Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Borde Pride avskaffas?

Finne84 skrev 2017-07-29 11:20:29 följande:
    jag känner i min ande som kristen att en och en annan person där är pedofil och jag litar på att Gud talar till mig.
    Vi måste ta bort glorian och heliga ko stämpeln, och även se till att pedofiler som är där inte kommer undan, oavsett om de är kända och har mycket pengar.
    Det där är ett elakt och grovt fördomsfullt påstående!
    Att påstå att homosexualitet har något som helst att göra med övergrepp på barn
    borde faktiskt vara åtalbart!
    Jag gissar att du också tror att homosexualitet är något som kan förvärvas eller botas eller något man ägnar sig åt "för att det är kul med dekadens".

Med ditt uttalande spottar du på kärleken, den djupaste och varmaste känsla livet har att  ge.
    Du borde skämmas!

• themia

Som samhället verkar vara på väg idag behövs Pride mer än någonsin!

• themia

Om man tycker att uppmärksamheten är överdriven eller inte berorförstås på om man tycker att Pride är viktig eller inte.
    Jag anser att Pride är viktig och inte kan få för mycket uppmärksamhet.

• themia
    nattuw skrev 2017-08-04 21:21:48 följande:
    Gud är allsmäktig. Om gud inte velat att det skulle finnas homosexuella och pedofiler skulle gud inte skapat homosexuella och pedofiler. Så för en sann troende (t.ex. en katolsk präst) är homosexualitet och pedofili något gott .
    Där satt den!
  • themia
    Decx skrev 2017-08-06 00:26:26 följande:

Inte avskaffas men med alla sexuella anspelningar bör det hållas efter barnvänlig tid.
    (Eller införa lite sunt förnuft i den)

Inga barn tar skada av att se lyckliga festklädda människor
  • themia
    Finne84 skrev 2017-08-08 11:57:44 följande:
    Jag har aldrig sagt att alla homosexuella är pedofiler, bara att det finns pedofiler bland homosexuella precis som det finns bland heterosexuella. 
    Jag vet förstås inte till 100% vilken av grupperna Gud menade, kanske båda.
    Varför kopplade du ihop pedofiler med homosexuella när nu erkänner att pedofiler finns oavsett sexuell läggning?
    Är det inte så att ändå vill skuldbelägga människor med annan sexuell inriktning är din?

• themia
    Finne84 skrev 2017-08-08 13:43:39 följande:
    Därför att homosexuella har fått en helig ko stämpel!! inget negativt får sägas om dem och jag ville bara uppmärksamma att det finns pedofiler även där trots att de målas omgiviningen som fantastiska perfekta människor med regnbågsfärgade glorior på huvudet av sociala medier.
    Jag vill att sanningen ska komma fram och att alla människor kommer tillbaka till Gud. Och nej han har inte skapat pedofilerna, allt ont i världen kom som en konsekvens av syndafallet, och endast Jesus kan möta, befria och hela människor som är kvar i synden oavsett om de är straighta eller gay.
    Människan från början var syndfri, det var en syndfri människa Gud skapade. Syndafallet kom sen senare.
    Om det är något som skuldbelägger så är det människans eget samvete, och det som är bra är att Gud gett oss alla ett samvete.
    Du läser bibeln med skygglappar och förutfattade meningar.
    Eden, Adam, Eva, ormen och kunskapens träd är allt skapat av gud.
    Således har gud själv skapet syndafallet. Eftersom han dessutom är allseende visste han att det skulle ske, men han gjorde inget försök att hindra det.
    Konsekvensen av det är att Jesu offer var organiserat av gud och dessutom fullkomligt meningslöst.
    Om du ska hänvisa till gud och bibeln, läs då först vad där står.

(Nej, jag tror varken på gud, Jesus eller syndafallet, ifall någon undrar)

• themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-04 14:37:58 följande:

Det borde inte avskaffas, men det borde inte finansieras med skattepengar. Dessutom borde det vara totalförbud mot att visa vissa privata kroppsdelar.

I ett pridetåg i Kanada hade man dessutom en åttaårig twerkande pojke. Vart går gränsen för vad man ska tillåta?

Om du ogillar Pride, låt då bli att titta.
    Eller är det för frestande .... ?

• themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-05 18:49:14 följande:
    Ja det är frestande att kolla på för att det är så cringe. 

Men jag skrev inte att jag vill förbjuda pride, dock så kan man inte förvänta sig att man ska få flasha könsdelar och liknande till höger och vänster utan några som helst konsekvenser. 

Sen skulle det inte skada om ni sjws kunde låta bli att bli så butthurt så fort någon kritiserar eran heliga ko pride.
    Who's hurt?
    Men jag förvånas ständigt över människor som irriteras av andras beteenden trots att de har alla möjligheter att avstå från att ta del av dem.
    Om du inte gillar vad du ser, titta åt ett annat håll.

• themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 13:24:37 följande:
    Detta handlar om mer än att bara gilla och inte gilla. Det är många som blir butthurt av att man inte har politiskt korrekta åsikter. Att inte gilla det Pride paraden representerar är att inte vara politiskt korrekt.
    Ja det är ju viktigt att inte vara politiskt korrekt. Hemska tanke!

• themia
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:05:07 följande:
    Ja för om man är 100% politiskt korrekt så tyder det på att man inte tänker själv. Men du kanske vill ha det som i Nordkorea där alla måste tycka likadant?
    Politiskt korrekt är ett skällsord för människor som har en annan åsikt en den egna. För "jag vet ju alltid bäst"

• themia
    Nimzay skrev 2018-02-07 11:52:00 följande:
    Haha ursäkta, men nej...?
    Jo, tyvärr. Ursprungligen hade det en annan betydelse, men i det här forumet betyder "politiskt korrekt" oftast att man har en åsikt till vänster om SD

• themia
    Nimzay skrev 2018-02-07 18:13:52 följande:
    Aha okej, det kan jag ju hålla med om, att begreppet pk kan ha en ganska obestämd och kanske även lite märklig betydelse i vissa sammanhang, till exempel här på fl. Har hänt att jag själv blivit kallad för ?pk?snöflinga? och sånt någon gång för att jag sa emot någon i något sammanhang, och då är jag ändå snarare till höger om SD i det mesta annars.
    Kul att vi är överens

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?