Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Vi med BIM September 2017

Irbita skrev 2017-09-22 22:32:42 följande:

Beräknad mens den 27/9, imorgon ska vi ha en stor fest för min man som fyller 30 år. Har köpt ett clearblue early att testa med imorgon 23/9. Nu till frågan, om det visar sig att jag är gravid (eller egentligen även om det inte visar sig på testet) så vill jag inte gärna berätta för alla på festen (och undvika alkoholen). Hur undviker jag alkoholen utan att någon blir misstänksam? Förslag på ursäkter? Står helt still i huvudet på mig.

Gå runt med ett glas men drick inte. Byt med jämna mellanrum glas med din man alternativt häll ut i vasken.
  • vinterbebis12

Till er som försökt två år tänkte jag höra om ni gjort en utredning och om ni isåfall står i IVF-kö? Vet att många drar sig för det men det är skönt att få hjälp och ibland enda vägen till en graviditet m. Två år är en evighet så förstår att ni är ledsna. När vi försökt två år blev vi gravida genom IVF (och då hade vi hunnit med 5 IVF-insättningar. 1 hormonstimulering och 1 insemination så vi var väldigt otåliga vilket var både bra eftersom vi snabbt gjorde utredning etc och dåligt eftersom vi blev nedslagna vid varje misslyckande). Nu har jag min tredje IVF-bebis i magen (plussade 1/9) så det kan gå bra och tom bli fler än ett barn trots att vägen är krokig. Önskar er lycka till och skriv gärna till mig om ni har frågor!

• vinterbebis12
    My102 skrev 2017-09-27 00:09:39 följande:
    Hej! Har en pågående utredning privat, startade i april, inget fel. Nu väntar jag kallelse för spolning i oktober. Så vi får se :)
    Lycka till!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017