Inlägg från: Vendelay |Visa alla inlägg
  • Vendelay

Vi med BIM September 2017

Jag har bim 18 september.

Har ett barn sen tidigare och har försökt sedan maj, första barnet gick på en gång så det känns jobbigt och läskigt att det dröjer denna gång. Denna månad använder jag mig av äl-tester för första gången och det verkar som jag har äl mycket senare än normen och än när jag trott. Har inte testat än idag men tror jag har äl idag eller imorgon.

• Vendelay

Har testat med äl-tester varje dag sedan mens, hela tiden haft inget eller mycket svagt streck förutom i förrgår då det var betydligt starkare än tidigare (men inte som kontrollstrecket). Igår var det återigen svagare. Läste någonstans att vissa har så kortvarig stegring i hormonet att de inte hinner få positiva resultat på ägglossninstest om de inte prickar precis rätt tid på dygnet. Hoppas det stämmer. Jag antar, hoppas, att jag är en av dem. Har faktiskt aldrig fått ett positivt resultat utan även tidigare fått starkare streck och dagen efter svagt igen. Vi har i alla fall legat mycket nu i dagarna så kanske.

Har även fått en tid på gyn för att undersöka ärret efter mitt snitt (2015). Jag är så jäkla rädd att de läkt dåligt på insidan och därför gör det svårare för mig att bli gravid.

• Vendelay

Min mensapp påminde mig att det idag är 5 dagar till bim. Tidigare månader (försökt sen april/maj) har jag testat tokmycket och alldeles för tidigt men denna månad har jag en mer avslappnad inställning. Kanske för att jag inte förväntar mig ett plus vilket är ledsamt men också skönt att inte hoppas för mycket.

• Vendelay
    mammamalin skrev 2017-09-14 00:26:24 följande:

Precis samma känsla här! Har också 5 dagar till BIM men har inga förhoppningar. Blev så snopen förra månaden när mensen kom, trodde verkligen att jag var gravid..

Preciiiis som för mig. Så förkrossande.
  • Vendelay

Bim om 2 dagar och brösten känns tunga, bhn är för liten (var lite stor förra månaden...) och det spänner då och då i magen. Brukar alltid ha mörka flytningar dagarna innan mens men ingenting än i alla fall. Känns inte heller som innan mens men vågar inte tro att jag är gravid. Men hoppas, hoppas, hoppas!!!

Kanske testar imorgon...

• Vendelay

Faaan... igår fick jag ett svagt plus. Idag fick jag negativt på ett digitalt. Fan jävla skit orkar inte

• Vendelay
    mammamalin skrev 2017-09-19 06:24:49 följande:

Så fick min kompis också, hon var gravid :)

Kul för henne. Jag är inte gravid.
  • Vendelay

Så himla konstigt.

Skrev för i tisdags att jag först tagit ett positivt test och sedan ett negativt. Såg att ni var några som svarade men jag har varit så förskrossad så jag inte orkat svara. I samma veva som jag fick det negativa (cb digitalt) fick jag rosa flytningar. Sedan dess har flytningarna avtagit, jag mår illa, har lite värk i magen till och från, kissnödig hela tiden. Skulle fått mens i tisdags men än så länge inget på g, inte ens rosa flytningar längre.

Ska försöka våga ta ett test ikväll.

• Vendelay

Ett till negativt test. Inte gravid denna månad heller. Men mensen är sen. Usch. Är så himla ledsen.

Svar på tråden Vi med BIM September 2017