Inlägg från: Isathe |Visa alla inlägg
  • Isathe

Vi med BIM September 2017

FH24 skrev 2017-09-04 11:11:37 följande:
    Hej, testade positivt på äl +8 förra tisdagen och på digitalt i torsdags. Testade då jag började få molvärk och ont i brösten, för övrigt inget annat. Dock bim idag/Imorgon. Fick lite ljust ljust rosa på pappret igår och hade sådan mensverk så lite orolig nu att det bara var kemisk graviditet och att mensen kommer. Dock inte kommit något mer efter så håller tummarna på att mensen håller sig undan :)

Håller tummarna för dig, stort lycka till!!

Tack!

Jag håller alla tummar jag kan för dig att de går hela vägen. Vilket försök i ordningen är detta? Som sagt genombrottsblödning förekommer ju. Å tycker dagens test ser för starkt ut för att vara en kemisk graviditet.

Själv är jag inne på försök 7 nu

• Isathe
    Jokri85 skrev 2017-09-05 09:53:18 följande:
    Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.

När ska ni berätta för familjer?

Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)

Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)

Jag bor i stockholm. Själv?

Stort GRATTIS!!!

Roligt!

Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?

Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.

• Isathe

GUD VAD DAGARNA GÅR SAKTA!!!

Jag är bara på ÄL+7, BIM mån-ons nästa vecka, jag har haft mellan 28-31 dagar. Denna EVIGA väntan.

Igår hade jag lite som mensvärk lagom ca 1v till mensen så tänkte direkt
    "Jaha, då var kört för denna gång också"
    Hade även lite ont igår när jag tryckte ihop magen, alltså böjde mig framåt lite längre och sedan ställde mig upp igen. Så tappar hoppet lite för denna gång som är nr 7 i ordningen, (slutade med p-piller i februari)

Än så länge har jag inte haft någon mensvärk sen igår, få se hur dagen fortskrider. Lite ont i ljumsken just i skrivande stund.

Jag och sambon har iaf fått en första tid till en Barnmorska 21/9 för att starta igång ev. utredning. Första mötet är väl bara lite prat osv, men sen hoppas jag på att vi får göra ett spermatest och att de kollar passagen i mina äggstockar så allt ser ok ut för oss båda. Jag vet att jag har PCO sedan tidigare men har sen februari iaf. fått regelbunden mens vilket är positivt. Har även en övervikt som jag borde jobba mer på än vad jag gör tyvärr... 
    Men kan ju finns mer bekymmer också så de ska bli skönt att få lite koll på allt.

• Isathe
    Jokri85 skrev 2017-09-05 12:20:30 följande:
    Tack så mycket! :D Första försöket! :D

Kan rekommendera clearblue digital dubbel hormonindikator test. Då får du veta på dagen exakt och även timmen om du testar oftare närmre ÄL.

Så det är större chans att lyckas.
    Jag använde också dom den här ägglossningen. Fick en lite konstig månad, då jag först hade ett neg cd 8 och sedan blinkade till och med cd 12, men sträcken blev bara svagare och svagare. Misstänker att jag började testa för tidigt och fick då falska test.
    För på cd 13 var testen helt negativa igen, även när jag tittade på stickorna efter så var de testet helt klart negativt, för att cd 14 började testet blinka igen. glömde ta igen på kvällen cd 14 men på morgonen cd 15 så var där en fast gubbe och teststräcket var starkare än kontrollsträcket. Testade både morgon och em (med de rosa testet) och båda gångerna fick jag fast gubbe. Cd 16 på morgonen var testet negativt igen, då testa jag med de rosa testet från clearblue. Hade även ägglossningsvärk cd 14-16 med mest värk cd 15. Så tror att jag pricka in ägglossningen. Har ju dock en PCO så inte säkert att mina ägg släpper tyvärr.

Sen fick vi till mys cd 12 på morgonen till morgonen cd 17. Med fokus på cd 15. Så hoppas verkligen vi lyckats!!
  • Isathe
    Nila94 skrev 2017-09-05 18:16:51 följande:

Hej!

Har bim 11 september, stegring på äl-test 28 augusti detta är första försöket. Har både fått menavärk och illamående som kommer och går under dagarna, så kul att få följa era historier!

Spännande!!
    Vi ligger lika, jag fick glad gubbe på clearblue den 28/8, så räknar med ÄL 29/8 så räknar med ÄL+8 idag. Tiden går sjukt sakta.... Räknar med BIM mellan måndag-torsdag nästa vecka då min cykel varierat mellan 28-31 dagar.

Håller tummarna för dig!
  • Isathe
    Repet skrev 2017-09-06 08:53:09 följande:
    Jag har också på samma datum! Jag har tänkt att börja testa på söndag, har BIM på tisdag, väldigt fast cykel pga av hormonbehandling.

Har en del "symptom" (kan ju inbilla mig också...) illamående, halsbränna, molvärk, kittlande känsla i brösten och mer ådriga bröst, trött, huvudvärk osv...
    håller alla tummar, vi har ändå fösökt i snart två år och den här månaden är första gången som det känns "annorlunda" i kroppen.

Har ni några "symptom"?

Kul att vi kan vara flera som plussar samma dag!
    Ååå roligt! Jag räknar också med BIM på tisdag men vet att den kan komma allt mellan måndag-torsdag. Vilken typ av hormonbehandling har du?

