Borde Pride avskaffas?
^^^^^^^^^ Skillnaden^^^^^^^^^^
Inte behövs?? Vem säger så? Vita kränkta heterosexuella män?
Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
Jag menar titta på den där lilla pojken!
Ser det där verkligen normal ut??
Lev och låta leva lille Nimzay.
Blir mest störd på den ÖVERDRIVNA uppmärksamhet som ges just Pride. Så löjligt uppenbart att just denna fråga får allas stöd för att "sex säljer".
Här får man dessutom goodwill på köpet samtidigt som man är lite snaskigt provokativ så det är klart varje företag, myndighet och organisation måste skynda sig att hylla och måla regnbågsfärger i sin reklam. Oavsett om verksamheten har någon som helst koppling till folks allra intimaste privatliv eller inte.
Med Pride kan även seriösa aktörer, t ex kommuner, använda ett slags "sex säljer" för att få uppmärksamhet - men då framstår det som Duktigt istället för billigt publikfriande.
Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...?
Inte avskaffas men med alla sexuella anspelningar bör det hållas efter barnvänlig tid.
(Eller införa lite sunt förnuft i den)