Inlägg från: Victoria K |Visa alla inlägg
  • Victoria K

Vi med BIM September 2017

Katten18 skrev 2017-08-25 14:31:44 följande:

Åh.. vad tråkigt. Det är typ exakt samma skit för mig. Brösten känns lite mer svullna eller så är det bara jag som inbillar mig.

Men knappt några andra symtom idag.

Suck :( håller tummarna för oss båda nästa månad <3

Usch, vad tråkigt för dig med! :( Jag kanske inbillar mig angående brösten, men de ser större ut när bh:n kommer på, blir mindre klyfta (och jag har sällan en klyfta, ska tilläggas!) haha!

Har inte heller några andra symtom :( Är extra trött på eftermiddagen med huvudvärk, men det kan kopplas ihop med att jag denna vecka började ett nytt jobb efter tre månader som arbetslös...vet inte hur jag ska tolka det.

Håller tummarna för oss båda! Vi får uppdatera här hur det går för oss :)
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 15:49:10 följande:

Hörrni, nu blev jag nervös men samtidigt glad såklart! Tyngd i magen, vita flytningar, molvärk OCH mina bröst läcker! Inspekterade dom innan duschen o ser nåt vitt i bröstvårtan, tar bort d o trycker på brösten o d kommer ut vätska (mjölk???)

Spännande! När hade du ÄL? :)
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 16:10:11 följande:

Hade ÄL för en vecka sen...o Cykeln ligger på ca 28-30 dgr så månadsskiftet blir BIM, vet inte vad man ska tro....

Okej, det låter onekligen spännande! Huruvida det är symptom för graviditet kan jag inte svara på, har aldrig varit gravid ;)

Du får uppdatera mig sen när du tagit ett test! Själv ska jag vänta till BIM innan jag tar ett test.
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 16:29:33 följande:

Ingen aning heller, har en son på 2,5 år o inte haft läckande bröst sen jag ammade o han slutade för lite över 2 år sedan...så fick lite chock *hahaha*

Tänkte inte heller testa förrän efter BIM, när har du?

Haha, ja att du blev chockad kan jag förstå! :)

Jag har BIM troligtvis 3-4 september, min ägglossning kom 6 dagar tidigt denna månad så det är lite ovisst...haha!
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 16:44:14 följande:

Åhh sånt är alltid spännande...hur känns oddsen då? Har du några känningar?

Ja, spännande och lite jobbigt haha!

Ja, lite känningar har jag nog haft. Dag 3-4 efter ÄL kom ganska kraftig molvärk, mest på morgonen för att sen avta mot eftermiddagen. Extremt trött vid kl 16 redan, ville gå o lägga mig vid 19 häromdagen. Huvudvärk tillsammans med tröttheten. Det kniper i slidmusklerna, tror att jag är kissnödig mer än jag är...så har det varit de senaste dagarna. Igår märkte jag även att boobsen var lite större, och när jag såg mig i spegeln efter duschen nyss så hade jag en massa blodådror på brösten som syntes. Brukar ha en enstaka ådra som syns, men nu var det flera!

Försöker inte överanalysera, men det är verkligen inte lätt...googlar på gravidsymptom stup i kvarten! :p Att molvärken försvunnit tolkar jag som ett dålig tecken. Och sen är det alldeles torrt i trosan, har nästan inga flytningar...bra eller dåligt tecken!?
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 18:46:19 följande:

Att d är torrt o att Molvärken slutat tror jag absolut inte är nåt dåligt tecken, min molvärk startade efter BIM förra gången o då kändes d som riktig mensvärk men d blev en fulländad graviditet.....

Men d är nog väldigt olika d där också tror jag....men dina symtom är ju positiva verkar d ju som, håller tummarna

Okej, det låter bra det du säger :) Har lite hopp kvar iallafall! Men ska försöka lugna ner mig med all googling, haha.

Hur länge har ni försökt? Är det andra barnet? :)
  • Victoria K
    anli00 skrev 2017-08-25 19:07:18 följande:

Vi är på första försöket efter sommaruppehållet innan dess sen sep-16....ni? Ja precis har en son på 2,5 år också

Okej. Det här är vårt 8:e försök, vilket känns som en evighet! Hur lång tid tog det med er första? :)
  • Victoria K
    Jokri85 skrev 2017-08-25 19:42:14 följande:

Hur kan ni hålla er ifrån att testa?

Jag märjer inga symptom så tror absolut inte jag är gravid på första försöket men självklart så hoppas jag ändå.

Ska ha min första mens på söndag eller måndag tror jag om allt stämmer. Svårt att veta slutade med p piller o har haft p piller mensen så svprt och veta om mensen kommer igång ordentligt...är den sen så kanske jag testar så får jag negativt för att den är försenad... å tror jag att jag är gravid. :/

Jag håller mig från att testa för att jag hellre blir besviken en gång än två gånger. Tar du ett test några dagar innan BIM så kan du fortfarande vara gravid, och det är något som gnager i huvudet på en..hoppet finns kvar...men så på BIM kommer mensen = besviken igen!

Väntar du till BIM och även längre, och sen får din mens, så blir du bara besviken en gång.. Det är min filosofi och taktik! Självklart har jag testat innan BIM också, det gjorde jag i början..men nu har jag slutat med det. Blir bara onödigt dyrt också ;)

Det gäller helt enkelt att motstå, och behärska sig! Väldigt svårt jag vet, men det går! :)
  • Victoria K
    Jokri85 skrev 2017-08-25 22:31:43 följande:

Ja jag kommer absolut att avstå. Det har jag bestämt från början att jag inte ska testa förrän mensen uteblir för att ej skapa stress och förväntningar. Men nu när det närmar aig tänker jag mer och mer på det...

Men har bestämt mig för att ej testa förrän mensen uteblir så..

Det är bara att hålla ut.

Kul att höra hur ni tänker :)

Ja, man blir ju lite galen! Vill testa och testa...det kliar i fingrarna på en! :p
  • Victoria K
    Jokri85 skrev 2017-08-26 07:49:07 följande:

Hehe ja precis.

Fick precis sån kramp i mensmagen, riktigt eiktigt ont nästan som ett en muskel krampade. Sån mensvärk! Usch... mensen är här när som helst...

Måste handla trosskydd. Har väntat etersom jag tänkt att antinegn får jag köpa graviditets test eller trosskydd så har hållt ut så länge jag kan. Lika bra att köpa nu tror jag. Aj.

Men oh! Tråkigt att det inte blev nåt för dig denna månad, håller tummarna för nästa! :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017