Inlägg från: anli00 |Visa alla inlägg
  • anli00

Vi med BIM September 2017

Idag är en skitdag, känner mig så deppig o känslan av att aldrig få ett syskon till sonen ligger som en klump i magen.....blääää idag skulle jag vilja ligga under täcket i sängen med massa flottig mat o tycka synd mig själv! Gråten känns nära konstant....o då har dagen nyss börjat! *faaaaaan*

• anli00
    Snultan skrev 2017-08-23 08:13:50 följande:

Åh jag lider med dig! Vi har försökt i 9 månader med ett syskon och det känns som att något är fel. Att det inte kommer gå.

Hur länge har ni försökt?

Tog ett uppehåll över sommaren, så detta är första försöket efter d...innan började vi september förra året. Men jag behövde ett break o fokusera på annat ett tag. Visserligen tog sonen 2 år men känns hopplöst ibland o idag är en sån dag!

Tog det lång tid för er med första?
  • anli00
    Jokri85 skrev 2017-08-23 15:38:34 följande:

Är metallsmak i munnen ett gravidsymptom?

Fick för mig att det kunde vara det... Men tror jag inbillar mig... är lite förkyld nu med så...kanske förkylningen som spelar mig ett spratt.

Absolut, hört många som haft d under sin graviditet!
  • anli00
    Snultan skrev 2017-08-23 20:28:31 följande:

Jag förstår! Vi tog oxå en paus på det sätt att jag inte testade äl men vi försökte pricka in den fertila perioden med sex iaf. Men tog även paus härifrån för tyckte det vart så mkt stress med allt.

Så segt att det ska ta så lång tid. Varför är det så? Det mest naturliga i världen liksom.. suck! Jag hoppas verkligen det går snabbare för er nu!

Nä de gjorde ju inte de, sonen blev till på första försöket. Man va ju lite naiv och trodde de skulle gå lika lätt nu. Men man kan inte få allt.

Gjorde ni nån utredning förra gången?

Men eller hur, borde ju va en naturlig del i livet....för vissa är d så himla lätt verkar d som, men men man ska inte va för bitter antar jag. Man har ju ett fint barn iallafall!

Nä, ingen utredning då....sista tiden blev mer att vi har sex med jämna mellanrum o så slutar vi fokusera o då hände det! Kanske är den taktiken man ska ha nu med?

Har ni funderat på o börja nån utredning?
  • anli00
    Snultan skrev 2017-08-23 21:17:45 följande:

Så är de verkligen. Men som du säger man ska va glad för att man fått ett barn iaf. De är en gåva. Å jag tror med på de där att "sluta" försöka. Kroppen känner av stressen. Jag har verkligen försökt den taktiken senaste månadena men kanske inte helt lyckats..

Jag har en tid hos Gyn 13 september. Har så oregelbunden mens (25-36 dagar) så jag hoppas de kan hjälpa mig på något sätt. Bara att få veta om jag kan bli gravid igen liksom.. man blir ju så nojig. Å få mer regelbundet så kanske de blir lättare att pricka in ÄL osv..

Oj, ja men precis...vet att en kompis åt nåt som startade om hela cykeln o gjorde den regelbunden igen. Tog en ÄL så va hon gravid

Här får vi väl iallafall kämpa på ett tag till innan d blir aktuellt, men nu är även sambon med o räknar o har sig *hahaha* så kanske gr lättare då
  • anli00
    Jokri85 skrev 2017-08-23 21:51:52 följande:

Men så tidigt?

Börjar fundera på om det är min förkylning som spökar... och sen är det tyvärr så att jag känner lite lite illamående och har haft problem med det i våras...gjorde gastroskopin o dr hittade inget i magsäcken men är laktosintolerant så kanske är därför...min mage är allmänt känslig med.

En kompis till mig hade d som ett av de första tecknen o haft d på varje barn...3 graviditeter.
  • anli00
    Jokri85 skrev 2017-08-24 14:16:19 följande:

Jaha okej?! Det har förvunnit nu så jag tror det var förkylningen som lagt sig tyvärr.

