Inlägg från: Snultan |Visa alla inlägg
  • Snultan

Vi med BIM September 2017

Jokri85 skrev 2017-08-30 19:53:58 följande:

Åh vad mysigt!

Jag var så dum och beställde vitaminer för gravid och ett test. Lär ju ändå behöca det längre fram.

Men det stod 3 vardagar så kommer få mitt på måndag :(

Är ledig på måndag så kan testa i lugn och ro.

Hmmm ja jag har också det. Börjar nästan tro att jag är sjuk eller något mår väldigt konstigt.

Är jag inte gravid får jag nog gå till doktorn för jag mår verkligen annorlunda och skumt.

Ah att det ska ta så lång tid. Jag köper i affären.

Åh nu är jag på jobbet och hade precis 3 larm (jobbar som medicinsk sekreterare på akutmottagning) å det kan va rätt stressigt emellanåt så när jag va klar med de hade jag ont i länryggen och hö ben typ. Börjar ju fundera hur farligt stress är om man skulle va gravid? De kan va cool lungt ibland men rätt som de är kommer massa larm å då går allt i 180...

Å man känner ju verkligen efter nu. Tycker jag har massa symtom. Men de har jag väl haft alla cyklar. Trott jag är gravid många gånger typ :/

Nu vart jag lite nojig över den där värken faktiskt :/
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-30 19:56:46 följande:

Om du vill testa i helgen så köp i butik. Är medlem på hjärtat så hade check på 25 kr och även 30% rabatt.

Så det var bra. Jag väntar gärna till måndag. Är ledig då och hemma och pluggar så kan testa i lugb och ro. Eller så får det bli test på tisdag...för jag får nog det sent på måndag haha vilken miss. Kan man testa mitt på dagen?

Kan kan man.. men morgonurin är ju alltid bäst speciellt såhär tidigt. Kan du spara urin på nåt vis? Om du har nån behållare, antar att man förvarar i kylskåp.. aldrig gjort själv.
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-30 22:02:05 följande:

Ja du gör rätt i att köpa i butik.

Du kan ju söka om havandeskapspenning om man har stressigt ellee tungt jobb på olika sätt. Låter stressigt med akumottagning.

Är det du som tar emot en om man kommer till akuten natte tid?

Hoppas inte värken är någon fara... försök att inte tänka på det. Lättare sagt än gjort men oror skapar också stress.

Ja precis, vet inte om mitt jobb räknas som det men kanske just pga arbetsbelastning och stress iofs (stillasittande och så snabba puckar när det kommer larm) men jobbar 50 % hemifrån oxå så de är bra. Blir inte såå stressigt. Kanske inte lika farligt med snabba stresspåslag som långvarig stress liksom.

Vi har ingen direktkontakt med patienter, vi skriver patientjournaler (läkardiktat), svarar i telefon och går på traumalarm (svårare skadade patienter/hjärtlarm där vi registrerar patienten och antecknar i traumajournal på traumarummet medan läkare och övrig vårdpersonal bedömer patienten). Sen jobbar jag aldrig natt, men vi har nattsekreterare men sitter alltså ej i kassa eller så.

Nu har värken lagt sig lite, kanske va nån spänning eller nåt efter alla dem larmen som gjorde att det gjorde ont. Man spänner sig tror jag, av adrenalinet (man får ju som adrenalinkickar) eller så händer det NÅGOT därinne i livmodern. Vill att tiden ska gå fort så jag kan testa =D

Har du haft några fler såna brunröda flytningar? Eller andra symtom?
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-30 22:11:35 följande:

Nej jag har inte det. Jag får väl testa tisdag morgon istället. Känns som väldigt långt senare än jag tänkte. Haha

Och nu känna det som att mensen ska komma. Vad är detta?!

Ja, tiden går segt nu. Hoppas verkligen vi har tur nu. Kan inte ens föreställa mig känslan att få det där efterlängtade plusset efter 9 månaders försök!

Jag har som lite molande värk nu.. herregud man känner ju efter hela tiden. Tror jag behöver en liten paus.

Håll dig borta dumma mens!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 06:42:23 följande:

Jaha, vad skönt att jobba 50% hemifrån :)

Hmm okej. Intressant jobb. Måste verkligen vara stressigt att anteckna och skriva ner det de säger i den stressade akuta situationen.

Jag vill också att tiden ska gå fort :D men jag kommer ej kunna testa förrän på tisdag. Så jag försöker verkligen att fokusera på dessa dagarna och ska jobba några timmar i helgen så tiden kommer att gå ändå.

Har extra jobb under tiden jag studerar. Sen 2 åring hemma och så plugg så det kommer gå snabbt tror jag.

Nej...när jag kollade noga på bindan var den ej brunröd utan mer...hmmm lite mörk bara..

När jag känner mig hungrig är jag vrålhungrig direkt...det är inte en sån där smygande hungers känsla.

Sen känner jag att kroppe är varmare och lätt för att bli yr. Undrar varför?! Hade det förra graviditeten så blev sjukskriven 1 vecka...läskigt.

Fick värsta mensvärken för någon timme sen, vaknade av den. Hmm vi får se vart detta bär..

