Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Borde Pride avskaffas?

nopenope78 skrev 2017-07-26 14:42:02 följande:
    Jag stör mig på dig men likväl har du och dina åsikter rätt att synas.
    Tur för dig då att du slipper att hela tiden se en massa fula äckliga symboler för mina åsikter på en massa offentliga allmänna grejer...Flört

^^^^^^^^^ Skillnaden^^^^^^^^^^
    Mirja von Beau skrev 2017-07-26 14:51:18 följande:
    Bara att flytta till Nordkorea, Ryssland, Saudi Arabien, Afghanistan....?
    Okej funderar på att flytta till Afghanistan...
  • Nimzay
    nopenope78 skrev 2017-07-26 15:12:38 följande:
    Det måsta vara väldigt svårt att leva om man inte klarar av vissa symboler som man anser fula och äckliga, är det fler saker du har problem med som hindrar dig i vardagen?

Jag försöker inte vara sarkastisk utan menar det allvarligt, för det finns faktist hjälp att få, skulle du själ vinte hellre vilja slippa bry dig istället för att bli så upprörd när du ser Pridesymboler osv? Pride kommer ju inte försvinna så du måste ju lära dig bearbeta dina känslor så att du inte låter det påverka dig.

Jag går själv inte på Pride, men inte heller på fotbolls, hockey, rockkonserter men inser att andra gör det och mår inte dåligt över det, så ta mitt råd och gör något åt dina känslor så mår du bättre i slutänden, för som sagt Pride kommer inte försvinna
    Det är inte så lätt att få hjälp med saker förstår du när ingen ändå förstår en...:'( men någon gång förhoppningsvis, blir allt bra

finns ingen lika allmänt fastställd idé som säger att fotboll, hockey och rockkonserter är sååå bra, och det är inte alls lika löjligt heller, så det går knappt ens att jämföra, alltså enligt hur jag tycker
  • Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 07:13:29 följande:

Inte behövs?? Vem säger så? Vita kränkta heterosexuella män?

Människor med vett i skallen, (när det gäller det där alltså).
  • Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 17:05:20 följande:
    Okej. Så varför har man vett i skallen för att man vill avskaffa Pride?
    För att då fattar man hur fjantigt och löjligt det är.
  • Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 19:39:27 följande:
    På vilket sätt är det det?
    Tycker det är fjantigt och löjligt att springa runt med fula flaggor osv, och va stolt över nåt som inte är nåt att va stolt över
  • Nimzay
    Dementoria skrev 2017-07-27 20:02:59 följande:
    Du HAR alltså missat att det är mer än en parad?

Du kan inte vara på riktigt, förstår du inte hur mycket du gör bort dig?
    Jag sa bara att jag tyckte att själva paraden var fjantig, inte att det endast var en parad, men om paraden varit mindre tramsig och fjantig, då hade kanske det andra känts mer lockande att ta del av, inte tänkt på det?

För övrigt HUR skulle man kunna missa att det inte bara är en parad, det är ju snarare massa skit som dyker upp överallt
  • Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 20:11:36 följande:
    Har du varit på Pride? Du verkar inte så påläst...
    Varför skulle jag vara där när det verkar så tramsigt? skulle inte ens vilja gå i närheten :(
  • Nimzay
    Dementoria skrev 2017-07-27 20:19:30 följande:
    Nej det sa du inte. Ingenstans i dina inlägg har du skrivit om just paraden utan det är "pride" eller "pride-festival".

Men du har alltså aldrig varit på Pride så du har ingen aning om vad du skriver om, bra att vi fick det svart på vitt. Så oerhört pinsamt med människor som uttalar sig saker de vet noll och ingenting om.
    Så oerhört pinsamt att såna fjantiga saker som Pride ens finns...
  • Nimzay
    Dementoria skrev 2017-07-27 20:25:01 följande:
    Du är en mästare på att argumentera för din sak. Inte.
    Inte just nu iaf, det medger jag. :/
    Puss
  • Nimzay
    nevermind skrev 2017-07-27 22:53:35 följande:
    Det är ungefär som att jag skulle tala om för födande kvinnor att det inte är så farligt och att de ska sluta gnälla.
    Huga!!!FörvånadLite konstig jämförelse måste jag säga...
    Men visst jag kanske borde bege mig till Pride och titta runt lite och kolla närmare på hur det är, dock lite kritiskt för att se om det är lika tramsigt och löjligt som jag tänkt mig, kanske gör det nån gång för att undersöka och inspektera helt enkelt, som en lagom kritisk Pride-inspektör typ ;)
  • Nimzay
    Finne84 skrev 2017-07-28 00:33:47 följande:

Jodå. Men bara för att det hela verkar att gå ut på att " se mig, hör mig, hylla mig" och vissa verkar gå till det extrema bara för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Dessutom så finns barn involverade i det hela och tvingas se hela spektaklet. Jag är nästan övertygad om att det finns en hel del pedofiler där också. Tyvärr finns det pedofiler även bland HBTQ folket något som svenska medier är för rädda för att uppmärksamma eller berätta om.
    Jag menar titta på den där lilla pojken!

Ser det där verkligen normal ut??

Vad är det för nåt??!!! Är det Pride!!??? Var nånstans?! Vidrigt!!!!!!!!!!!SkrikandesKräks
    Fy faaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om jag nån gång ska uppsöka Pride måste det nog helt klart vara nånstans där det antagligen är ett lite mindre äckligt och snuskigt Pride, där folk beter sig mer normalt, typ fjantigt men ändå hyfsat normalt, har liksom fått det för mig att det finns typ hur ska jag säga lite olika sorters Pride på olika ställen, vissa där det finns fler som beter sig vidrigt och andra där folk beter sig mer vettigt, och sen kanske lite olika delar av Pride oxå, alltså då typ vissa som är helt vansinniga och andra som är lite mer vettiga... :/

Men det på dom där bilderna ser ju helt klart förjävligt ut...!!! >:@
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:11:41 följande:
    Men du, gå inte dit helt enkelt om du stör dig så mycket. Inte svårare än så. Jag går heller inte till någon SD festival, helt enkelt för att det inte gör någon mening för mig.

