Inlägg från: Snelson |Visa alla inlägg
  • Snelson

Vi med BIM September 2017

Hej jag hänger gärna på här. Jag vet inte när nästa äl eller BIM är eftersom jag hade en missed abortion för två veckor sedan. Testar med stickor för borde vara nu snart men de är supernegativa. Har en dotter på 15 månader sedan innan :)

• Snelson

Jag har haft så ont i magen sedan i torsdags. Liksom varit öm och haft ont när jag hostar etc. Kan det bli så av äl? Tog ett ältest i fredags em och det var nästintill positivt. Tog 4h senare och det syndes nästan bara ett streck?! Kom då på att jag tagit alls mina ältest på kvällen den här ggn (runt 18) kan det vara så att det är därför de varit supernegativa? Att man har nån viss tid på dygnet när det är så? Hade alltså positivt test kl 14 och kl 18 syndes inte det andra strecket alls...

Vi fick till det en gång där efter positiva testet bara så vi får väl se om det tog sig eller inte... BIM 1-2 sept.

• Snelson
    anli00 skrev 2017-08-21 07:10:20 följande:

De ÄL-tester jag har står d att man gärna får testa vid 3 olika klockslag under den tid då stegringen visas just för att man inte ska missa maximal fertilitet. Anledningen är tydligen att alla har olika tider på dygnet då man producerar mest LH vid ÄL. Jag har oftast som högst på eftermiddagen.....kör med stickor då jag själv tycker det är jobbigt med den glada blinkande/fasta gubben

Ja det kan nog vara så. Jag har alltid testat runt 10-11 innan men den här veckan blev det kl 18 eftersom jag börjat jobba nu efter föräldraledigheten. Hade tur som slutade tidigare i fredags och då var ältestet positivt :)

På de tester jag har står det iofs att man helst ska testa mellan 10-18 eftersom kroppen producerar med LH då.

Jag hoppas det tog sig nu men vi kunde bara få till det en gång. Har inte fått tillbaka mensen från missfallet än så det kanske blir nåt nu heller...
  • Snelson
    Elsisi skrev 2017-08-21 16:57:59 följande:

Lätt att man överanslyserat allt i väntan på BIM :) men har fått så ont i brösten. Är bara på äl+4 så kan ju knappast vara gravidsymptom, men har så ont i bröstvårtorna att jag knappt kan ha kläder på mig. Brukar väldigt sällan ha ont i brösten och hade inte ont över huvud taget förra månaden (när jag bevakade eventuella gravidsymptom tydligt).

Så märkligt att det kan vara så olika..

Håller tummarna för att du får ett plus sen då ???? förra gången plussade jag på äl+11 så du kan ju testa om en vecka typ? :)
  • Snelson
    anynumos skrev 2017-08-22 20:56:30 följande:

???? kan inte fatta!! Men haft lite känningar i "tjejmagen"

Trodde jag hade bim i sept. så jag flyttar nog över till augusti tråden.

Lycka till alla ????

Wow Grattis :) när hade du äl?
  • Snelson
    anli00 skrev 2017-08-21 20:09:09 följande:

Håller tummarna för dig oavsett! Tråkigt med missfallet. Nyligen?

Tack! Jag hade en missed abortion i v 13 31 juli, så 3 veckor sedan så det är nyligen.
  • Snelson
    Snultan skrev 2017-08-28 09:01:31 följande:

Flera som försöker få andra barnet ser jag :) hur gamla är era?

Vi har en kille på snart 4 år. När vi fick honom tänkte vi att än så länge räcker det gott med 1 barn. Ingen brådska. Vi började oxå plugga båda två efter att han började på dagis. Det var väl för ca 1,5 år sen som drömmen om ett till barn väcktes.

Jag kommer själv från en stor familj, har 9 syskon, och tro mig det har både sina för och nackdelar. Men de jag tänker mest på är den här åldersskillnaden, många skaffar ju barn tätt för att dem ska ha glädje av varann. Jag tänker inte riktigt så. Nu märker jag dock på min son att han hade mått bra av ett syskon eller åtminstone haft sina kusiner nära (de bor 50 mil bort). Men jag glädjs iaf lika mkt åt mina syskon nu i vuxen ålder och den äldsta är 36 och den yngsta 9. Så åldersskillnaden är inte så viktig för mig. Dock blir det ju en ca 5 år mellan sonen och ett ev syskon och där tänker vi att vi nog kommer försöka få till en trea ganska nära inpå tvåan. Just för att man inte vet hur lång tid det kan ta. Men de blir inga 7 barn som mina föräldrar har iaf haha (de är alltså skilda, har 4 gemensamma och 3 vardera)

Vår dotter blev 1 år i maj så hon är 1 år och 3 mån nu. Om det skulle ta sig för oss nu blir det 2 år mellan dem. Jag blev gravid nu i maj som var men fick ett sent missfall så jag hoppas det tar sig nu. Vi vill gärna ha barnen tätt inpå :)
  • Snelson

Jaha där kom mensen så jag hoppar ur denna tråden. Känns dock lite skönt att kroppen kom igång efter missfallet precis när jag hade beräknat. Hade tänkt testa nu på morgonen men behöver inte nu längre då. Lycka till alla andra :)

• Snelson

Jag är visst lite trött så här på morgonen haha. Jag kan lika gärna stanna kvar i gruppen! Ny äl ca 15 sept och BIM 29e sept om alla beräkningar stämmer.

• Snelson

Har inte varit aktiv här på 1 vecka och oj vad ni har skrivit ;) över 200 meddelanden! Jag tror jag har ägglossning imorgon eller torsdag. Äntligen! Tog ett ältest idag och det var nästan positivt. Vi fick till det i måndags och nu ikväll... jag hoppas vi kan vara aktiva imorgon med :) jag hade hoppats att det skulle ta sig förra månaden men mensen kom 2 sept. Nu är BIM ca 28 sept. Känns så långt dit!!

Det verkar vara så många i tråden som plussar! Grattis :)

Svar på tråden Vi med BIM September 2017