Inlägg från: Snelson |Visa alla inlägg
  • Snelson

Vi med BIM September 2017

Fler som varit med om att cykeln ändras efter missfall? Hade ett missfall (missed abortion) i slutet av juli. Sen dess har jag haft mens en gång. Kände inte av någon äl då men vi låg mycket så hoppades på plus. Nu har jag testat med ältester och det verkar som jag har äl på dag 11 efter mens. Tidigt tycker jag? Jag har alltid haft runt dag 14 eller 15 efter mens innan. Vet att jag inte har försökt länge men känner mig så hopplös om det inte ska fungera den här månaden... fick positivt ältest igår fm. Jag o mannen låg igårkväll och två kvällar innan det. Hoppas det funkar. Hade velat ligga idag med men det vill nog inte mannen. Haha. Hur gör ni med sådana känslor? Är era killar lika på? Min man har tydligen mindre sexlust än mig rent generellt och han märker när jag har äl och då känner han press/stress.

• Snelson
    hilem skrev 2017-09-14 06:15:07 följande:

Plusade nu på BIM+8. Så lyckliga är vi!

Åh grattis!!! :)
  • Snelson

Grattis till er alla som plussat!! Så kul :)

Hur tidigt har ni börjat testa? Hur många dagar efter äl? Känner ni några symtom?

Jag tror jag inbillar mig en graviditet för jag känner symtom redan men är bara 7 dagar efter äl :)

• Snelson
    Knattenjansson skrev 2017-09-19 16:48:26 följande:

Jag plussade svagt på äl+6, men har en kort cykel på 26 dagar o endast 9 dagar mellan äl o mens. Jag har haft molvärk sen några dar innan äl som sitter i än:) och trötthet som kom på ca äl+7. Hur lång cykel har du?

Ja så roligt att plussa så "tidigt " ändå. Jag har en cykel på 29 dagar. Brukar ha 14 dagar mellan äl och mens... jag har också molvärk men det har jag för det mesta (endometrios) sen har jag mått illa två mornar i rad så jag inte kunnat käka frukost. .
  • Snelson
    saraama skrev 2017-09-19 17:49:58 följande:

Jag testade endast idag på BIM. Tog först apotekets vanliga och tog senare på eftermiddagen ett digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Min cykel är kort så min BIM är 12 dagar efter äl. Har inte tyckt att jag haft symtom men har haft mensvärk sedan äl, ätit som en häst, hade ömma bröstvårtor typ två dagar och trötthet. Men är ofta lite deppig framåt hösten dvs trött och då tröstäter jag. Har även haft molande värk i magen hela cykeln sedan jag slutade med piller. Tänkte därför inget speciellt :)

Spännande hur olika det kan vara. Jag funderar också över mina symtom och det kanske bara är för att jag känner efter för mycket! Haha. Trötthet, ömhet etc kan ju vara normalt också.

Jag tror jag väntar till BIM med att testa också så jag inte blir besviken i onödan.
  • Snelson
    AAMLB skrev 2017-09-19 18:06:52 följande:

Jag antar att jag plussat med 4 test som alla visar svaga positiva , vågar inte riktigt tro på det än dock!

Jag tog första testet för 4 dagar sedan, på ÄL+9 , då var testet blankt med bara ett streck. Testade igen i förrgår på ÄL+11 och då var det också blankt. Igår testade jag svagt positivt med RFSU på två stycken test och idag plussade jag också på två stycken av Apotekets tester.

Har i en vecka ca kännt mig illamående, haft stickningar ibland j livmodern och även "mensvärk" har också fått en sjuk klåda på bröstvårtorna som mest hela tiden är styva.

Så mina symptom började på ÄL+7 ungefär :)

Jag hoppas det är symtom jag känner av nu också då. Trötthet, illamående och öm på brösten. Jag skulle vilja vänta med att testa till BIM men kommer nog inte kunna hålla mig. Har massa tester här hemma som snart blir för gamla så känns onödigt att slänga dem också...
  • Snelson
    Njcm skrev 2017-09-21 09:10:14 följande:

Vad tror ni , ser ni något? Detta kom inom 5 min testlagret och försvann efte 30 min. När testet torkat.. :o

Jag ser ingenting tyvärr... när har du BIM?
  • Snelson

Åh denna väntan! Jag har BiM på fredag nästa vecka så om 8 dagar men jag är såå otålig. Vill att dagarna ska gå nu så jag kan börja testa :)

Det är bara andra ägglossningen vi försöker men jag fick ett missfall nu i somras så vi har längtat och försökt sedan mars. Inte så länge det heller är jag medveten om men längtan blir inte mindre för det... någon som känner igen sig?

• Snelson
    Nellis93 skrev 2017-09-21 15:51:04 följande:

kunde vart jag som skrev det, förutom missfallet.. beklagar <3 Har med bim 29/9.. Har också försökt sedan mars!

hoppas plus sååå mycket! :)

Jag har också bim 29/9 :) har du några symtom?
  • Snelson
    Nellis93 skrev 2017-09-21 18:38:22 följande:

det enda jag känner är att det stramar lite ut.mot ljumskarna.. annars nada! själv :D

Nepp ingenting förutom att jag är trött och konstant hungrig. Men det är nog bara en tillfällighet haha!
  • Snelson
    Daria111 skrev 2017-09-25 08:52:53 följande:

Hoppas du får ett plus! Jag har BIM 29/9 jag har känt mig i en vecka trött och illamående lite på kvällar sen har jag haft till och från ont i magen ! Jag hoppas också på ett plus men igår och i förgår tog en teststicka och det syns ingenting :( finns hopp kvar lycka till

Jag har också bim 29/9 och har tagit test de senaste 3 mornarna. De har varit helt blanka tyvärr. Men det är test som är gamla där datumet har gått ut så jag hoppas det är därför haha. Har köpt ett clearblue early som jag teatar med imorgon bitti. Känner noll symtom så har inte så goda förhoppningar...
  • Snelson

Jaha då kom mensen då... trodde att jag hade BIM om två dagar och inte idag. Inser då att vi hade 4 perfekta tillfällen runt äl men ändå tog det sig inte :( Aja vi hoppas på oktober nu då...

Svar på tråden Vi med BIM September 2017