Med tanke på din rädsla om den svenska skattebetalaren. Pride festivalen är väl den enda sammankomsten som inte någon skattebetalare får stå för. 
    Blir en aning förvirrad av folk i denna tråden faktiskt, vissa säger att jag ska gå dit för att få veta mer om vad det handlar om, vilket inte känns särskilt lockande eftersom det hela verkar så osmakligt, men som jag ju trots allt ändå börjar fundera på, medan andra bestämt säger att jag inte ska gå dit överhuvudtaget, om jag nu stör mig så mycket, även om jag ju ändå inte slipper störa mig ändå, eftersom att jag ju ändå måste se allt fult trams-skit som dyker upp näst intill överallt känns det som...
    hmm...Skrikandes

Och för övrigt var största anledningen till att jag blev så äcklad och spyfärdig av de där vidriga bilderna den, att jag är orolig för att barn får ta del av löjligheter och i värsta fall vidrigheter som Pride, utan att själv få välja, jag bryr mig nämligen om andra än mig själv, så därför blev jag extra äcklad när det handlade om andras skull.

Sen kan jag faktiskt inte minnas att jag för min del uttryckt någon speciell oro över den svenska skattebetalaren...?
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 11:15:08 följande:

Lev och låta leva lille Nimzay. 

Och fundera på att lära dig konsten att bli bättre på att inte missförstå och på att inte lägga ord i munnen på folk, min kära ädla Mirja von Beau.
  • Nimzay
    Mirja von Beau skrev 2017-07-28 14:06:41 följande:
    Vadå lägga ord i munnen på folk? Någon har startat tråden "Borde Pride avskaffas". Omröstningen lutade mot NEJ. Eftersom ts inte längre svarar här har du tagit över tråden.

Jag tycker också att Pride inte borde avskaffas. Tydligen har du något problem med det. Som sagt, Pride festivalen, är den enda festivalen som inte kräver några pengar av samhället. Gissa gärna varför?

Har du så svårt med detta fenomen, är det väl bara att inte gå dit. Inte svårare än så. 
    Jag tycker du i princip näst intill lagt ord i munnen på mig vissa gånger i denna tråden, eller iaf helt klart missförstått vissa saker som jag skrivit väldigt mycket, och tolkat dem väldigt vimsigt. Kan inte hjälpa att jag tycker att det verkar så.

Ja, det är bara att inte gå dit säger du, men nej det är ju inte så enkelt då Pride-skit dyker upp lite här och var, men detta är ju tydligen väldigt svårt att förstå...
  • Nimzay
    tobbe01 skrev 2017-07-28 14:41:18 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men instämmer helt i det där med barnen och "pride". De är oskyldiga och borde hållas HELT utanför.
    Ja men precis! Det där med barnen är ju nästan det värsta med Pride egentligen...
  • Nimzay
    Glinda från Oz skrev 2017-07-28 16:10:48 följande:
    Du vet väl att många som är homofober i själva verket är gay?
    Hur har det med saken att göra? :)
  • Nimzay
    dchpr skrev 2017-08-03 21:42:15 följande:

Blir mest störd på den ÖVERDRIVNA uppmärksamhet som ges just Pride. Så löjligt uppenbart att just denna fråga får allas stöd för att "sex säljer".

Här får man dessutom goodwill på köpet samtidigt som man är lite snaskigt provokativ så det är klart varje företag, myndighet och organisation måste skynda sig att hylla och måla regnbågsfärger i sin reklam. Oavsett om verksamheten har någon som helst koppling till folks allra intimaste privatliv eller inte.

Med Pride kan även seriösa aktörer, t ex kommuner, använda ett slags "sex säljer" för att få uppmärksamhet - men då framstår det som Duktigt istället för billigt publikfriande. 

Skulle någon annan, ej sex-relaterad, "orättvisa" kunna få lika mycket uppmärksamhet som pride? Typ åldersdiskrimineringen, den utbredda psykiska ohälsan, mobbning, tillgänglighet för funktionshindade ...? 

Hjärta
  • Nimzay
    Decx skrev 2017-08-06 00:26:26 följande:

Inte avskaffas men med alla sexuella anspelningar bör det hållas efter barnvänlig tid.
    (Eller införa lite sunt förnuft i den)

Vettig poäng där.
  • Nimzay
    themia skrev 2018-02-07 11:47:32 följande:
    Politiskt korrekt är ett skällsord för människor som har en annan åsikt en den egna. 
    Haha ursäkta, men nej...?
  • Nimzay
    Johnnyorange skrev 2018-02-06 22:05:07 följande:
    Ja för om man är 100% politiskt korrekt så tyder det på att man inte tänker själv. Men du kanske vill ha det som i Nordkorea där alla måste tycka likadant?
  • Nimzay
    themia skrev 2018-02-07 16:36:26 följande:
    Jo, tyvärr. Ursprungligen hade det en annan betydelse, men i det här forumet betyder "politiskt korrekt" oftast att man har en åsikt till vänster om SD
    Aha okej, det kan jag ju hålla med om, att begreppet pk kan ha en ganska obestämd och kanske även lite märklig betydelse i vissa sammanhang, till exempel här på fl. Har hänt att jag själv blivit kallad för ?pk?snöflinga? och sånt någon gång för att jag sa emot någon i något sammanhang, och då är jag ändå snarare till höger om SD i det mesta annars.
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?