jeanette02 skrev 2019-04-25 14:27:47 följande:
Känns inte riktigt som du förstod mitt inlägg. Det är inte som vanliga människor man framstår om man ser till vissa element i dessa parader.
Ja jag har sett mer än tillräckligt både i Sverige och ngr europiska städer.
Det är det som syns utåt och jag tror att det kan späda på synen på HBTQ rörelsen som en freakshow. Ja.
Man kan stå upp för alla människors rätt att vara som de är tycker jag. Ibland känns det som HBTQ rörelsen är en helig ko och får aldrig kritiseras ngn del utav den.
Som sagt, jämför med vilken parad som helst så ser du att det här inte är någonting. Pride är en parad inte bara en demonstration. Syftet är inte att visa upp sig som vem som helst det är att uppmärksamma diskrimineringen av HBTQ personer i Sverige och i världen, det är också en folkfest.
Pride är inte det enda man ser av HTBQ personer, det finns gott om homosexuella kändisar både i Sverige och utomlands och varenda TV serie och många filmer har homosexuella karaktärer. De flesta känner (eller är bekant med) någon som de vet är en HBTQ person. Jag har inte träffat en enda person (inte ens stenhårda homofober) som ser homo- och bisexuella som freak, homofoberna har helt andra argument.