Vi med BIM September 2017
Hänger med här, BIM 1-2 september, typ. Om mensen kommer så ska vi nästa månad testa clearblue advanced..det ska bli intressant
Hänger med här, BIM 1-2 september, typ. Om mensen kommer så ska vi nästa månad testa clearblue advanced..det ska bli intressant
Inte fått ett enda positivt ägglossningstest denna cykel. Började testa på CD12. Beräknad ägglossning i tisdags (CD17/18) men ännu inget. Beräknad BIM 3/9. Har inte ens de där ömma brösten jag alltid från i samband med ägglossning... Börjar tro att ÄL utblev denna månad.... Det hoppas jag verkligen inte dock :( börjar tröttna på denna evinnerliga väntan... Någon med erfarenhet av sånt här?
Det är det som är det konstiga. Man har kunnat ställa en klocka efter min mens, den är väldigt regelbunden. I alla fall har den varit det nu när jag varit uppmärksam de senaste 7 månaderna... Fruktansvärt irriterande att den ska strula såhär? :/
Har någon nån gång fått ont i mensmagen efter sex kring BM? Fick fruktansvärt ont i morse, främst vid rörelse och gång. Det gör ont när jag trycker på vänster sida. Jag har tagit grav test och jag är inte gravid.
Är det för sent att ha nidblödning ca 12-15 dagar efter ÄL?
Har oregelbunden mens och fick nu en vääääldigt ljusrosa blödning..kändes inte alls som en blödning, inga flytningar eller liknande.
Annars är det väl att invänta mens. Suck
Okej.... Försök nummer 21 om knappa 1,5 v. Någon som har några förslag? Vi försöker köra varannan eller varje dag när ägglossning borde ske. Har testat med ägglossningstest och märker när flytningarna blir trådiga.
Hur länge har ni försökt?
Åh det gör ont i mig när jag läser. Att det ska behöva ha sådan tid och energi. :( jag beklagar verkligen! Får jag fråga hur gammal du är? Vad sa läkarna om att det inte har tagit sig? Tänker att de säger att allt ser okej ut liksom.
Nej vi har inte varit på utredning än. Vi började försöka årsskiftet 2015/2016 och det tog sig ganska snabbt på försök tre (vilket då var jääääääättemånga försök tyckte jag....!). Det blev missfall i v7. Sen fick jag en mens och sen tog det sig igen. Men lyckan kortvarig även denna gång. Detta var i juni förra året. Sedan dess har vi försökt varje månad, men inget har hänt. Eftersom vi fick missfallen har vi inte fått någon hjälp, men i maj skickade vi in en egenremiss för utredning. Vi ringde efter semestern för att kolla läget (remissvaret kom i slutet av maj och sen har vi inte hört något) och då fick vi besked att vi kommer att få tid i november. Denna eviga väntan. Kantad av mängder av sorg! Det är nog den känslan som beskriver mitt mående bäst - sorg.
Nej missfall är verkligen så jobbigt. Jag fick två inom loppet av 2,5 månad och det tog så mycket på mitt psyke. Jag var helt knäckt och grät konstant en hel helg. Det var värst första graviditeten då jag liksom hann tänka mig att det faktiskt skulle komma en bebis. Andra plusset var jag väldigt ödmjuk inför det och tog inget för en självklarhet. Men det var såklart lika jobbigt då med. Nu är jag på sätt och vis livrädd för att plussa. Min enda tanke är: tänk om det skiter sig igen. Jag vet inte om jag hade kunnat hantera det!
Vad skönt ändå att läkarna är positiva!! Jag tycker att det ska bli skönt att få hjälp och få komma in i snurran. Sen är varje vecka en kamp för det tar mycket på det mentala att det inte tar sig. Vi har liksom haft allt lite på paus i två år. Inte velat planera vårt bröllop eller en långresa för det kanske tar sig. Nu tänker jag f*ck it! Nu planerar jag lååååångresa i januari och bröllop i juni. Då får jag vara gravid i så fall. Orkar inte pausa allt och sen stå där ännu mer besviken för att jag inte fick något.
Okej.... BIM på onsdag eller torsdag. Noll symptom på varken mens eller graviditet. Den här månaden fanns inte riktigt orken att försöka ordentligt. Dels pga hög arbetsbelastning, dels pga att jag mentalt inte orkade. Försök nummer 21 eller 22 och det har tärt enormt på mig rent mentalt. Den här månaden orkade inte själen riktigt. Så det blev försök på ägglossning (enligt app) -6, -2 och +1. Tar det sig så tar det sig liksom. Annars får jag försöka ladda mentalt för nästa försök..... Vi närmar oss smärtsamma två år av försök.
Till er som försökt två år tänkte jag höra om ni gjort en utredning och om ni isåfall står i IVF-kö? Vet att många drar sig för det men det är skönt att få hjälp och ibland enda vägen till en graviditet m. Två år är en evighet så förstår att ni är ledsna. När vi försökt två år blev vi gravida genom IVF (och då hade vi hunnit med 5 IVF-insättningar. 1 hormonstimulering och 1 insemination så vi var väldigt otåliga vilket var både bra eftersom vi snabbt gjorde utredning etc och dåligt eftersom vi blev nedslagna vid varje misslyckande). Nu har jag min tredje IVF-bebis i magen (plussade 1/9) så det kan gå bra och tom bli fler än ett barn trots att vägen är krokig. Önskar er lycka till och skriv gärna till mig om ni har frågor!