• Queva

Vi med BIM September 2017

Hej... Får man hoppa in här..? Letade efter en grupp för oktober.. Tills jag insåg att det ju är september.. Men det kan man inte tro om man tittar ut...

Har två barn sen innan, och jag och min sambo/särbo har varit ihop i tre år...

Det blir väll 2-3dje försöker.. Första gången vi inte skyddade oss för tre månader sen, jag insåg jag verkligen haft ÄL fick jag smått panik och tog ett dagen efter piller.. Hur mycket man än längtar så är det ju väldigt mycket ansvar också. Mina två innan var ej planerade men underbara!

Förra månaden tog det inte, men vet ej om ÄL blev lite konstig efter pillret.. sen dess har jag bara haft två dagars mens.. Denna månaden har jag ÄL tester, två dagar med knappt två sträck, och idag var det väldigt stor skillnad, nästan lika som kontrollsteäcket så antar att det blir mer i morgon.. Och ÄL är på fredag.. Jag hoppas det för smsade min man idag och sa han får ta ledigt på fredag ;/ han jobbar borta mån-fre. Och jag åker iväg söndag morgon. Tror ni man lyckas pricka in? Min livmodertapp är öppen, men inga ÄL flytningar.. Däremot svampinfektion tror jag! Kan det påverka chanserna?

Jag är sådan där som alltid blivit gravid av att titta på en snopp, men inte nu, när jag för första gången verkligen planerar.

Hur går era tankar?

Finns det nån bim lista?

Ska ta och försöka läsa lite innan jag somnar.

• Queva
    Jokri85 skrev 2017-09-06 12:47:12 följande:

Hur går det för dig ? Har du blivit sämre/bättre?

Jag pluggar så sitter också en hel del. Mitt nya mål ska bli att röra mig 30 min i streck varje dag. Vissa dagar tar jag i mer vissa dagar mindre. Tänkte jag. Läste att det kan vara bra för gravida. 30 min kommer jag nog hinna de flesta dagar. Jag önskar det iaf hahaha

Hoppas du mår bättre snart :)

Har du hittat någon mer grupp?

Låter som en himla bra grej! Jag har köpt ett gåband! Vi kan peppa varann. Så länge man inte får foglossning.. ????
  • Queva
    Ungmensäker skrev 2017-09-06 20:26:38 följande:

Hallå tjejer! Äl+4 idag.. kan man få symptom redan nu? Har haft ont i magen som molvärk ända sen ägglossningen och idag fick jag halsbränna, aldrig haft det förut! Vad tror ni?

Symptom är nog svårt att känna, men du kanske kan känna om ägget fäster?
  • Queva
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-06 01:49:26 följande:

Skulle uppskatta lite tankar och svar på följande "problem".

Denna månad accepterade jag att jag inte fick någon ägglossning då mina test inte gav utslag och jag inte fick någon molvärk som jag brukar få. Jag är även medveten om att mensen kan komma lite senare om ägglossning uteblivit. Men idag är jag på BIM+3 och ingen mens i sikte, inte ens lite molvärk. Dock är jag jävligt trött och kissar oftare än jag brukar men undrar om det inte är min hjärna som spökar. Jag testade negativt med ett CB testa tidigt på BIM, nu är min fråga hur länge jag kan tänkas behöva vänta innan mensen behagar infinna sig och när jag ska börja fundera på om allt står rätt till med min kropp >__>

Har det hänt tidigare?
  • Queva
    malikan skrev 2017-09-06 23:06:59 följande:

Hej!

Hoppar in här, 29 år och är inne på andra försöket med trean ???? Bim 12/9 om cykeln är 28 dagar, är lite oklart efter spiralen.

Tog ut spiralen 24/7 och hoppades på snabbt plus, med de 2 andra barnen blev jag gravid utan att ha fått tillbaka mensen men icke denna gång ????

Har en jobbig menscykel, förra månaden samt denna får jag ont i brösten och mår illa 10-7 dar innan mensen vilket gör att man hoppas men verkar inte vara graviditet...

Har tidigare haft livmoderhalscancer efter mitt första men gick ju bra med sonen ändå så hoppas det vill sig snart ????

Hej, låter som mig..! Jag tänke mer att de där blir jag ju av att titta på mannen... men icke! Är de samma pappa till dom andra?
  • Queva
    malikan skrev 2017-09-06 23:20:25 följande:

Haha ja det gör det ju :D

Till sonen, dottern har en annan pappa!

Med sonen trodde jag att jag var skengravid efter p-pillerstoppet, kände direkt efter äl att jag var gravid!

Okej, en sådan sak kan ju ställa till det kanske annars.

Ja.. jag "brukar" alltid svimma om jag blivit gravid, sen nästäppa och dofter. Hur har du känt innan?
  • Queva
    malikan skrev 2017-09-06 23:39:08 följande:

Jag har haft ont i brösten, illamående och trötthet med sonen... Med dottern kommer jag inte ihåg så mycket, upptäcktes i v 16 och jag var bara 18 år... Trodde då inte man kunde bli gravid utan att ha fått tillbaka mensen men det kunde man ju, haha

Ja, hihi.. första gången jag blev gravid skulle jag ta en paus från ppiller då jag mådde så dåligt... Trodde inte man kunde bli gravid för hormorner också kvar.. körde avbrutet.. och fick aldrig någon mensin. Men min kompis sa jag var gravid! Och det var innan jag ens borde haft mensen.. så. Snacka om att jag blev chockad.. !
  • Queva
    LifeOfBullshit skrev 2017-09-07 01:15:37 följande:

Nej det kan jag inte påstå! Då har jag ändå haft hyfsat bra koll på min mens genom åren och stenkol de senaste 7 månaderna. Man hade kunnat ställa en klocka efter min mens ^^

Läste +-4dagar kan en normal menscykel ändras.. Så hade nog ringt och bett dom kolla!
  • Queva
    löparenbe skrev 2017-09-07 06:19:47 följande:

Trodde ju att jag fick mens i förrgår. Men blödde lite bara på natten. Sen inget mer. Hade inga symtom. Förutom att jag inte hade ont i brösten. Brukar alltid ha det efter ägglossning. Men inte denna gång .

Men tog ett test idag. Började storgråta så glad. Min man kommer inte hem förrän ikväll.. kommer inte kunna koncentrera mig på jobbet... haha :)

Hoppas nu det går vägen <3

Håller tummar och tår för alla andra!

Grattis!
  • Queva
    Tisen skrev 2017-09-09 06:51:01 följande:

Jag sitter lite i chock! Jag tog testet idag bara för att definitivt fastställa att det inte blev något den här månaden..

Kan inte sambon bara vakna nu?! Haha

Grattis!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017