Inlägg från: Isathe |Visa alla inlägg
  • Isathe

Vi med BIM September 2017

Milou3 skrev 2017-09-08 09:19:56 följande:
    Då har du ju ändå bra symptom!

Är på äl+11 själv och testa negativt i morse så nu VET jag att mensen kommer på tisdag. Bläää så deprimerande! Men jag vill hellre veta tidigt annars går jag runt och tror mig vara gravid och blir ännu mer besviken när mensen kommer.

Håller tummarna att du plussar!
    Å tråkigt, men är det verkligen helt kört för din del? Är ju iaf ett par dagar kvar till mens. Hade du några symtom som du tolkat till ev. graviditet?

Tog en temp precis i örat som är 37,7 så inte så konstigt att jag känner mig varm. Ligger iofs ganska högt i vanliga fall också, runt 37,4 tror jag. Vill ju gärna tolka in det till en graviditet alla mina symtom men vågar ändå inte riktigt tro på det, har inga test hemma för att testa tidigt.

• Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-08 10:18:37 följande:
    Hade jag fått någon finne på hakan, mått svagt illa och rent intuitivt känt mig gravid eller åtminstone lite konstig så hade jag nog inte gett upp helt. Men nu känner jag mig precis som vanligt! Kommer inte mensen på tisdag testar jag på onsdag men 100% säker på att den kommer tisdag!

Att du kan hålla dig från att testa :) jag hade rusat ner och köpt ett PE!
    Okej, då förstår jag. Men jätte tråkigt för dig, känner med dig. Känner igen ditt namn sedan tidigare, hur länge har ni försökt nu?

Jag vet inte om jag kommer kunna hålla mig från att testa, va riktigt sugen att testa i morse men eftersom jag bara har ett vanligt rfsu-test hemma kändes det meningslöst eftersom jag har BIM på tisdag, men mensen kan komma någon gång mellan måndag och torsdag då jag haft mellan 28-31 dagar. Men åker jag hem idag utan att köpt något test så kommer jag inte testa i helgen iaf, då vi har några mil till närmsta affär.

Åååå vilket svårt val, köpa test eller inte....
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-08 10:41:16 följande:
    Ja man blir så sjukt frustrerad!! Försökt exakt 1 år nu. Blivit gravid 2 ggr under året men fått tidigt mf. Har även plussat 2 ggr till men där strecket blivit svagare dagen efter och sen mens så jag verkar ju kunna bli gravid men det stannar inte :(

Det gäller bara att fortsätta försöka och kanske försöka släppa denna besatthet som det blivit.

Köp ett test!! :) nu blir ju jag nyfiken haha
    Ja, jag förstår när du säger besatthet... Känner precis lika.
    Vi har inga barn sedan tidigare och är 31år båda två, helst skulle vi vilja ha iaf 2 barn därför som vi har lite panik nu att komma igång. Vill orka vara föräldrar.

Jag slutade med p-piller i februari och har aktivt försökt sedan dess. Vet med mig att jag sedan tidigare har PCO men har efter p-pillerstoppet haft regelbunden mens och fått utslag på ägglossningstest förutom 1 månad då jag inte fångade det. Däremot vet jag ju också att vi med PCO kan få lh-stegring osv utan att äggblåsan spricker så ägget släpper tyvärr, men självklart hoppas jag ju varje månad. Jag får ju ägglossningvärk mm.

Jag har iaf tagit kontakt med en privat klinik i Uppsala där vi ska få komma på ett första möte med BM 21/9, för att se vart vi går vidare sen. Jag vill ju veta att sambons simmar är pigga och friska och att mina äggledare ser bra ut. Så hoppas iaf att vi får hjälp med det.
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-08 11:04:02 följande:
    Men ni är unga båda två så det kommer att lösa sig snart! Kanske redan denna cykel ;)

Jag fyller 41 i dag :( så min tid är knapp. Har redan 2 barn sen innan men vill så gärna få en tredje!
    Men stort grattis!!

