• Njcm

Vi med BIM September 2017

Dag 35 idag och anade att jag inte fick någon äl .. känner tydligt när hag får de efter mitt första barn gör de ondare än mensvärk :) men för en vecka sedan fick jag äl flytningar och mensvärk.. tänkte nu kommer tanten.. men ingen.. har ammat fram tills nu. Ammar lite på natten ibland men det är allt. Gjorde ett cb plus igpr dum som hag är negativt såklart.. men bröt upp testet (hört folk som gör de) ska man ju imte behöva men jag tyckte jag anade något svagt och visst var där ett ljusblått streck svagt men ska testa igenlösts vecka :) kan ju omöjligen ändå ge utslag så hör tidigt ? Äl+5 eller äl+6 igår. Håller timmarna för er andra och grattis till er som plussat :)

• Njcm
    marsen skrev 2017-09-10 11:30:18 följande:

Fick fixa in bilderna i datorn, ser ni ??

Åh jag ser ! Men vänta några dagar och ta ett nytt på tisdag typ :) ser lite grått ut strecket men ändå lovande ?
  • Njcm
    marsen skrev 2017-09-12 21:12:24 följande:

Jag ÄR gravid! Svaagt positivt BIM -5. Igår BIM -4 så starkt att jag vågade berätta för sambon. Idag syns det även på kvällsurinen! :D

Åh grattis !! Fick negativt idag äl+8
  • Njcm
    Naniismamma skrev 2017-09-12 22:49:39 följande:

NJCM skrev ju ÄL+8 är inte de same som BIM-6 ?? räknar man inte att mensen ska komma ungefär 14 dagar efter äl?? .. o är de ÄL+8 så är de ju 6 dagar kvar tills BIM ?... lr tänker jag fel nu med min trötthet xD xD xD

Precis! Bara nya tag om de inte blir något :) men ja precis bim-6 äl+8 om mam har en lutealfas på 14 dagar är ju individuellt :)
  • Njcm
    Bajkal skrev 2017-09-13 09:30:09 följande:

Mjooooo litet svagt streck på RFSU i morse, kunde inte hålla mig. Kontrollfreak. Haha

Det drar o spänner idag ut mot äggstockarna typ.

Får se om detta går vägen. =)

Första barnet!

Åh har Du bild ?! :D
  • Njcm
    Lindalängtar skrev 2017-09-13 13:22:15 följande:

Jag har testat med äl-stickor i en vecka nu är idag på dag 17 o börjar se en tydlig ökning, inte lika starka än men inte varit synligt mer än kontrollstreck förrän igår. Har inte så bra koll på min cykel men tänkte höra med er som har bättre koll om det verkar normalt att ägglossningen sker på dag 18 eller 19 som det nog blir för mig eller om jag kan ha missat den då jag hade klibbiga flytningar redan dag 8 och 9. Tack!

Visst kan de snart bli äl med första barnet hade jag äl dag 19 :) håller tummarna att du får stegring !!
  • Njcm

Ser ni något eller ser man bara de man vill se ?! Taget med FM kiss.

• Njcm
    vickanj82 skrev 2017-09-15 12:52:39 följande:

Hade som stark mensvärk hela natten. Vaknade några gånger av det. Känner av det lite från och till nu under dagen men hoppas på att inte få så ont ikväll igen. Men hoppas verkligen det är pga ev graviditet annars känns det som något är ju fel i kroppen. Mådde illa imorse med, vilket blir typ 3e dagen i rad. Men är fortfaranfe inte hoppfull

Åh håller tummarna! Mensvärk kam börja tidigt i graviditeten då livmodern växer :)
  • Njcm
    AAMLB skrev 2017-09-15 18:10:18 följande:

Jag tycker mig ana ett svagt streck ! Hoppas erkligen på att du får ett starkare snart ! Men jag ser som sagt ett svagt svagt streck ! ??????

Åh tack men vågar inte hoppas :(
  • Njcm
    Bajkal skrev 2017-09-15 18:24:39 följande:

Ser!! Vilket testet det?

Åh tack hoppet är de sista som lämnar men tycker inte de syns något nu :( men tror på dina! Är gravidkollen :)
  • Njcm
    rosali84 skrev 2017-09-16 09:03:01 följande:

BIM +1 :)

Grattis :D
  • Njcm
    Bajkal skrev 2017-09-16 09:39:51 följande:

RFSU samma svaga som igår. Morgonkisset.

Vaknade med starkt illamående, lite molvärk och ömma bröst. Fattar nada.

Om jag ändå vetat BIM och allt det där hade det varit enklare.

Åh förstår din ovisshet.. har du oregelbunden mens ? Eller ammat eller varför vet du inte bim?:)
  • Njcm
    Bajkal skrev 2017-09-16 12:06:03 följande:

Den är regelbunden. Men ibland får jag dubbel ÄL. En gång runt mensen också. Konstaterat på gyn..

Föregående mens kom i tid. Men EFTER den så började jag må konstigt. Tempen var höjd. Sen dök den 1-2 dagar. Lite höjd igen. Symtom vissa dagar.

Och så dessa test.... som gör mig sjuk i huvudet snart!!!

Jag ska eg bara ge fasen i allt....

Nu är nästa ÄL enligt appen på tisdag. Men tempen är ju redan lite höjd.... >=(

Åh häftigt men såklart man vill veta :) men du, testa med något annat test som du kan beställa nu i helgen och testa på måndag annars är de ju någon knas med testen och du har äl sbart. Har du barn sedan innan ?
  • Njcm
    Loomi skrev 2017-09-18 09:36:40 följande:

BIM-dagen idag! Testade i lördags på BIM-2 och testet var då negativt.

Har inte fått mensen ännu men är ganska inställd på att den kommer, det känns som det brukar kännas när jag ska ha mens.... Första försöket var det nu!

Håller tummarna för dig !!
  • Njcm
    AAMLB skrev 2017-09-19 09:37:33 följande:

Jag kan ju inte låta bli att testa igen ... på CB digital är det negativt , men 2 stycken RFSU och ett Apotekets egna visar svagt positivt ! Kan alla dom andra 3 visa fel??

Är ju positivt ! Men ibland vet jag att de dröjer innan man får positivt på cb :) håll ut
  • Njcm
    AAMLB skrev 2017-09-20 11:13:47 följande:

Nu har jag testat färdigt! Nu litar jag på testet xD tog 4 st test från i föregår till igår med RFSU och Apotekets. Alla visade väldigt svaga plus som kom efter ca 3-5 min.

Tog idag ett CB och samma sekund som Stickan började fyllas med urin så kom ett plus fram! Varje sekund som gick blev det dessutom starkare och starkare !

??????

Åh glad för din skull :D grattis !!!
  • Njcm
    FruganD skrev 2017-09-21 08:56:26 följande:

Åh herregud - jag tror jag är gravid!! Testade nu på morgonen på Predictor Early, BIM på lördag:

Ser ni ngt?!

Åh grattis :D!!
  • Njcm

Vad tror ni , ser ni något? Detta kom inom 5 min testlagret och försvann efte 30 min. När testet torkat.. :o

Svar på tråden Vi med BIM September 2017