Jag hade mensvärk i måndags och hann tänka att nu är det kört, men efter det inte speciellt mkt värk. Känner mig lite varmare till och från. Hade halsbränna igår em/kv. Men kan egentligen inte säga att jag har några direkta symtom på varken mens eller graviditet. Har inte bestämt mig om jag ska testa innan eller bara vänta ut det.
    Vi har försökt sedan februari så känns lite hopplöst. Vi har iaf fått en första tid till barnmorska 21/9 för att ev. påbörja någon utredning.
  • Isathe
    Repet skrev 2017-09-06 10:10:09 följande:
    Jag äter letrozol och tar otrivelle spruta, så "vanlig" ägglossningsstimulering. Vi genomgick utredning i början av sommaren, efter att försökt själva sedan december 2016, visade sig att jag har PCO. så vi är på andra behandlingen nu.

Känns väldigt annorlunda i kroppen denna gång än förra, men jag vet ju inte hur mycket jag inbillar mig i och med att vi har önskat och längtat så himla länge och nu äntligen fått hjälp, så kan tänka mig att min hjärna lurar mig lite också :)

Håller tummar och tår för plus nästa vecka för båda oss.
    om inte så måste det ändå kännas skönt för dig att din eventuella utredning kan påbörjas ganska snart! 
    Ok, jag har också PCO fått diagnosen för flera år sedan och vid tidigare p-piller uppehåll har jag inte fått någon mens, de fick jag däremot direkt vid detta uppehåll som jag gjorde i februari. Då fått regelbunden, vilket är ett gott tecken.

Men finns ju tyvärr inga garantier att ägget släpper, trotts ägglossningskänningar och positivt utslag på stickor, så risken finns ju att man går och hoppas för mkt hela tiden. De är väl de vi ska kolla vidare på hoppas jag om mina ägg mognar och släpper som dom ska, sen min passage i äggstockarna och killens spermier och efter det får vi se om de blir någon behandling med hormoner mm.

Jag har ju även en övervikt som jag borde jobba mer på än jag gör, ligger på ett BMI runt 30-31, tyvärr.
  • Isathe
    Repet skrev 2017-09-06 10:43:33 följande:
    Vi har nästan samma situation du och jag. Förutom att jag inte hade någon egen mens alls (typ runt 3 ggr per år bara) läkarna sa att det är vanligt att äggen mognar men inte släpper vid PCO, därav att jag tar en spruta för att få dem att lossa också. alla behöver ju inte sprutan.

Hade också lite övervikt när vi gjorde utredeningen, men för att få hjälp behövde jag gå ner till under BMI30. Direkt när jag fick diagnosen så läste jag att LCHF kunde hjälpa, så började äta strikt nästan samma dag. har gått ner 10 kg nu, så jag hoppas verkligen att det kan hjälpa till!!

Personligen tyckte jag att det var väldigt skönt att få göra utredningen och vara inne i "snurran", det gjorde att jag slappnade av lite iaf, då var det bara att göra precis som läkarna säger och hoppas på det bästa. inget mer tro/känna/hoppas varje månad. Få svart på vitt om jag har mogna ägg, veta att de lossar, veta när osv.
    Jag vill ju någonstans hoppas att jag har ett ägg som släpper då jag får positivt på de avancerade ägglossningstesten från clearblue plus att jag faktiskt har ägglossningsvärk, känner mig riktigt öm runt äggstockarna. Å dessutom är mensen regelbunden vilket också borde tala för en ägglossning.
    Alltid denna önskan!

Ja, de känns riktigt skönt att äntligen få hjälp. Jag har sökt till en privat klinik då de på vårt landsting säger att vi ska ha försökt 1 år trots att jag har PCO och ingen har kollat om jag ägglossar eller sambos spermier. Så detta känns jätte skönt att äntligen få kolla det. Bara att veta att vi har en tid gör att jag kan slappna av, även om jag vet att de inte kommer göras några undersökningar den 21/9, men där och då antar jag att vi kan boka in nästa tid direkt.

Jag är tyvärr en liten godisråtta och såld på choklad. Men försöker undvika bröd. för mkt pasta mm.
    Men har sagt att plussar jag inte nästa vecka, och mensen kommer ska jag äta modifast fram till 28/9. Blir iaf minst 2v. för ju iaf vänta till 14/9 då har jag en cykel på 31 som varit min längsta sen p-piller stoppet.
    Haft 2 cyklar på 31, 2st på 28, 1st på 29 och 1st på 26. Prognosen på den här cykeln är på 29 dagar vilket är medelvärdet och då borde mensen komma på tisdag, ibland får jag lite brunt på pappret kvällen innan.

Håller tummarna för oss båda. Vi får uppdatera varandra. Var i landet bor du? Jag bor i Sala/Västmanland
  • Isathe
    Joozzaan skrev 2017-09-07 10:04:26 följande:

Blir så knäckt.. dag 37 idag och ingen mens. Förstår inte varför den ska vara så oregelbunden för :( tog ett äl test förut och fick rätt starkt utslag.. jag förstår ingenting. Betyder det att jag precis haft äl såhär sent?

Usch jobbigt!

Har du provat tagit ett gravtest? Hört att äl-testen kan ge utslag för graviditet också.

• Isathe

Äl+10 idag, BIM beräknat till tisdag men kan lika gärna vara måndag-torsdag.

Hoppas och önskar å in i hel...te att jag plussar denna månad, samtidigt som jag inte vågar testa.

De som kanske är mina symtom på graviditet är att jag sedan äl+6 haft molvärk till och från som ändrat lite karaktär, började mer som mensvärk men är något annat nu. Nu börjat få ont i bröstvårtorna, men bara om jag tar på dom. Känner mig varm ofta, nästan lite febrig. Sen har jag börjat drömma mer sista dagarna.

Jag skulle så gärna vilja ta ett gravtest men vågar inte, vill inte göra det för tidigt och vill inte bli besviken....
    De sköna i detta är att om vi inte plussar denna gång ska vi på ett första möte för utredning 21/9.

Svar på tråden Vi med BIM September 2017