Bagagelucka skrev 2017-07-30 17:27:23 följande:
Tack snälla du! Får hoppas det går vägen med IVF. Kommer nog inte kunna glädja mig åt graviditet förrän en tid gått. Om det nu lyckas.
Gud vad frustrerande, det är just det jag fasar. Att det inte blir rätt från start och så blir allt så lååångdraget! Man vill att det ska lyckas direkt. Har inget tålamod :D
Men det positiva i ditt fall är ju att du har flera blastocyster! Dem säger ju att det är större chans att lyckas då än med 2-3 dagars :D
Men väntar du nu på få sätta in en blastocyst? Det kallas för FET? Vad åt/äter du för mediciner? Vart går du någonstans? Så många frågor haha.
Jag har fått menopur 150ie som jag ska börja med nu den 4e och spruta fram till den 9e och ska ta orgalutran två sista dagarna tillsammans med menopur. Har tid sen den 10 för VUL. Får se hur det slutar
Alltså jag förstår helt hur du menar
Jag var också sjukt taggad i början och lyssnade inte alls på folk som sa att det förmodligen krävs flera gånger. Men nu är mitt råd detsamma, att försöka ställa in sig på fler gånger för det är pyssligt.
PCO är ju superbra "sjukdom" att ha när det gäller ivf men det svåra är ju som sagt att hitta rätt dos. Plus att vi sällan reagerar på samma sätt även med samma medicin.
Jag har fått Bemfola båda gångerna 150 första gången och upphöjt till 175 när jag inte svarade.
Andra gången fick jag 225 i två dagar och 150 övriga dagar.
Och jag har gått/går på St Görans i Sthlm, du då?
Och exakt FET är Frozen embryo transfer och går man via landstinget så räknas inte FET som ett försök utan det blir bonus, så det är toppen! Nu väntar jag in min mens (precis haft och kliniken har sommarstängt) men SEN!