Inlägg från: Tintin i Amerika |Visa alla inlägg
  • Tintin i Amerika

Borde Pride avskaffas?

Svar: Nej

• Tintin i Amerika
    PH76 skrev 2019-08-06 21:33:37 följande:

Bryr mig inte det minsta.

vad bryr du dig om? 
  • Tintin i Amerika
    Glinda från Oz skrev 2019-08-06 16:51:34 följande:
    Alla människor är välkomna i Pride däremot är inte alla partier det. Du får gå i Pridetåget fast du är Sverigedemokrat men SD får inte ha en egen sektion i tåget. Det är privatpersoner/ privata organisationer som anordnar Pride och de bestämmer själva vilka som får vara med. Du är varmt. välkommen att ordna något själv om du tycker annorlunda.
    håller med dig bäst!
  • Tintin i Amerika
    nattuw skrev 2019-08-11 08:29:13 följande:
    Så mycket var alltså talet om att alla är välkommen värt. De som inte röstar på rätt parti är inte välkommen.
    den som säger att alla är välkomna måste vara galen eller ha brist på verklighetsuppfattning!
    Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna!
    Alla som vill döda oss m.m. är INTE välkomna och hoppas du förstår detta:) 
    Alla är inte ALLA
  • Tintin i Amerika
    DanneHade skrev 2019-08-11 16:03:34 följande:

Och där finner vi problemet, för det är inte bara du som tänker så.

"Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna".

Vipps så har du gjort dryga hälften av befolkningen till persona non grata gällande "din" pride-parad.

-Är du emot öppna gränser och för en restriktivare meritbaserad invandring?

Försvinn du är inte medmänsklig nog, du är inte välkommen.

-Är du emot en dyr och i längden ohållbar välfärdsstat?

-Tycker du att svenska skattemedel skall gå först och främst till att göra Sverige till ett bättre land (och inte till världen).

Till sist slutar du upp i en parad som i det stora hela förvandlats till en enorm vänsterpolitisk intresserörelse där meningsmotståndare enbart är välkomna så länge de håller käften, ser glada ut och viftar en flagga.

Där är vi idag. Gränsen mellan din "medmänsklighet", och ren intolerans emot andras åsikter är skör, väldigt skör.

Sverige är redan ett bra land!
  • Tintin i Amerika
    nattuw skrev 2019-08-11 15:50:49 följande:

Jag tror inte att det beror på galenskap eller bristande verklighetsuppfattning utan bara på att de är hycklare. Och om hycklarna slutade använda modeklyschan "alla" och istället var tillräckligt ärligt för att tala om "de som ingår i min bubbla" så skulle de iallafall, oavsett deras verklighetsuppfattning eller galenskap, framstå som mindre hycklande.

Different name same shit
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?