Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi med BIM September 2017

Jag är så uppgiven... har graviditets symtom, väldigt starka. Brösten är extremt känsliga ("glansiga",mörkare,knottrigare) illamående som bara den, halsbränna, trött och sura uppstötningar.. molandevärk i tjejmagen och ilningar... Jag har bim i slutet av månaden och har mått så här sen äl. I vanliga fall äter jag inget godis men det är jag extremt sugen på!

Kan man få symtom så tidigt? Skulle vilja säga att jag e gravid.. dock har kroppen lurat mig många gånger med dessa symtom fast inte så här extremt..

Det jobbigaste av allt är att jag skulle bli så himla glad då jag innerst i hjärtat vill ha en till men min sambo säger nej... Jag blir mest ledsen..

• Perssonlund
    Trolla skrev 2017-09-19 20:06:30 följande:

Men nu försöker ändå fast han säger nej? Frågar för jag är i situationen att jag längtar sjuuuukt mycket men mannen tvärvägrar :(

Nje jag har inte direkt försökt. Han vet ju att jag inte har skydd och jag har varit uppriktig och ärlig med allt. Men han valde ändå att varken avbryta eller skydda sig. Han är väl medveten om att om det tar sig så tänker jag inte göra en abort till. Så jag kan ju tycka att han får skylla sig själv. Jag har gjort två aborter för "hans skull" o det räcker.
  • Perssonlund
    sussjohansson skrev 2017-09-20 09:46:00 följande:

Oj! Hur tror du att han reagerar om du nu skulle bli gravid? Tror du att han accepterar det? :)

Jag har sagt att jag är ganska säker på att det är så. Han blev väl ganska chockad. Jag sa klart och tydligt att jag inte gör en abort om det är så. Jag har två barn sen innan o han också så vi är ju väl medvetna om hur det går till så antingen är han med oss eller så är han inte det, men det kommer ju ändå inte förändra hans situation. När jag har gjort abort innan så har jag fått så dåligt samvete för att han inte velat o att jag inte kunnat tvinga någon till att bli förälder. Nu är det tredje gången och det va inte bara en gång det inte va något skydd utan flera gånger på samma vecka och då tycker iaf jag att han får ta sitt ansvar den här gången.
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 11:13:47 följande:

Nu har jag testat färdigt! Nu litar jag på testet xD tog 4 st test från i föregår till igår med RFSU och Apotekets. Alla visade väldigt svaga plus som kom efter ca 3-5 min.

Tog idag ett CB och samma sekund som Stickan började fyllas med urin så kom ett plus fram! Varje sekund som gick blev det dessutom starkare och starkare !

??????

Oj vilken skillnad på testerna trots att det bara va en dag imellan (även om man ser på båda)... eller är det färgerna? XD när hade/har du bim?
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 13:21:56 följande:

Ja det är otroligt stor skillnad :O blev chockad själv faktiskt ! Hade BIM igår och då testade jag ytterst svagt som du ser på testet till vänster! Det var Iofs med urin på eftermiddagen men endå :O

Det ena är Apotekets test och det andra clearblues !

Jag gjorde ett tidigt test nyss... det va svagt o clearblue så vågar inte hoppas :) men ska testa om någon dag igen, har ju ett tag kvar ;)
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 15:36:41 följande:

Åh vad härligt! Jag håller tummarna att det blir starkare ! Jag hade Ett digitalt test hemma som

Jag helt glömt av, så tog den för att se veckor ! Jag är på BIM+1 , mitt syntes inte ens på CB vanligt för 2 dagar sen !

Åå grattis! Nje har hört att det e en hel del som råkat ut för det där. Usch känner mest att jag kanske bara inbillar mig nu... jag har iaf beställt hem tester...var av ett är digitalt o ett early ????
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 16:35:34 följande:

Även vanligt CB visade negativt för 2 dagar sen så

Beror nog på att jag har låga hormoner och att det är nu sista dagen det liksom ökat :)

Så jag skulle nog snarare säga att visar ett CB plus så är det plus ! Jag testade mig ju med andra teater som visade positivt före ett CB visade positivt för mig ! Så det känns som man behöver högre halt hormon för att få CB att visa rätt :)

Jasså? Men jag fattade inte att du hade tagit andra XD.. vad var dom andra för tester? Alltså mina symtom är så starka o jag (precis som alla andra) blir så frustrerad o vill bara testa o testa hela tiden... dock är det fruktansvärt svårt att hålla sig från att kissa i minst fyra timmar :/ Jaja jag lär väl få ett svar så småningom.. jag skulle så gärna vilja säga att det är positivt rakt av då mina tester aldrig visat spökstreck osv. Men nu blir jag nojig.
  • Perssonlund
    AAMLB skrev 2017-09-20 17:29:27 följande:

Jag har tagit ett helt gäng haha. först några som va negativ , från apotek365, CB , sen positiva från RFSU , Apotekets och CB alla i olika styrka haha! Tog starkt test idag med CB en dag efter mensen skulle kommit och även ett digitalt idag ! Fick som sagt negativt när jag var på den dagen du är med CB! Bifogar bild på mitt maniska testande haha! !

Wow! :O ... alltså jag trodde verkligen att tester skulle bli tydligare tidigt än vad dom är på kortet :/ Tänk vad lite man vet egentligen o hur mkt det skiljer sig från person till person! Jag kan nog vänta en vecka till då :( Ååå jag vill ju bara veta XD men jaja det är väl bara o vänta o se.
  • Perssonlund
    Trolla skrev 2017-09-20 19:45:57 följande:

Det förstår jag verkligen!! Jag vill inte hamna i den diskussionen ens, särskilt när jag vill ha en till och inte han. Skulle han då slarva och jag bli gravid så skulle jag också tycka att han får skylla sig själv. Men samtidigt vill jag inte ha barn med nån som inte alls ser fram emot det. Jag är väldigt kluven.

