• längtarefternr2

Vi som vill plussa I augusti 2017

Fortsättning på tråden "vi som vill plussa i juli 2017" men som inte fick det där efterlängtade plusset. Så nu satsar vi på augusti istället :D

Jag ska ha ägglossning till helgen, den 30 juli, bim blir enligt appen den 13 augusti.

Hur många vill följas åt? Dela tankar och stötta varandra, jag hoppas att vi som inte plussa i juli får plussa i augusti :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017
  • Grodanboll83
    Detfinnsredanenanvändare skrev 2017-08-01 20:50:51 följande:

Spännande :) Här är det en sladdis (nr 3) som det ev blir.

Vilket barn i ordningen är det för er andra?

Jobbar för ett barn nummer 2. Har försökt sedan april. Första barnet tog 15 (!) månader innan vi lyckades så hoppas det går fortare nu :)
  • Detfinnsredanenanvändare
    Grodanboll83 skrev 2017-08-01 21:07:21 följande:

Jobbar för ett barn nummer 2. Har försökt sedan april. Första barnet tog 15 (!) månader innan vi lyckades så hoppas det går fortare nu :)

Hoppas det går snabbare denna gången då! Jobbigt när man verkligen går in för det.

Vi har många missfall i bagaget. Senaste i April i år. Så nu tänker vi att "blir det så blir det". Inga aktiva försök men vi ligger med varandra varannan dag i vanliga fall också, så ingen skillnad mer än att man har en avslappnad inställning.

Men testomanen dyker upp varje månad ändå! ;)
  • DrömlivetiHD
    lyckligast80 skrev 2017-08-01 10:18:12 följande:

[quote=77884011][quote-nick]DrömlivetiHD skrev 2017-07-31 11:52:49 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in här också! Hade ÄL den 23/7 så jag borde ha BIM runt den 6 augusti. Är kluven om jag ska vara nyfiken och testa innan eller om jag bara ska vänta på att mensen ska komma/utebli. Vad har ni andra för erfarenheter kring det? :)[/quote

Då skiljer det bara en dag för oss!

Vi är inne på andra försöker till vårt första gemensamma barn : ) (har en son på 10 sen innan)

Förra månade testade jag 2 dagar för BIM, negativt och blev besviken. Två dagar senare kom mensen som ett brev på posten, besviken igen.

Ändå så himla nyfiken så funderar att testa på fredag, dagen innan. Men samtidigt tänker jag att jag kanske bara ska vänta in mensen... kommer den så kommer den...

Åh alltid spännande med någon i samma sits!

Ja, jag tänker att jag också kommer bli jättebesviken om jag köper hem ett test. Spänningen innan man gör testet gör nog att besvikelsen blir ännu värre. När mensen kommer är man åtminstone inte förberedd på det eller står och väntar i spänning i flera minuter innan :p

Har jätteömma bröst nu. Undra om det är PMS eller något trevligare som är på gång :) Jag kommer nog inte köpa något test ändå. Jag sparar hellre den upplevelsen tills jag vet att mensen är sen. Större chans att det blir en glad upplevelse då och inte bara en besvikelse :)
  • Jassan123

BIM idag ! Än har mensen inte kommit . Brukar dock få den på kvällen.. hoppas den håller sig borta:D

• DrömlivetiHD
    Jassan123 skrev 2017-08-02 11:13:35 följande:

BIM idag ! Än har mensen inte kommit . Brukar dock få den på kvällen.. hoppas den håller sig borta:D

Håller tummarna :D
  • Elin1991
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-08-01 19:13:16 följande:

ÄL 27/7 och BIM 9 augusti, jag väntar med er

:)

Exakt samma datum för bim & ägglossning! :) väntar med spänning:) ska du ta något gravtest innan bim? Jag vill & är så otålig men kanske borde vänta :)
  • Nlg

Hänger på jag också!

ÄL 23/7

BIM 6/7

Funderar på att testa på lördag redan dagen innan BIM, men vet inte om jag är dum som inte väntar ut mensen lite innan..

• Hessy

Jag hänger på tråden! Jag och min pojkvän har precis börjat försöka få barn, Men velat länge. Bebislängtan nu är enorm! Nu hade vi sex varje dag under ägglossningstid och jag hoppas hopps hoppas på att vara gravid.. har testat å googlat om att få ett positivt svar innan med olika tester.. men de har visat negativt så nu googlar jag ist på folk de har visat negativt innan mens ist å sen positivt :") får alltid mens mellan 29-2:e varje månad. Å idag är det den 2:e å ingen mens än.. ska försöka hålla ut till att testa imorgon igen om det går.. hur gamla är ni föresten i denna tråd? Jag är född 94.
    M

Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017