Inlägg från: LifeOfBullshit |Visa alla inlägg
  • LifeOfBullshit

Vi med BIM September 2017

Neg ÄL test i morse, men nu ikväll fick jag rejäl värk i magen, tror det är ÄL på G nu. Ska testa imorgon och väntar mig ett fin-fint streck! Så blir det mys de närmsta tre dagarna för att optimera våra chanser. Ska till och med testa att ligga kvar en halvtimme efter sex. Jag vet att det inte är en grej men börjar bli smått desperat nu när vi försöker för 7:e gången. Lika bra att ta det säkra före det osäkra, är ju inte så att jag lider av att ligga och mysa en halvtimme efteråt, haha!

BIM 3:e September 2017
  • LifeOfBullshit

Inte fått ett enda positivt ägglossningstest denna cykel. Började testa på CD12. Beräknad ägglossning i tisdags (CD17/18) men ännu inget. Beräknad BIM 3/9. Har inte ens de där ömma brösten jag alltid från i samband med ägglossning... Börjar tro att ÄL utblev denna månad.... Det hoppas jag verkligen inte dock :( börjar tröttna på denna evinnerliga väntan... Någon med erfarenhet av sånt här?

• LifeOfBullshit
    My102 skrev 2017-08-24 22:04:23 följande:

Har du oregelbunden mens? Isåfall kan ÄL komma innan. Jag har enligt mina anteckningar fått utslag på CB ÄL test 15 och 10 dagar innan mens :/ vet inte hur de går ihop men :/

Det är det som är det konstiga. Man har kunnat ställa en klocka efter min mens, den är väldigt regelbunden. I alla fall har den varit det nu när jag varit uppmärksam de senaste 7 månaderna... Fruktansvärt irriterande att den ska strula såhär? :/
  • LifeOfBullshit
    My102 skrev 2017-08-25 06:44:40 följande:

Det är nog första gången nu upptäckter det eftersom du är mer medveten. Jag trodde att jag hade regelbunden mens, för den kom ju varje månad :P tji fick jag, när vi väl började försöka och jag läste på så insåg jag ju att så inte alls var fallet men jag hade inte tänkt på det innan eftersom de då inte spelade någon roll :P.

Du kanske har tänkt att ägglossning är en viss tid fast det är en annan?

Men är den regelbunden i 7 månader då borde den väl inte klassas som oregelbunden? Det är ju ändå 7 månader då den varit väldigt förutsägbar? Får alltid så ont i brösten och magen vid ÄL så tror definitivt inte den har varit redan. Är nog mer sannolikt att den uteblivit då... Attans...
  • LifeOfBullshit
    Snultan skrev 2017-08-25 07:23:23 följande:

ÄL kan ju utebli någon, några gånger om året. Det kan bero på ålder, stress eller hormonproblem av olika slag. Kontakta en gynekolog är mitt tips om du är orolig!

www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/

Jo, jag har läst lite om det, men tycker det känns så dumt. Är så sjukt less på människans kropp nu. Hur har vi överlevt som art om det bara är 25-33% sannolikhet att bli gravid när man är som mest fertil och det tydligen är normalt att bara ha 10 av 12 ägglossningar om året. Löjligt ju. Är så otroligt arg och frustrerad just nu ;_____;

Tack för att du tog dig tid att svara! ^^,
  • LifeOfBullshit

Okej, det verkar som att min ägglossning uteblev denna månad. Men hänger kvar lite till då min beräknade ÄL bli den 17:e och BIM 29-30:e. Så vi får se om man kan bli gravid i september ändå... Heja heja!

• LifeOfBullshit
    Svea87 skrev 2017-08-29 12:56:55 följande:

Varför tror du att den uteblev?

Förutom att jag inte fått ett enda utslag när jag testat med ÄL-tester så har jag inte heller haft några symptom. Jag har alltid molvärk i samband med ÄL och får ömma bröst från ÄL som håller i sig till mensen. Har inte fått något av detta ^^ så dessa två i kombination får mig att bli ganska övertygad att det inte blev någon ÄL denna gång ^^
    BIM 30:e September 2017
  • LifeOfBullshit
    Svea87 skrev 2017-08-29 16:44:44 följande:

Jag har ju känt samma för att jag inte fått utslag på äl stickorna.. däremot molvörk i en vecka och idag är brösten sjukt känsliga. Men då är min äl väldigt sen om det är den som spökar.. Gud man blir så förvirrad av ens kropp och alla hormoner :-/

Verkligen! Känns som en så förvirrande och flummig uppgift att bli gravid ^^,
  • LifeOfBullshit

Skulle uppskatta lite tankar och svar på följande "problem".

Denna månad accepterade jag att jag inte fick någon ägglossning då mina test inte gav utslag och jag inte fick någon molvärk som jag brukar få. Jag är även medveten om att mensen kan komma lite senare om ägglossning uteblivit. Men idag är jag på BIM+3 och ingen mens i sikte, inte ens lite molvärk. Dock är jag jävligt trött och kissar oftare än jag brukar men undrar om det inte är min hjärna som spökar. Jag testade negativt med ett CB testa tidigt på BIM, nu är min fråga hur länge jag kan tänkas behöva vänta innan mensen behagar infinna sig och när jag ska börja fundera på om allt står rätt till med min kropp >__>

• LifeOfBullshit
    Archimedes skrev 2017-09-06 06:41:34 följande:

Jag skulle fortsätta att testa varannan dag om mensen inte kommer. Du kanske är en Låghormonare? Annars så skulle jag nog ringa gyn om ingen mens och inget plus infunnit sig på en vecka.

Ja, det får nog bli så. Tänkte testa på måndag då det är en vecka efter BIM och ger det negativt så får det bli ett samtal till gyn ^^, tack för hjälpen!
  • LifeOfBullshit
    Queva skrev 2017-09-06 23:11:30 följande:

Har det hänt tidigare?

Nej det kan jag inte påstå! Då har jag ändå haft hyfsat bra koll på min mens genom åren och stenkol de senaste 7 månaderna. Man hade kunnat ställa en klocka efter min mens ^^
  • LifeOfBullshit

BIM+7 och fortfarande ingen mens. Dock ont i magen när jag ställer mig upp hastigt eller spänner mig vid t.ex. orgasm och är tröttare än jag orkar med (haha). Ibland tycker jag också att det luktar konstigt i delar av lägenheten, saker min man inte känner av. Dock testade jag minus igår morse. Känns hopplöst. Vem ska jag ringa för att kolla upp vad det är för fel på mig? 1177? Är det ens möjligt att vara gravid trots minus så långt efter BIM? :(

• LifeOfBullshit
    marsen skrev 2017-09-11 00:17:55 följande:

Har du regelbunden mens? Ta kontakt med din barnmorska så kan ni ta ett serum hcG istället.

Jag har regelbunden mens i vanliga fall, ja! ^^ Aldrig varit med om något liknande någonsin...

"Min barnmorska" blir då alltså...? Om jag inte har varit hos en någonsin... Vem ringer jag då? Hehe
  • LifeOfBullshit
    jesssicahansen skrev 2017-09-11 06:38:41 följande:

Du ringer en barnmorska i din kommun ;)

Okej, tack för hjälpen! Får ta mig själv i kragen och ringa om inget händer snart ^^
Svar på tråden Vi med BIM September 2017