Hur går det för er?

Är på ÄL+6 nu o fortfarande molvärk o öm över magen o sen massa vita flytningar o ömma, svullna bröst! Vet inte vad jag ska tro...känns så tidigt o känna så mkt om d skulle va nåt tycker jag! Hur går d själv, förutom den hemska förkylningen?
  • anli00
    Jokri85 skrev 2017-08-24 14:58:27 följande:

Jaha... själv är jag på ÄL +7 men känner typ ingenting. Så vi får nog göra ett andra försök nästa månad.

:)

Förkyl ingen är borta nu..var ej så farligt. Har mest varit trött och känt mig slemmig i halsen.

Låter verkligen som att du kommer plussa.

Jag har aldrig känt min ÄL men efter att ha fött vårt första barn...som nu är 2 och slutat med p piller nyligen så fick jag fruktansvärt ont under ÄL. Har aldrig tidigare känt nör jag har ÄL. Så att jag känner lite känsliga bröst och pytte molvärk ser jag som en start på mensen som kommer på söndag eller måndag.

Samma här, efter första barnet så fick jag väldigt ont vid ÄL och inget vid mens innan va d tvärtom. Tog d lång tid för er med första?

Även om känslan säger gravid, så vill jag inte hoppas för mkt för kommer bli så besviken...
  • anli00

Hörrni, nu blev jag nervös men samtidigt glad såklart! Tyngd i magen, vita flytningar, molvärk OCH mina bröst läcker! Inspekterade dom innan duschen o ser nåt vitt i bröstvårtan, tar bort d o trycker på brösten o d kommer ut vätska (mjölk???)

• anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 16:02:32 följande:

Spännande! När hade du ÄL? :)

Hade ÄL för en vecka sen...o Cykeln ligger på ca 28-30 dgr så månadsskiftet blir BIM, vet inte vad man ska tro....
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 16:22:01 följande:

Okej, det låter onekligen spännande! Huruvida det är symptom för graviditet kan jag inte svara på, har aldrig varit gravid ;)

Du får uppdatera mig sen när du tagit ett test! Själv ska jag vänta till BIM innan jag tar ett test.

Ingen aning heller, har en son på 2,5 år o inte haft läckande bröst sen jag ammade o han slutade för lite över 2 år sedan...så fick lite chock *hahaha*

Tänkte inte heller testa förrän efter BIM, när har du?
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 16:37:11 följande:

Haha, ja att du blev chockad kan jag förstå! :)

Jag har BIM troligtvis 3-4 september, min ägglossning kom 6 dagar tidigt denna månad så det är lite ovisst...haha!

Åhh sånt är alltid spännande...hur känns oddsen då? Har du några känningar?
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 17:49:16 följande:

Ja, spännande och lite jobbigt haha!

Ja, lite känningar har jag nog haft. Dag 3-4 efter ÄL kom ganska kraftig molvärk, mest på morgonen för att sen avta mot eftermiddagen. Extremt trött vid kl 16 redan, ville gå o lägga mig vid 19 häromdagen. Huvudvärk tillsammans med tröttheten. Det kniper i slidmusklerna, tror att jag är kissnödig mer än jag är...så har det varit de senaste dagarna. Igår märkte jag även att boobsen var lite större, och när jag såg mig i spegeln efter duschen nyss så hade jag en massa blodådror på brösten som syntes. Brukar ha en enstaka ådra som syns, men nu var det flera!

Försöker inte överanalysera, men det är verkligen inte lätt...googlar på gravidsymptom stup i kvarten! :p Att molvärken försvunnit tolkar jag som ett dålig tecken. Och sen är det alldeles torrt i trosan, har nästan inga flytningar...bra eller dåligt tecken!?

Att d är torrt o att Molvärken slutat tror jag absolut inte är nåt dåligt tecken, min molvärk startade efter BIM förra gången o då kändes d som riktig mensvärk men d blev en fulländad graviditet.....