Men nu kom mensvärken, sådär som den brukar kännas strax innan mensenSkrikandes Såå med största sannorlek kört denna gången.
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-08 10:41:16 följande:

Ja man blir så sjukt frustrerad!! Försökt exakt 1 år nu. Blivit gravid 2 ggr under året men fått tidigt mf. Har även plussat 2 ggr till men där strecket blivit svagare dagen efter och sen mens så jag verkar ju kunna bli gravid men det stannar inte :(

Det gäller bara att fortsätta försöka och kanske försöka släppa denna besatthet som det blivit.

Köp ett test!! :) nu blir ju jag nyfiken haha

Tog ett PE imorse och totalt negativt.... Blir så ledsen, men bara vänta till 21/9 då vi ska på första mötet för att förhoppningsvis starta vår utredning.
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-09 09:34:25 följande:

:( usch!! Vet den känslan. Jäkla skit.

Då håller vi tummarna för nästa äl!

Ja riktigt tungt idag, håller på bryta ihop, men ska vara hos svärföräldrarna hela dagen så bara bita ihop. Känns som de aldrig kommer bli vår tur
  • Isathe
    Tisen skrev 2017-09-09 06:51:01 följande:

Jag sitter lite i chock! Jag tog testet idag bara för att definitivt fastställa att det inte blev något den här månaden..

Kan inte sambon bara vakna nu?! Haha

Men grattis!!! Vad roligt, visst hade du BIM i måndags? Å mensen har uteblivit misstänker jag eftersom du tog ett test idag?! Va du säker på äl och BIM?

Jag tog ett PE i morse som var tokblankt, positivt på äl 28/8 med trolig ägglossning 29/8. BIM för mig borde vara på tisdag. Så idag har jag nästan brutit ihop, så din historia gör mig lite gladare men vågar såklart inte hoppas för mkt
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-09 15:05:15 följande:

Japp min mens började i dag med rosa spottings. Fan. Och 3 dagar för tidigt med :( men kortare tid till nästa äl iaf.

Usch va tråkigt!! Jag testade ju negativt imorse med PE så väntar in min mens på tisdag men kan komma någon gång mellan måndag och torsdag....
  • Isathe
    Milou3 skrev 2017-09-09 20:32:15 följande:

Sist jag blev gravid testade jag svagt med PE på äl+13 så de kan vara lite sega ändå.

Nästa cykel har jag bestämt mig för att inte testa förrän om mensen skulle vara en vecka sen!

Ok, de ger ju en uns av ljus iaf. Idag är ju trots allt äl+11. Vill och vågar inte hoppas på för mkt dock. Å som sagt jag har ju haft 31 dagars cyklar och då väntar jag mens på torsdag.

Men jag ställer in mig på mens till veckan tyvärr!!
  • Isathe
    Tisen skrev 2017-09-10 12:37:19 följande:

Tack så mycket! :)

Jag var väl egentligen inte helt säker på ÄL. Har haft spiral i många år och inte haft mens men använde mig av en app som beräknade ut ÄL och cykellängd, vi myste på flera dagar innan det för att gardera oss.. två dagar efter appens beräknade ÄL kände jag smärta i ena sidan så tror att den faktiska ÄL var då, vi myste på även då och flera dagar efter också haha.

Ja, jag hade BIM i måndags men iom att jag testade negativt bara två dagar före har jag gått och väntat på den där mensen varje dag. Jag bestämde mig för att om mensen inte kommer så ska jag testa först som igår (lördag) för att inte testa sönder mig. Torsdag och fredag var riktigt jobbiga men jag höll ut! Och igår vaknade jag så tidigt och var så nervös! Vågade inte titta på stickan förrän efter flera minuter! Haha

Så det finns absolut hopp! Försök vänta med att testa några dagar även om det är svårt! Jag håller tummarna!!!

Okej spännande, vilken dag kände du av ägglossningsvärken?

