Inlägg från: Mirja von Beau |Visa alla inlägg
  • Mirja von Beau

Borde Pride avskaffas?

Nimzay skrev 2017-07-26 11:41:35 följande:

Ja, helt klart ja. Bort med Pride för i helvete!!

Varför?
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 11:50:14 följande:
    Skitlöjligt
    Homofob much?

Hellre någon Pride demonstration än någon femi demonstration typ "Alla är välkomna" eller någon neonazi demonstration typ "Judar styrar Sverige"....
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 12:38:45 följande:
    Ganska löjliga de sakerna med, men eftersom de inte känns lika extremt uttjatade som Pride känns det svårt att vara lika skeptisk till dem, särskilt då det sistnämnda
    Nja, då behöver jag inte längre fråga varför du stör dig så mycket på homos och transgender.

Jag stör mig inte det minsta på pride, eftersom någon homosexuell påverkar inte mitt liv på något sätt. Däremot är jag väldigt skeptiskt mot personer med ett skevt politisk agenda. Nej, det är inte några judar som styrar det svenska samhället. Heller inte är alla enbart välkomna i Sverige.

Men hur som helst. Alla har rätt att delar på sina åsikter. Det kallas yttrandefrihet.
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 12:50:35 följande:
    Vad får dig att tro att jag stör mig på homos och transgender?
    För det första för att du anser Pride festivalen som skitlöjligt. För det andra, för att du kopplar bäst med den neonazi optionen, och de är väl inte precis känt för sitt toleranta syn på homosexuella?
  • Mirja von Beau

Vilket nu?

Du sympatiserar med denna nazi gang som påstår att Sverige styrs av judar, men har inte några problem med homosexuella? 

Men du känner till deras agenda?

1. Judar
    2. Kommunister
    3. Homosexuella
    4. Hemlösa
    5. Horor
    6. Feminister
    7-99 ....

ska utrotas?

• Mirja von Beau

Kanske någon dum fråga, men vem är alla dessa judar som styr det svenska samhället? Bonnier?

• Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 13:29:48 följande:
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 13:22:27 följande:

Kanske någon dum fråga, men vem är alla dessa judar som styr det svenska samhället? Bonnier?

Pratar du med mig? Du verkar ju ha missförstått mig helt Förvånad

Hur skulle man kunna missförstå dig?
  • Mirja von Beau
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:45:20 följande:

Inga skattepengar borde läggas på såna arrangemang, man blir bara så trött på alla dessa lobbygrupper som kräver pengar så fort de ska få ut sin åsikt.

De kan väl betala det själv.

Men de betalar ju själva.
  • Mirja von Beau
    Konservativ skrev 2017-07-26 13:54:07 följande:

Jag är helt emot allt vad homosexualitet heter. Gud är emot det så hur skulle jag kunna vara för.

Emellertid minns jag när balterna demonstrerade på 80-talet (före Gorbatjov) och då förbjöds att ha sina egna flaggor. De fick bara använda de sovjetiska flaggorna, alltså flaggor från Ondskans Imperium. Jag är alltså för att även homosexuella ska få hålla demonstrationer och parader. Men varför ska det skattefinansieras? Finns inget skäl till att lägga skattepengar på sådant (även mycket annat kan tas bort från skattebetalarnas börda).

Om det förekommer förargelseväckande beteende bör det beivras. Kan erkänna att jag aldrig vistat en prideparad.

Gud säger: Du skall älska din nästa så som du älskar dig själv. Gud säger inte: P.S. det gäller inte homosexuella.
  • Mirja von Beau
    Borgaren skrev 2017-07-26 14:14:00 följande:
    Inte för att jag lägger nån tilltro till sagoboken, men visst kastar bibeln både död och svavel på bögar?
    Så mycket till ämnet: bibel.
    Folk, om ni stör er så mycket på Pride festivalen, gå inte dit. Inte svarare än så. 
    Nej, Pride festivalen kostar inte någons skattepengar, i motsatsen till andra demonstrationer. Så, vad fasan, är problemet? Pride festival finns i hela Europa och de senaste åren tom i Australien och USA. Inte någon blir gay enbart för att några homosexuella hänvisar till att de finns. 
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-26 14:31:38 följande:
    Alltså det behöver ju inte bara vara själva Pride-festivalerna man stör sig på, utan även allt annat som har att göra med Pride som fula Pride-flaggor, Pride-färger och Pride-symboler som dyker upp lite varsomhelst. Lite svårt att undvika att titta på sånt skit liksom, när det hela tiden ska dyka upp lite här och var. Fy fan. Skrikandes
    Bara att flytta till Nordkorea, Ryssland, Saudi Arabien, Afghanistan....?
  • Mirja von Beau
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:45:20 följande:

