Inlägg från: Lucia1987 |Visa alla inlägg
  • Lucia1987

Vi med BIM September 2017

mammamalin skrev 2017-09-16 23:49:03 följande:

Grattis :D

Men blir det inte i maj bebben blir beräknad? Det är väl 9 månader från det att man hade sin första mensdag :D

Enligt min gavid app preglife som räknar från sists mensen så har jag bf 7 juni :D
  • Lucia1987
    010101 skrev 2017-09-17 10:42:33 följande:

Hej! Hoppas det är okej att man hakar på här. Grattis till alla plus!!

Jag har följt tråden ett tag, men egentligen hade vi inte tänkt att påbörja syskonförsöken förrän nästa månad. Jag skulle dock behöva rådfråga er.

Har mått illa i drygt en vecka och molvärk i rygg och mage till och från. BIM beräknas vara om 2-3 dagar, men tog ut spiralen för bara 2 månader sen så är inte helt säker. Har sen äl så räknar att jag är på ÄL+10 idag. Enda symptomen som saknas från förra graviditeten är att jag inte har extremt känsliga bröstvårtor.

Tog detta test från clearblue nyss och både jag och sambon ser ett svagt plus, ser ni också, eller är det bara spökstreck? :/

Är det meningen att det ska bli ett plus + på vänstra sidan så ser jag tyvärr inte det med mina ögon....men om det ska vara ett rakt stäck så ser jag det klart och tydligt :D
  • Lucia1987

Okej nu blir jag nojig här...Testade på morgonen och det visade ett ännu svagare plus än dom tidigare plusen. Ska det inte blir starkare för varje dag nu :O 

BIM-1 så jag börjar blir nervös nu :(

• Lucia1987
    beme skrev 2017-09-17 13:14:26 följande:
    Varit nyfiken på billingsmetoden, så det är det jag har ägnat mig åt den här perioden och antecknat(!), haha. Flört

Det som varit annorlunda den här perioden är att kvällen den 13/9, så kändes det som att livmodern liksom "flöt ut"-framåt, mkt märklig känsla och den höll i sig någon minut. Inbillade mig att det kanske var då ägget fäste?! Oskyldig Svårt att förklara en sådan känsla, har aldrig varit med om det tidigare. Sen dess har mina bröst ömmat massor! Först var det bara lite grann, men sen har det verkligen gjort ont i dom i flera dagar nu.

Jag kan få ömma bröst några dagar innan mens, men nu är det så pass långt innan, så det vore orimligt, plus att det då kan komma och gå, det här håller i sig hela tiden..

Gjorde ett testa tidigt-test idag från Graviditetskollen, brukar dom ofta visa spökstreck? Det är alldeles för tidigt att testa även för dessa test, men ibland behöver man få se minuset för att förstå att ingenting är annorlunda, som för att sluta "leta en känsla", ni förstår nog. Drömmer Inte hoppas för mycket å hela cykeln skjuter på sig och gör en ännu mer förvirrad.

Såhär såg testet ut.. Plus eller spökstreck, vad tror ni?
    Det ser ut som ett plus :D...Grattis.

Jag fick mitt först plus på BIM-4 

Har testat varje dag sen dess och alla visar plus dock ibland svagare. Blir såklart förvirrad då man kan tycka att det borde bli starkare för varje dag. Men får hålla tummarna att det faktiskt ligger ett frö här inne och att mensen inte kommer :D
  • Lucia1987
    beme skrev 2017-09-17 16:48:12 följande:

Åh, får verkligen hoppas på att det håller sig kvar i så fall, BIM är ju beräknad först den 25/9, långt dit för ett plus redan?!  Men hoppas hoppas hoppas att det stannar där! Haha, kan faktiskt inte förstå det, kan det vara möjligt att det skulle gå på första försöket (om det nu vill stanna där såklart, orosmoment nr 2, haha!) och att det dessutom kan visa sig så pass tidigt som 8 dagar före BIM?!  Testa tidigt-test förvisso, men inte trodde jag väl att det skulle visa sig riktigt så tidigt. 

Ja vi får verkligen hoppas att mensen inte kommer! Så länge det inte blir tydligt svagare för varje dag så borde det väl inte vara något att oroa sig för hoppas jag. När har du BIM? 

Jag har BIM på tisdag :D

Försöker att ta det lugnt och inte oroa mig för mycket. Är dock mitt tredje barn men känner samma spänning som när man väntade första :D.

Jag har haft det jobbigt mina tidigare graviditeter då jag väntade tvillingar på första och tappade den ena i v.12.

Och med sonen hade jag hotande missfall då jag blödde konstant.

Så jag hoppas jag får uppleva en normal graviditet denna gång. :)
  • Lucia1987
    beme skrev 2017-09-17 22:37:54 följande:
    Oj, du har verkligen varit med om en del i dina graviditeter. Förvånad Håller tummarna för att du får en lite mer okomplicerad graviditet den här gången. GladOm det här nu är ett plus som håller hela vägen så blir det här första för mig, men förstår att det är spännande oavsett.
    Tack,  jag håller tummarna att det går hela vägen för dig med :D 
  • Lucia1987
    mammamalin skrev 2017-09-18 08:58:56 följande:

Jaha sedär :D Blev så ställd bara då jag har BIM idag och om jag är gravid har jag BF 29 maj, och då har jag lång cykel! :) 

Åhh va spännande. När ska du testa:)?
  • Lucia1987
    mammamalin skrev 2017-09-18 09:00:19 följande:

Jaha BIM idag. Får se om det kommer någon mens! Har dock inga förhoppningar, det blir som det blir :)  Känns skönt att jag kunna ha den inställningen då jag förra månaden (första försöket) var stensäker på att jag var gravid!

Förra månaden var jag nästan säker på att jag va gravid då jag hade alla symtomer man kan ha. Men jag fick mensen.

Den här gången kännde jag inget alls och plussade på BIM -4. Så jag könner tydligen inte ingen min kropp trots allt :D
  • Lucia1987
    Babyno2 skrev 2017-09-19 08:07:37 följande:

Vet inte riktigt när ja hade äl men gissar att ja e på äl+12 och vet heller inte riktigt när bim är men nu e ja kanske på bim-3. Förbimmade något på testerna så ja har experimenterat men ja vet i tusan alltså, jag inbillar mig kanske. Tog även ett CB men de hade visst gått i ut i april, de gav oxå en förnimmelse. Ja blir knäpp haha

Tack:D

Jag ser streck på båda testen ;) Grattis!!!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017