Inlägg från: Dementoria |Visa alla inlägg
  • Dementoria

Borde Pride avskaffas?

Pride behövs så länge som sådana som TS finns.

Hur mycket skattemedel används till Pride?

• Dementoria
    Dementoria skrev 2017-07-26 10:03:44 följande:
    Det finns många som tror håller med vissa andra om att jorden är platt, det betyder inte att det är sant.
    Det finns många som håller med vissa andra om att jorden är platt, det betyder inte att det är sant.

*skulle det stå, det blev ett "tror" över ;)
  • Dementoria
    sofabulous skrev 2017-07-26 10:17:49 följande:

Tur att det finns några vettiga personer här som håller med mig!

Ja det är tur att du slipper sitta under stenen ensam ;)
  • Dementoria
    Haskel skrev 2017-07-26 10:26:02 följande:

Ja, det borde den. Särskilt då Pride inte fyller sitt syfte. Utan snarast gör normalt accepterande människor allt mer motsträviga. Som någon klok människa, här på FL, en gång uttryckte det:

"Homosexuella ägnar hela året åt att visa att de är precis som andra människor, medans de under Pride visar att de är allt annat än normala".

Antar att du enbart syftar på paraden? Det finns en hel del mer på Pride än just paraden. En hel vecka med föreläsningar, diskussioner, workshops med mera. Plus fest och yra såklart men en väldigt stor del är inte parad, alkohol eller läderbögar.

Lite typiskt att sådana som TS sitter och gnäller, hen har troligen inte en aning om vad som egentligen händer under veckan.

program.stockholmpride.org/events
  • Dementoria
    Nimzay skrev 2017-07-27 20:00:57 följande:
    Tycker det är fjantigt och löjligt att springa runt med fula flaggor osv, och va stolt över nåt som inte är nåt att va stolt över
    Du HAR alltså missat att det är mer än en parad?

Du kan inte vara på riktigt, förstår du inte hur mycket du gör bort dig?
  • Dementoria
    Nimzay skrev 2017-07-27 20:09:37 följande:
    Jag sa bara att jag tyckte att själva paraden var fjantig, inte att det endast var en parad, men om paraden varit mindre tramsig och fjantig, då hade kanske det andra känts mer lockande att ta del av, inte tänkt på det?

För övrigt HUR skulle man kunna missa att det inte bara är en parad, det är ju snarare massa skit som dyker upp överallt
    Nej det sa du inte. Ingenstans i dina inlägg har du skrivit om just paraden utan det är "pride" eller "pride-festival".

Men du har alltså aldrig varit på Pride så du har ingen aning om vad du skriver om, bra att vi fick det svart på vitt. Så oerhört pinsamt med människor som uttalar sig saker de vet noll och ingenting om.
  • Dementoria
    Nimzay skrev 2017-07-27 20:22:29 följande:
    Så oerhört pinsamt att såna fjantiga saker som Pride ens finns...
    Du är en mästare på att argumentera för din sak. Inte.
  • Dementoria
    Nomanisanisland skrev 2017-07-28 09:55:22 följande:
    Du erkänner allltså att du inte har en susning om vad du pratar om?
    Åh, skulle älska att få reda på logiken bakom det inlägget!!!
  • Dementoria

Jag skulle vilja veta om alla ni som hävdar att Pride är så perverst och att barn ska skyddas var på området i år? Eller på House? Eller tittade på paraden?

Jag är inte intresserad av bilder ni sett utan enbart av det ni sett med egna ögon. 

Så..? Vad såg ni?

• Dementoria
    Naruto91 skrev 2017-08-06 23:15:26 följande:

Jag kollade på aftonbladets livesändning och såg bl a halvnakna gamla gubbar som sprang runt i "mankinis" URK!  

Det är fan inte normalt att folk springer runt näst intill nakna mitt på öppen gata till allmän beskådan och det är definitivt inte normalt och lämpligt att barn ska behöva se sådant.

PS, jag är själv hbt person, så försök inte att dra upp "homofob-kortet" eller liknande.

Gäller dina tankar bara prideparaden då eller alla parader där folk är lättklädda? Eller kanske bara lättklädda män? Tänker på New Orleans, Rio osv.
  • Dementoria
    NomenNescio skrev 2017-08-07 00:14:35 följande:

Eller valfri reklamaffisch:)

Eller valfri reklamaffisch...
  • Dementoria
    Finne84 skrev 2017-07-28 00:33:47 följande:

Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
    Jag menar titta på den där lilla pojken!

Ser det där verkligen normal ut??

Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Finne84: du får naturligtvis tycka som du vill men sluta sprid osann dynga. Bilden på den lilla pojken är manipulerad och används ofta som något slags "JAMEN SE VAD PRAJD GÖR MED DE STACKARS BAAAAARNEN".
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 13:24:37 följande:
    Detta handlar om mer än att bara gilla och inte gilla. Det är många som blir butthurt av att man inte har politiskt korrekta åsikter. Att inte gilla det Pride paraden representerar är att inte vara politiskt korrekt.
    Butthurt? Snarare hearthurt över att det finns så mycket hat.
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 19:54:04 följande:
    Jag ogillar pridetåget som fenomen, och att det propageras skolor och media att det är något man ska gilla. Det är ungefär som att någon religiös person kommer och trycker ner sin tro i halsen på en.
    Nej, det är inte samma sak alls faktiskt. Pride har varit oerhört viktig i homosexuellas kamp för lika värde och accepterande. Du kanske kunde acceptera Pride just av den anledningen och glädjas över vilken nytta det gjort.