Inga skattepengar borde läggas på såna arrangemang, man blir bara så trött på alla dessa lobbygrupper som kräver pengar så fort de ska få ut sin åsikt.

De kan väl betala det själv.

Himmel, de betalar ju allting själva, typ trafikstopp, polis, platshyra, toaletter..... I motsatsen till diverse "Judar styrar Sverige" grupper. 
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 03:53:18 följande:
    Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
    Men du, gå inte dit helt enkelt om du stör dig så mycket. Inte svårare än så. Jag går heller inte till någon SD festival, helt enkelt för att det inte gör någon mening för mig.

Med tanke på din rädsla om den svenska skattebetalaren. Pride festivalen är väl den enda sammankomsten som inte någon skattebetalare får stå för. 
  • Mirja von Beau

Lev och låta leva lille Nimzay. 

• Mirja von Beau
    nattuw skrev 2017-07-28 13:08:12 följande:
    Och, får man förmoda, för att de inte existerar.
    ?
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 13:44:09 följande:
    Sen kan jag faktiskt inte minnas att jag för min del uttryckt någon speciell oro över den svenska skattebetalaren...?
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:15:08 följande:

Lev och låta leva lille Nimzay. 

Och fundera på att lära dig konsten att bli bättre på att inte missförstå och på att inte lägga ord i munnen på folk, min kära ädla Mirja von Beau.
    Vadå lägga ord i munnen på folk? Någon har startat tråden "Borde Pride avskaffas". Omröstningen lutade mot NEJ. Eftersom ts inte längre svarar här har du tagit över tråden.

Jag tycker också att Pride inte borde avskaffas. Tydligen har du något problem med det. Som sagt, Pride festivalen, är den enda festivalen som inte kräver några pengar av samhället. Gissa gärna varför?

Har du så svårt med detta fenomen, är det väl bara att inte gå dit. Inte svårare än så. 
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:16:05 följande:
    Jag tycker du i princip näst intill lagt ord i munnen på mig vissa gånger i denna tråden, eller iaf helt klart missförstått vissa saker som jag skrivit väldigt mycket, och tolkat dem väldigt vimsigt. Kan inte hjälpa att jag tycker att det verkar så.

Ja, det är bara att inte gå dit säger du, men nej det är ju inte så enkelt då Pride-skit dyker upp lite här och var, men detta är ju tydligen väldigt svårt att förstå...
    Du är mycket mer dåligt på svenska än jag är. 
    Varför tror du att majoriteten här har röstat fram pride festivalen?
    Som sagt, gå inte dit. Pride festivalen finns  över hela världen. Och det är bra så. Tro mig, du kommer inte att bli gay enbart för att den finns. Bara att stanna hemma.
  • Mirja von Beau
    Nimzay skrev 2017-07-28 14:39:12 följande:
    Stanna hemma, javisst, men jag slipper ju inte Pride för det, kan det va så svårt att förstå? Sen är jag ju bekymrad över ifall barn, utan att välja det själv, blir satta att ta del av de delar av Pride, som är vidriga på riktigt, för mig är det nämligen viktigt att bry mig även om till exempel dem och inte bara mig själv, någonting väldigt obekant?

Och oj oj vad dålig på svenska jag måste vara då, om jag är sämre än du som verkar ha så uppenbart svårt att förstå vad man skriver, hmm...xD
    Hur menar du nu? Att barnen blir gay för att pride festivalen finns? Seriöst?
  • Mirja von Beau

Hur många pride festivaler finns det i Sverige egentligen?

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?