Vildbi skrev 2019-08-11 03:10:10 följande:
Då kan du inte ha varit på många Pridefestivaler.
På Pride finns bl.a. läkare utan gränser, polisen, militären, författare, politiker, kostrådgivare, optiker, osv, osv, osv. och samtliga undervisar och har föreläsningar inom sina specifika områden.
Jag såg inga sådana på den pridefestival jag var på i alla fall. Jag såg däremot gott om radikalfeminister, jag såg RFSU representanter som höll långa utläggningar om cishetero-normativitet. Jag såg folk som propagerade för öppna gränser och ett "avskaffande av allt hat" och som kritade in sina politiska paroller på allmänna gator och torg.
Utöver det såg jag en rad företag som alla ställt sig i kö för att cyniskt kassera in goodwill genom att låtsas som att de minsann bryr sig om homosexuella och inte enbart det homosexuella bär runt på i sina bankkonton.
Utöver det såg jag en stackars ensam NMR-idiot. Stackars. Vet du varför jag säger stackars? Därför att han var omringad på alla håll och kanter. Han stod i mitten och läste passager ur bibeln den token, samtidigt som folk slängde alltifrån glåpord till skräp emot honom. Folk som var där för "kärlekens-skull" förvandlades på några sekunder till blodtörstiga jakthundar.
Någonting ganska läskigt slog mig när jag såg det. NMR-token delar kanske nazisternas ideologi, men alla de personer som omringade honom, ja det var de som delade nazisternas beteende. Pöbelmentaliteten, stammentaliteten, vi och dem, de goda och de onda, de rena och de smutsiga. Hade du bytt ut deras regnbågsflaggor med svastikor så hade du knappt sett någon skillnad.