Inlägg från: Irbita |Visa alla inlägg
  • Irbita

Vi med BIM September 2017

????(ÄL) 12/9 - ????????(6) 10/9 och 13/9 - ???????? (BIM) 26/9

Läst igenom hela denna tråd och tänkte jag också skulle skriva något för första gången här på familjeliv.????

Inte planerat men kanske blir någonting ändå, inte mindre efterlängtat för det. ???? Fortsättning följer.

• Irbita

Symptom: läst att många får en del ljusa flytningar efter befruktning som ett symptom på graviditet. Jag (som för övrigt aldrig är det annars) är i princip helt "torr"? Någon annan som har så? Mina bröst är inte speciellt svullna heller men känner obehag vid beröring av bröstvårtor. Vilka andra symptom ska man känna vid den här tiden?

Har inte barn sedan tidigare så är helt ny på detta. :)

Är utomlands så väntar med gravtest till minst fredag denna vecka. (Bim -8)

• Irbita
    Irbita skrev 2017-09-18 08:17:28 följande:

Symptom: läst att många får en del ljusa flytningar efter befruktning som ett symptom på graviditet. Jag (som för övrigt aldrig är det annars) är i princip helt "torr"? Någon annan som har så? Mina bröst är inte speciellt svullna heller men känner obehag vid beröring av bröstvårtor. Vilka andra symptom ska man känna vid den här tiden?

Har inte barn sedan tidigare så är helt ny på detta. :)

Är utomlands så väntar med gravtest till minst fredag denna vecka. (Bim -8)

Är alltså Bim - 8 idag och då bim - 4 på fredag. :)
  • Irbita

Beräknad mens den 27/9, imorgon ska vi ha en stor fest för min man som fyller 30 år. Har köpt ett clearblue early att testa med imorgon 23/9. Nu till frågan, om det visar sig att jag är gravid (eller egentligen även om det inte visar sig på testet) så vill jag inte gärna berätta för alla på festen (och undvika alkoholen). Hur undviker jag alkoholen utan att någon blir misstänksam? Förslag på ursäkter? Står helt still i huvudet på mig.

• Irbita
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-09-22 22:50:12 följande:

Har samma problem ikväll men köpte en flaska alko-fritt vin och har gått och fyllt på från kylen. Och sa att jag inte gillade att shota när de skulle ta en sån.

Alla kommer ta tillgång till kylen Får gömma någonstans där ingen ser isåfall, frågan är bara vart. Hoppas ingen vill smaka av mitt vin.
  • Irbita
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-09-22 17:46:26 följande:

Jodå, testerna i morse var tydligen positiva

Stort grattis till dig När har du BIM?
  • Irbita

Självklart vaknade man klockan 06 och kunde inte somna om

Tog ett test och detta är resultatet efter ca 10 minuter. Strecket var något svagare innan. Vad tror ni? Läst att clearblue early brukar ge spökstreck.

• Irbita
    Charlieellerså skrev 2017-09-23 07:08:40 följande:

Visst är strecket blått? Jag tycker att det ser positivt ut. Har du något mer test?

Ja, det är blått och starkare i verkligheten. Tyvärr har jag inga fler test men är å andra sidan på ungefär BIM -5. Så får hålla mig och ta ett till på måndag morgon. Man blir ju helt knäpp av den här väntan.
  • Irbita
    vinterbebis12 skrev 2017-09-23 09:39:11 följande:

Gå runt med ett glas men drick inte. Byt med jämna mellanrum glas med din man alternativt häll ut i vasken.

Jäkligt bra idé!

Får hälla ut lite i vasken eller på toaletten med jämna mellanrum. :-P Kommer dock inte berätta för min man fören hans 30års dag den 4/10. (Om jag orkar vänta så länge)
  • Irbita

Bim 28/9, tog ett bytt test i morse och var lika svagt som i lördags. Borde det inte ha blivit tydligare efter två dygn? Båda gångerna testade jag med clearblue early. Ska köpa ett digitalt som jag kommer testa på onsdag. Man blir ju såååå himla trött på dessa otydliga test och dyrt är det också!

• Irbita
    Daria111 skrev 2017-09-25 08:52:53 följande:

Hoppas du får ett plus! Jag har BIM 29/9 jag har känt mig i en vecka trött och illamående lite på kvällar sen har jag haft till och från ont i magen ! Jag hoppas också på ett plus men igår och i förgår tog en teststicka och det syns ingenting :( finns hopp kvar lycka till

Håller tummarna för dig också! Hoppas du får ett plus snart.

Jag har mest svullna och ömma bröst samt väldigt känslosam men inte på dåligt humör som jag brukar vara vid pms. Har också lite ont i magen till och från. Hoppas hoppas hoppas att vi får plus.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017