Ja de är väldigt skönt. Å de kan som sagt va stressigt emellanåt där på akuten men andra gånger är det jättelugnt :) sen är man oftast inte ensam sekreterare och då kan man få hjälp. Vi har två sorters traumalarm, orange och rött, rött är liksom första prio, mkt folk, det går snabbt. Orange är myyycket lugnare. Så kan tänka mig att jag kanske skulle korrigera lite i både schema och arbetsuppgifter när jag nu blir gravid.

Det är bra att ha annat att fokusera på. De känner jag oxå. Dagarna flyter ju på. Vad pluggar du?

Okej. Jag blir oxå vrålhungrig! Jag har ätit enligt 16:8 metoden senaste månaderna (gått ner 12.5 kg) och inte haft sån hunger som jag har nu. Måste t ex äta på kvällarna när jag kommer hem från jobb vilket jag inte brukar. Å nu på morgonen är jag hungrig (äter annars första mål kl 9 och brukar inte va hungrig innan dess).

Skumt!!
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 06:46:06 följande:

Verkligen segt....

Ja 9 månader är länge när man längtar. Hoppas ni får ett plus och att allt går bra för er!

Ja exakt! Man känner egter hela tiden när det är en lugn stund. Tror det är därför jag känner mest på kvällen och natten. Så fort jag sätter mig ner pp kvällen efter en lpng dag så känner jag lite lite mer illamående...lite lite lite mer yrsel....lite lite lite spännimgar här och där i brösten.

Ja vi får hålla tummarna helt enkelt. Ska bli spännande på sömdag för dig och tisdag för mig. Men är jag ej gra id då måste jag nog till läkare för något är det med kroppen. Den är inte som normalt...så kan jag säga. Vad känner du?

Ja man gör ju de. Jag känner mkt när jag jobbar oxå för då sitter jag ju still. Nu har jag haft såna känningar i livmodertrakten de senaste dagarna, som att de är nåt som händer/växer där inne. Tyngdkänsla. Tycker det känns liknande som när livmodern växer. Nu tror jag typ att jag är gravid på riktigt. Vilket är läskigt, vill ju inte bli besviken. Har som molvärk bak i ryggen med.

Beställde faktiskt ett test igår kväll, det borde komma på fredag. Så slipper jag gå å köpa det. Tog ett clearblue digital och så fick man ett babyplan testa tidigt på köpet. Åh vad spännande.

Alltså hade mensen kommit nu hade jag inte blivit förvånad ändå, på nåt sätt är man ju inställd på det och jag har haft så många symtom de senaste månaderna att jag letar naturliga förklaringar för allt. De kan ju va så att du känner massa saker för att du inte känt efter förut men mår du verkligen dåligt tycker jag såklart du ska kolla upp det.
    Matheus 131002!
  • Snultan

Cd 32 idag. Oregelbunden cykel som sagt (senaste var 30, dessförinnan 33). Har ont i ryggen idag. Annars inget speciellt men inga menssymtom iaf. Ska testa på söndag morgon är tanken. Spännande!

Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 11:22:55 följande:

Jaha okej. Då kanske du kan ha schema så du endast tar orange larm?! Bra om det är flexibelt schema iaf!

Hur gjorde du förra graviditeten eller du jobbade med annat då?

Pluggar på universitetet till lärare. :)

Oj wow bra jobbat!!

Ja men precis, innan kunde jag äta en grov macka för att mätta magen om jag var hungrig nära inpå att jag skulle sova. Men nu är jag hungrig efter den mackan också...typ som jag aldrig stoppat in mig en macka.

Vi får hålla tummarna att allt går vägen för oss båda. Borde ju vara gravida kan jag tycka.

Vi får se på söndag/tisdag. :)

Ja men precis. Det går nog att ordna nåt. Förra grav jobbade jag som personlig assistent och då gick jag med graviditetspenning 2 månader innan bf pga tungt jobb. Även om jag hade orkat så var det ett krav från arbetsgivaren.

Mm spännande att se vad detta är :)
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 11:27:02 följande:

Oh vad bra! Vart köpte du det?

Ja jag kände ÄL väldigt starkt denna gången eftersom jag slutat med p piller precis. Därför tänker jag att varje känsla jag har gör att jag tänker att det kanske är så här mensen känns efter p piller?!

Kan liksom inte veta om det är mens eller gravid.

Måste vara jobbigt att hinna tänka efter och särskilt känna efter så mycket när du jobbar också. Men snart vet du ;)

Ovissheten är nästan jobbigast.

Köpte på billiga tester så betalade 112:- och fri frakt :)

Nä de e svårt att veta.. nu överanalyserar vi ju allt typ. Har oxå den känslan. Nu har jag som mensvärk. Nä gu va man känner olika hela tiden....
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-08-31 14:54:38 följande:

Kunde såklart inte hålla mig. Ser ut att vara något streck där.... svårt att ta in. Jag anade ju...men ändå känns det så overkligt när det knappt märks något?!

Haha

Jag ska testa tisdag morgon igen när jag får den som säger 1-2 veckor gravid t.ex så får vi se... är försiktigt positiv.

Första försöket till nr 2. Använde oss av clearblue dubbel hormonindikator. För att få fram EXAKT ÄL.

Men hallå fuskis!!! Haha! Men där är nåt ju!!! Va roooligt! :D grattis!!!
    Matheus 131002!
Svar på tråden Vi med BIM September 2017