Det har jag också varit ska du veta. Många tårar och oroande har det varit men den här gången va jag verkligen bestämd! Jag vill självklart inte "tvinga" honom till att bli pappa å andra sidan så vad har han för rätt att "tvinga" mig till att göra en abort? Det är riktigt svårt när en vill och den andra inte. Dock är ju inte det här första gången och jag har dessutom tagit ett dagen efter piller så jag har gjort det jag kunnat iaf. Det är ju liksom inte bara att göra en abort (vilket min verkade tro) det påverkar så mkt & allra helst om man själv verkligen vill ha. Jag sätter alltid andra i första hand och den här gången e det faktiskt jag själv som går i första hand.
  • Perssonlund
    Trolla skrev 2017-09-20 21:34:45 följande:

I say good for you!! Det är starkt att göra abort för någon annans skull. Jag vet inte om jag hade pallat. Kanske om han hade hotat att lämna mig och barnen... eller nä förresten, VERKLIGEN inte då. Då hade jag blivit arg över att han tänker straffa sina barn för ett "misstag" HAN gjort.

Jag tror att jag kan leva med "bara" två barn utan att bli bitter, även om det skulle vara en liten, liten saknad i livet efter ett tredje barn. Vilket känns skönt, för blir det ingen trea så är det inte the end of the world. Men det vore sååååååå mysigt! Och roligt och underbart!

Jag känner ju som dig. Det är inte the ens of the world men det vore underbart. Jag har ju redan två o han har två så vi har ju fyra tillsammans. Men aldrig mer en abort för någon annans skull. Dom får helt enkelt tänka längre än så...
  • Perssonlund
    Nellis93 skrev 2017-09-22 07:26:52 följande:

Skoj! då hoppas jag på + för dig också den 29!! Hur känner du dig :)

Jag skulle vilja säga att jag är gravid :D iaf till 99% ... gjorde ett test som visade väldigt svagt. Mår fruktansvärt illa imellanåt, brösten ömmar så jag nästan börjar gråta om någon snuddar vid dom, gråter för minsta lilla och extrem molandevärk... jag har ju haft "graviditets symtom" mycket de sista månaderna,Men inte alls så här extremt :D men vi får se. Hur går det för dig?
  • Perssonlund

Blir så fundersam... vet inte ens om jag vågar hoppas längre :/ Vad tror ni om dessa? Bim e beräknad 29/9 så kanske spök ändå? Eller hur blir testerna? Mina har alltid blivit kritvita o aldrig visat någon tedens till ett streck om jag inte varit det... *suck" blir förvirrad!
  • Perssonlund
    VäntarPåEnTrea skrev 2017-09-22 15:13:04 följande:

Jag ser tydligt! Borde vara pos hoppas för oss båda.

Jag håller också tummarna för oss! Spännande!

O jag hoppas att det är en hel del som plussar denna tid som e kvar! Undra hur många vi e kvar i den här gruppen :D håller tummarna för oss som e kvar iaf!
  • Perssonlund
    Daria111 skrev 2017-09-25 20:42:17 följande:

Men Gud vad roligt!! Stort grattis!!!

Tack så mycket! Dock blev jag lämnad pga det... vet inte om man ska skratta eller gråta..
  • Perssonlund
    Daria111 skrev 2017-09-25 20:42:17 följande:

Men Gud vad roligt!! Stort grattis!!!

Tack så mycket! Dock blev jag lämnad pga det... vet inte om man ska skratta eller gråta..
  • Perssonlund
    Julie17 skrev 2017-09-26 09:27:52 följande:

Men usch va lågt :(

Läste dina tidigare inlägg och är man väl insatt och medveten om chansen/risken för graviditet och ändå väljer oskyddat sex (som jag förstod det som att han var?) så undrar jag verkligen hur man är funtad! Finns ju ingen logik i det.. Lider med dig :(

Hade ni varit tillsammans länge?

Jepp! Han valde att inte använda skydd, bad mig ta dagen efterpiller (vilket jag gjorde) sen valde han att inte använda skydd 2 gånger till.... så jäkla tragiskt! Nje i ett år. Men jag har varit så ärlig och öppen med allt o så gör hab så här....
  • Perssonlund
    Daria111 skrev 2017-09-26 14:36:30 följande:

Men åh Gud ! Är så ledsen för dig !! Hoppas du väljer rätt beslut oavsett ! Kram

Här kom min mens och är ledsen !!!

Så svårt att veta hur man ska göra... tack för omtanken :) ... o jag e ledsen för dig, önskar dig all lycka till o håller tummarna för att det tar sig nästa gång.
  • Perssonlund
    gröna L skrev 2017-09-26 22:31:52 följande:

Nej fy fan vilken dålig stil! Hur känner du nu? Hur gamla är ni? (Låter som tonårsaktigt beteende från hans sida). Grattis till graviditeten i alla fall. Baserat på det du har skrivit här är du och bebin kanske better off utan karln.

Jag e bara helt tom... vet inte alls vad han vill.. ena stunden ska vi flytta & andra stunden är det mitt fel och han undrar hur fan jag bara kan dra. Han är 31 & jag är 27. Grejen är ju att jag har 2 sen innan o han har två.. det e ju inte bara o dra. Men det är väl dags... börjar kännas som psykisk misshandel faktiskt. Det är så här med allt. Allt är mitt fel och sen är det plötsligt synd om honom o allt e hans fel... ibland tror jag fasiken att jag blivit knäpp i huvudet...
Svar på tråden Vi med BIM September 2017