Anonym (Gräs är grönt) skrev 2017-12-03 04:33:22 följande:
Tillägg:
ALKOHOL
Alkohol ger giftiga konsekvenser, din kropp märker att det är så giftigt att du tillslut spyr och sitter med magkramper illamående och allmänt förgiftat tillstånd och i värsta fall ligger medvetslös och kan om du uppnår en tillräckligt hög promille, DÖ. Innan du når dessa nivåer tappar du balansen, du ser flimrigt, du tappar talförmågan och blir bedövad i munnen, du blir uttorkad och du tappar minnet. Så hela processen från att du blir onykter är bara Toxic-varning och folk skrattar bort detta som att det bara är lite fylla. Jag tycker det är så jävla obehagligt att ingen tar detta på allvar.
CANNABIS
Ingen yrsel. Ingen spya. Inget förgiftat tillstånd i två dagar efter intaget av drogen. Ingen försämrad syn. Inga minnesstörningar. Och jag vet inte hur mycket som krävs för att du ska dö enbart av att röka Cannabis?
Jag var riktigt anti Cannabis och rädd att alla skulle acceptera det lika lätt och naivt som alla gör med alkohol, men efter erfarenheter som tvingat mig ändra åsikt, så är Cannabis den harmlösa lösningen istället för att dras till alkohol.
Men som jag skrev. Och någon annan. Du kan inte använda Cannabis för att du skiter i dig själv och tar hur mycket som helst och blandar med alkohol och annan Toxic stuff, du måste ha självrespekten och kunskapen för att hålla på med droger.
Att säga man inte får minnesstörning av cannabis, så är det en direkt lögn.
Sen kanske man inte når upp till minnesluckor ala alkoholen kan ge för de få som överdoserar.
Cannabis är inte heller harmlöst, dock har den låg skadeverkning.
Men är man genetiskt belastad av psykisk ohälsa/sjukdom, så är cannabis en idé som troligtvis slutar med man triggar sin sjukdom att komma till ytan eller få en sväng till.
Jag är för en förändring om hur vi ser på narkotika, då vi går som ett spjut upp i narkotikadödlighet och sjukdomar.
Det är så illa vi leder dödsstatistiken i EU, och en plats vi tog från Estland, som har en omvänd utveckling, då deras dödstal och narkotikarelaterade sjukdomar går ned kraftigt.
Och för klara av vårda, så måste polisen bort ifrån konsument.
Just för polis saknar kompetens för sjukvårdande uppgifter, som blir mer och mer uppenbart då fler och fler dör.