Men d är nog väldigt olika d där också tror jag....men dina symtom är ju positiva verkar d ju som, håller tummarna
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-25 18:58:59 följande:

Okej, det låter bra det du säger :) Har lite hopp kvar iallafall! Men ska försöka lugna ner mig med all googling, haha.

Hur länge har ni försökt? Är det andra barnet? :)

Vi är på första försöket efter sommaruppehållet innan dess sen sep-16....ni? Ja precis har en son på 2,5 år också
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-28 13:09:25 följande:

Alltså så här är det...om jag inte är gravid denna månad så måste jag nog ha nån sjukdom eller nåt, typ diabetes!!! För jag är verkligen supertrött på eftermiddagarna, var det hela förra veckan, även nu i helgen som var trots att jag tog sovmorgon. Får nästan alltid 8 timmars sömn, men tröttheten kommer ändå och så kände jag inte förra månaden...sen så kissar jag stup i kvarten. Försöker att hålla mig så länge jag kan, för att typ förstora blåsan men det är inte lätt, haha!

Jag har BIM på söndag eller måndag, eller så kommer den 9 sep. för det är då jag ska ha den egentligen men eftersom ägglossningen kom 6 dagar tidigt denna månad så borde mensen dyka upp (förhoppningsvis inte) nu på söndag/måndag för då är det 14 dagar sen ÄL.

Det här med skengraviditet...visst kan man inbilla sig men va fasen, jag inbillar mig ju inte att jag är trött och har huvudvärk. Har väl världens längsta PMS om mensen dyker upp i så fall, för symptomen började redan 4 dagar efter ÄL. Herregud, blir inte klok på min kropp!

Kan hålla med sig o känner samma sak, då är frågan om man inte ska gå o kolla upp sig. Har sedan ÄL haft molvärk i magen o efter ett par dgr kom ömma o svullna bröst. Känns som världens Dolly Parton. Sen har jag sen ett par dgr tillbaka haft en konstig tyngd i magen...hade massor av flytningar förut i veckan men just idag inget alls, som en propp har satt sig för o sluter!

Tröttheten är grymt påtaglig o jag orkar ingenting, har heller inte lust med nåt. Nätterna är orolig sömn o sömnlöshet i perioder under natten....skit är d här!

Här är d med appen BIM imorn men om jag ska gå på ÄL o så +14 så är d på lördag.....inte lustigt att man känner sig dum i huvudet ibland
  • anli00
    Victoria K skrev 2017-08-28 13:31:25 följande:

Oh, känns lite bra ändå att jag inte är den enda med dessa tankar och kroppsliga konstigheter! Haha!

Att ha molvärk vid ÄL är ju vanligt, och det hade jag, men sen dess har det fortsatt och nu har jag det i stort sett konstant....hhm, väldigt knepigt.

Jag håller med om sömnen, vissa nätter kan jag inte somna, och får hög puls av nån anledning och det har jag aldrig haft problem med innan.

Har även jag spända bröst, känner mig också som Dolly, haha! Och jag har vanligtvis ganska små bröst.

Flytningar har jag ganska lite av, men som du säger, ibland kommer värsta forsen! Märker det speciellt efter att jag rört på mig mycket, och så kollar man trosan och där ligger massa kladd.

Om inte mensen dyker upp nästa måndag så kommer jag nog vänta med gravidtest för jag vill inte bli besviken...Kommer nog hålla ut en vecka till.

Lycka till! :) du får uppdatera mig/oss om hur det går för dig!

Ja men precis, jag tänkte också vänta nu! Först va jag helt inne på att jag måste testa direkt men nu känner jag att aja jag orkar inte d heller så kan lika gärna vänta o se om mensen är sen T.om på d sena datumet...

Ja, jag har väldiga känningar vid ÄL...mkt mer än vid mens o den brukar sluta nån dag efter ÄL som du säger även här har den hållt i dig!

Spännande för oss båda, ska uppdatera o du också, håller tummarna
Svar på tråden Vi med BIM September 2017