Jag har haft lite molvärk till och från sedan ägglossningsvärken typ och lite ont i bröstvårtorna men just nu är typ allt som bortblåst. Så jag väntar in mensen till veckan tyvärr. Bara hålla tummarna för att vi får hjälp nu när vi ska påbörja utredning.
  • Isathe
    Tisen skrev 2017-09-10 17:12:17 följande:

Jag kände av ÄL tisdagen den 22a, enligt appen skulle jag ha haft den 20e.

Förra veckan mådde jag mest illa och var otroligt trött, min molvärk kom främst den här veckan varför jag trodde, efter två negativa test, att mensen nu var i görningen..

Okej spännande!!

Jag förväntar mig dock att min mens kommer till veckan. Men ditt plus ger ju lite hopp för framtiden, att de inte behöver ge något plus dagen före BIM och jag testade iaf 3 dagar före....
  • Isathe

Idag är jag på äl+13. Mensen är beräknad tills imorgon, men kan lika gärna komma någon gång från idag till torsdag.
    Har inte några direkta symtom på varken de ena eller de andra, lite ont i magen ibland, lätt molvärk.

Ursäkta infon, men till och från "bubblar" det till i underlivet och jag tänker att där kom mensen men icke....
    Hoppas den håller sig borta i ca 9 månader, dock gjorde jag ju ett negativt gravtest i lördags morse så jag har egentligen inga större förhoppningar utan försöker ställa in mig på att starta vår utredning 21/9

• Isathe

Jaha, ÄL+14 idag och beräknad mens.... Men än lyser den med sin frånvaro.

Det brukar börja med bruna flytningar kvällen innan, än inte kommit något. Kommer mensen idag har jag en cykel på 29 dagar, jag har haft upp till 31 dagar, så senast på torsdag borde mensen komma.

Jag har mensvärk och spänningar i magen till också från, får värmevallningar ibland och till och från ömma bröst. Men säkert helt vanliga symtom innan mens.

Tagit ett negativt test i lördags morse så har egentligen inga jätte stora förhoppningar om att plussa men ändå så är den en jobbig väntan!!

• Isathe
    Lanza2017 skrev 2017-09-12 13:06:32 följande:

Förstår hur det känns men det är inte kört så länge mensen håller sig borta, vänta någon dag till o testa dig om inte mensen dyker upp, vissa är låg hormonare och då visas det knappt något förrän bim dagen eller efter :)) hoppas du får ett plus snart!

Tack för peppen. Läste att du plussat svagt på ÄL+14 och starkt på ÄL+16.
    Jag testade ju på äl+11. Så bara hålla tummarna, annars väntar utredning 21/9
  • Isathe
    Lanza2017 skrev 2017-09-12 13:49:44 följande:
    Ja det stämmer så kört är det ju inte för dig än, ha hoppet uppe vet att det är svårt och den här väntan på allt, på äl på bim på mens riktigt seegt! Hoppas verkligen du plussar nu så du slipper utredning samtidigt är det också en trygghet o ha det! men håller alla tummar för dig att du plussar denna månad uppdatera gärna hur det går för dig :))
    Ja jätte skönt att ha utredningen så nära inpå. Tack för att du håller tummarna.

Hur ligger du själv till? när hade du BIM och när är BF? Grattis!!
    Ska uppdatera så gott jag kan!
  • Isathe
    Lanza2017 skrev 2017-09-12 14:17:21 följande:
    Tack!

Jag hade bim nu i söndags och plussade då digitalt tog ett test som visade svagt i fredags och även ett digital test som visade negativt i fredags så var helt förstörd men så plussade jag 2 dagar efter, hormonerna stiger ju rejällt varannan dag typ. så har väl bim i maj ngn gång :))

hoppas verkligen du också plussar ja gör det, går in här o kikar då och då:))
    Nu imorse kom det rosa på pappret så mensen kommer under dagen....

Bara blicka framåt mot att starta utredningen nästa vecka, hoppas bara vi får hjälp nu!!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017