Eller ja, menar du att du tror att homosexuell är något man väljer att bli så kan du ju jämföra med religion.
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 20:36:17 följande:
    Men nu är det ju faktist så att det är väldigt vanligt att folk går över gränsen när det gäller nakenhet under dessa tåg. Jag menar det är ju inte accepterat att visa sina privata kroppsdelar på stan annars. Att få visa sig naken på stan och att få bli accepterad för sin homosexualitet är två helt skilda saker.

När det gäller frågan om ursprunget till sexuella läggningar så är det inget man väljer medvetet nej. Men jag är dock öppen för att det kan ha undermedvetna orsaker när det gäller miljö och påverkan. Eller så är det något som finns med en genetiskt när man föds. Vetenskapen har inte svaret på den frågan ännu.  
    Jag tror inte att det är speciellt mycket mer naket än någon annan parad, är det just den homosexuella nakenheten du stör dig på?

För övrigt är Pride, som redan skrivits en mängd gånger, betydligt mer än paraden, paraden avslutar en vecka av aktiviteter, workshops, fester, föreläsningar osv och är en tämligen liten (men extremt uppskattad) del av Pride
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 21:06:21 följande:
    Det är paraden jag stör mig på då det ju är den som syns mest. Plus att det finns en trycka ner sina åsikter i halsen attityd bland pride älskare. Plus att tredje vågen feminister i samband med dessa event predikar om kärlek och att inte hata. Samtidigt som de är bland de mest hatiska personerna i samhället.

Nej men på samma sätt som att man inte skulle visa en film med mycket nakenhet för ett barn, så ska man inte exponera sig naken på offentliga ställen där det finns barn.
    Alltså, det finns inget skamligt eller farligt med en naken kropp. Att visa porr för barn är dock helt förkastligt men nakna kroppar är något helt annat. Barn tar inte skada av att se halvnakna människor dansa och åma sig i en parad, lika lite som när halvnakna människor dansar och åmar sig på en strand.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan störa sig så på Pride och Prideparaden. Hela Pride är en vecka per år, mitt i sommaren när typ alla ändå är bortresta. Det är aktiviteter på Kulturhuset och på Östermalms IP, saknar ni att inte kunna hänga där just den veckan?

Sedan kommer paraden i slutet på veckan. 3-4 timmar och 200000 glada människor utmed gatorna. Det är otroligt enkelt att inte titta, ställ dig inte utmed paradvägen - problemet löst. 

Jäkla gnäll, pipiga är vad ni är! 
  • Dementoria
    SupersurasunkSara skrev 2018-02-06 21:42:24 följande:

Jo, det är betydligt mer nakenhet i Prideparaden än i andra parader. Det är det jag också vänder mig emot, att ingen hänsyn tas till att det finns barn som tittar. Av vissa då alltså, givetvis inte alla. Könsdelarna är det onödigt att visa tycker jag, att låtsas ha sex är också onödigt. Jag har absolut inte något emot exhibitionism, men när det finns barn så bör man tänka sig för. 
    Jag borde väl kanske specificerat om man jämför med andra parader av samma "tema" eller vad man ska säga. Karnevalen i Rio, New Orleans osv. Klart man inte kan jämföra Prideparaden med Ånges årliga frikyrkoparad.

Det här med att folk har sex i paraden och visar könsdelar på ett äckligt sätt tror jag mest är snack. Lika väl som de där bilderna folk la in i tråden, manipulerade och falska. Har du personligen sett folk knulla i paraden? 
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 21:56:50 följande:
    Jag brukar inte hänga där, så svårt att sakna något man ändå inte brukar göra. Men du skrev iofs ni så andra får väl svara för sig.

Tycker du det borde vara lagligt och accepterat att gå helnaken på stan? Eller vart går gränsen för dig?

Du är nog också en liten gnällfia ibland tror jag allt.
    Varför i hela världen skulle jag tycka det? Har du föresten sett många helnakna personer i paraden? Jag har nog aldrig sett någon nämligen och jag som tycker paraden är rolig har kollat på den i princip varje år de senaste 10 åren. 
  • Dementoria
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:22:23 följande:
    Jag ställde frågan för att jag vill veta vart du tycker gränsen går. Men ser du något problem med att folk blottar sina kön under paraden då?
    Jag har som sagt aldrig sett någon visa könet på paraden. Tuttar har jag sett men det brukar aldrig vara några problem för sådana som du heller, det är väl mest andra mäns penisar du inte vill se? 

Men jag ser inte direkt kopplingen till om jag skulle vara ok med att folk går helnakna på gatan i andra fall också? Skulle du tycka det var ok om folk gick i badbyxor och bikini på IKEA eller på Coop kl 15 en tisdag? Varför inte om du är ok med att dom går så på stranden? Ser du att det haltar lite? Det finns en tid och en plats för klädslar och beteenden.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?