Anonym (Lisa) skrev 2017-07-30 17:39:55 följande:
Alltså jag förstår helt hur du menar
Jag var också sjukt taggad i början och lyssnade inte alls på folk som sa att det förmodligen krävs flera gånger. Men nu är mitt råd detsamma, att försöka ställa in sig på fler gånger för det är pyssligt.
PCO är ju superbra "sjukdom" att ha när det gäller ivf men det svåra är ju som sagt att hitta rätt dos. Plus att vi sällan reagerar på samma sätt även med samma medicin.
Jag har fått Bemfola båda gångerna 150 första gången och upphöjt till 175 när jag inte svarade.
Andra gången fick jag 225 i två dagar och 150 övriga dagar.
Och jag har gått/går på St Görans i Sthlm, du då?
Och exakt FET är Frozen embryo transfer och går man via landstinget så räknas inte FET som ett försök utan det blir bonus, så det är toppen! Nu väntar jag in min mens (precis haft och kliniken har sommarstängt) men SEN!
Joo jag får väl ställa mig in på det då :D O bara denna väntan på att man först ska få mens och bla bla haha.
Pcos är väl bra på det sättet men personligen så hatar jag den pga jag har sådana problem med akne, får inte små gulliga finnar utan jag får bölder! Närmar mig 30 och ser ut som en tonåring i ansiktet. Ser patetiskt ut. O ändå gör man allt man kan för att dem inte ska dyka upp. Har uteslutit socker,kolhydrater och mejeri från min kost. Har du problem med akne, ökad behåring, vikten eller nåt?
Hmm visste inte att man använde bemfola på folk som har pcos. Trodde det bara var Puregon, gonal-f, och menopur :O där ser man, fått lära mig något nytt!
Fick du testa ägglossningsstimulerande (Letrozol, Pergotime) innan du gick vidare med IVF?
Jag går hos CvL ( Carl von Linne) Kliniken i Uppsala. Tycker du dem är duktiga på St Görans?