Inlägg från: VäntarPåEnTrea |Visa alla inlägg
  • VäntarPåEnTrea

Vi med BIM September 2017

Jag hoppar in här då mensen kom idag. Detta var första försöket med barn nr 3, våra andra två är 8 och 5 år, så blir i så fall 6 års åldersskillnad till yngsta syskonet. Lite sladdis nästan De andra har tagit 1 års försök (efter P-piller) och 1-2 försök (efter kopparspiral). Hade nu spiral mellan och hoppas på att det går snabbt igen - september hade varit ypperligt att plussa tycker jag Lycka till alla! Och Charlizeee - vågar nästan säga grattis! Ser utan problem.

• VäntarPåEnTrea
    Charlizee skrev 2017-08-25 11:12:50 följande:

Vad mysigt med en sladdis Vi har också två barn sedan innan, 5 och 3 år... blev gravid väldigt snabbt med min yngsta men denna gången har det gått segt. Upptäckte dock att jag troligtvis varit helt ute och cyklat gällande min ÄL. Har använt testlagrets ÄL-test men denna månad köpte jag CB med dubbel hormonindikator och den visade ÄL 4-5 dagar innan vad min app sa (appen och TL har synkat varandra ganska bra tycker jag). Så har jag blivit gravid kan jag tacka CB test för det!

Men jag vågar inte hoppas, har blivit så besviken varenda månad i ett halvårs tid

När har du ÄL/BIM?

Det blir inte BIM igen förrän om 30 dagar då den tyvärr kom idag efter första månaden med försök. Så lååång väntan nu tills nästa gång. Tror aldrig två veckor gått så sakta som nu mellan ÄL och idag
  • VäntarPåEnTrea

Har inte hängt här så mycket sen förra mensen då jag blir så "fast" annars, märkte jag förra månaden. Men så idag tänkte jag testa för att utesluta graviditet då vi eventuellt skulle dricka lite vin ikväll. Och när jag ska slänga det "negativa" testet så såg jag något svagt. Blev tvungen att ta ett till test (hade tack och lov inte hunnit hälla ut) och såg något svagt på det med. Är BIM -2 idag och hade egentligen inte trott att det blev något denna månaden, men nu fick jag typ ångest och vet inte hur jag ska göra, haha. Inte bara just med vinet, men oj vad huvudet strejkar just nu!

• VäntarPåEnTrea
    Perssonlund skrev 2017-09-22 15:00:02 följande:

Blir så fundersam... vet inte ens om jag vågar hoppas längre :/ Vad tror ni om dessa? Bim e beräknad 29/9 så kanske spök ändå? Eller hur blir testerna? Mina har alltid blivit kritvita o aldrig visat någon tedens till ett streck om jag inte varit det... *suck" blir förvirrad!

Jag ser tydligt! Borde vara pos hoppas för oss båda.
  • VäntarPåEnTrea
    Annalinnea84 skrev 2017-09-22 17:46:22 följande:

Vågar knappt tro att det är sant! Strecket kom verkligen på sekunden, hann knappt sätta på skyddet. Cb early Troligen Bim -3.

Haha precis samtidigt! Stort grattis!
  • VäntarPåEnTrea
    Irbita skrev 2017-09-22 22:32:42 följande:

Beräknad mens den 27/9, imorgon ska vi ha en stor fest för min man som fyller 30 år. Har köpt ett clearblue early att testa med imorgon 23/9. Nu till frågan, om det visar sig att jag är gravid (eller egentligen även om det inte visar sig på testet) så vill jag inte gärna berätta för alla på festen (och undvika alkoholen). Hur undviker jag alkoholen utan att någon blir misstänksam? Förslag på ursäkter? Står helt still i huvudet på mig.

Har samma problem ikväll men köpte en flaska alko-fritt vin och har gått och fyllt på från kylen. Och sa att jag inte gillade att shota när de skulle ta en sån.
  • VäntarPåEnTrea
    Irbita skrev 2017-09-22 23:00:31 följande:

Alla kommer ta tillgång till kylen Får gömma någonstans där ingen ser isåfall, frågan är bara vart. Hoppas ingen vill smaka av mitt vin.

Tänker att ingen kollar så noga kanske Annars lägg i grönsakslådan eller så
    Irbita skrev 2017-09-22 23:03:33 följande:

Stort grattis till dig När har du BIM?

Tack!! BIM på söndag, så -2 idag.
Svar på tråden Vi med BIM September 2017