grattis!! :D
  • beme
    Snelson skrev 2017-09-19 16:11:19 följande:

Grattis till er alla som plussat!! Så kul :)

Hur tidigt har ni börjat testa? Hur många dagar efter äl? Känner ni några symtom?

Jag tror jag inbillar mig en graviditet för jag känner symtom redan men är bara 7 dagar efter äl :)

Jag hade började få ömma bröst redan 4-5 dagar efter ÄL vilket sedan bara blev värre, något jag aldrig annars har sådär tidigt. Väntade med att testa till 8 dagar före BIM, vilket då visade svagt positivt med ett testa tidigt-test. Då hade det tillkommit en svag känsla av halsont/halsbränna, men ytterst lite och någonting liknande mensvärk.

Symptomen var bara märkbara när jag var stillasittande, i övrigt märkte jag ingenting förutom att jag var en anings tröttare på kvällarna som vanligtvis annars är kvällspigg.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017