Inlägg från: DanneHade |Visa alla inlägg
  • DanneHade

Borde Pride avskaffas?

Vildbi skrev 2019-08-11 02:16:42 följande:

Pride är numera en stor folkfest för alla. Särskilt den i sthlm. Förr hade vi vattenfestivalen. Numera har vi Pridefestivalen. Fantastiskt tycker jag!

Och skattepengar? - ABSOLUT! Så mycket utbildning som finns tillgänglig under Pride, finns sällan annars utanför skolor.

Finns bara ett problem. Den utbildning du pratar om (utöver generell information om homosexualitet/transsexualitet som varenda person med en grundskoleutbildning redan vet om), den utbildning du pratar om är "genus-utbildning", och den är ingen utbildning. Den är indoktrinering.

Genus-vetenskap är ingen legitim vetenskap. Den baseras inte på den vetenskapliga metoden, den baseras inte på biologi. Den baseras på ideologi.

• DanneHade

Borde Pride avskaffas? Nej definitivt inte.

Den borde definitivt inte finansieras av skattebetalare i alla fall. Inga identitetspolitiska rörelser borde finansieras av skattebetalare.

Sen är det dags för många homosexuella att konfrontera det faktum att:

1. Ni för inte en enad front. En betydande del av homosexuella själva finner pride pinsamt och rent destruktiv för folks syn på homosexuella.

2. Pride är egentligen en enda stor motsägelse.
    Vi homosexuella vill bli behandlade precis som alla andra, så därför genomför vi högljudda och färgsprakande kavalkader där vi firar vår sexuella läggning som vi precis som alla andra människor ärvt genom ren chans vid vår födsel.

Varför är det okej att gå i paradtåg och fira sin sexuella läggning, men inte okej att göra det samma för att fira sin hudfärg? Tycker det är ganska patetiskt i båda fall om jag ska vara ärlig. Skaffa verkliga saker att vara stolta över istället.

• DanneHade
    Vildbi skrev 2019-08-11 03:10:10 följande:
    Då kan du inte ha varit på många Pridefestivaler.

På Pride finns bl.a. läkare utan gränser, polisen, militären, författare, politiker, kostrådgivare, optiker, osv, osv, osv. och samtliga undervisar och har föreläsningar inom sina specifika områden.
    Jag såg inga sådana på den pridefestival jag var på i alla fall. Jag såg däremot gott om radikalfeminister, jag såg RFSU representanter som höll långa utläggningar om cishetero-normativitet. Jag såg folk som propagerade för öppna gränser och ett "avskaffande av allt hat" och som kritade in sina politiska paroller på allmänna gator och torg.

Utöver det såg jag en rad företag som alla ställt sig i kö för att cyniskt kassera in goodwill genom att låtsas som att de minsann bryr sig om homosexuella och inte enbart det homosexuella bär runt på i sina bankkonton.

Utöver det såg jag en stackars ensam NMR-idiot. Stackars. Vet du varför jag säger stackars? Därför att han var omringad på alla håll och kanter. Han stod i mitten och läste passager ur bibeln den token, samtidigt som folk slängde alltifrån glåpord till skräp emot honom. Folk som var där för "kärlekens-skull" förvandlades på några sekunder till blodtörstiga jakthundar.

Någonting ganska läskigt slog mig när jag såg det. NMR-token delar kanske nazisternas ideologi, men alla de personer som omringade honom, ja det var de som delade nazisternas beteende. Pöbelmentaliteten, stammentaliteten, vi och dem, de goda och de onda, de rena och de smutsiga. Hade du bytt ut deras regnbågsflaggor med svastikor så hade du knappt sett någon skillnad.
  • DanneHade
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-11 09:20:59 följande:
    den som säger att alla är välkomna måste vara galen eller ha brist på verklighetsuppfattning!
    Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna!
    Alla som vill döda oss m.m. är INTE välkomna och hoppas du förstår detta:) 
    Alla är inte ALLA

Och där finner vi problemet, för det är inte bara du som tänker så.

"Alla som delar mina medmännskliga åsikter är välkomna".

Vipps så har du gjort dryga hälften av befolkningen till persona non grata gällande "din" pride-parad.

-Är du emot öppna gränser och för en restriktivare meritbaserad invandring?
    Försvinn du är inte medmänsklig nog, du är inte välkommen.

-Är du emot en dyr och i längden ohållbar välfärdsstat?

-Tycker du att svenska skattemedel skall gå först och främst till att göra Sverige till ett bättre land (och inte till världen).

Till sist slutar du upp i en parad som i det stora hela förvandlats till en enorm vänsterpolitisk intresserörelse där meningsmotståndare enbart är välkomna så länge de håller käften, ser glada ut och viftar en flagga.

Där är vi idag. Gränsen mellan din "medmänsklighet", och ren intolerans emot andras åsikter är skör, väldigt skör.

Svar på tråden Borde Pride avskaffas?