• Nidun

Lutinus, hur länge?

har fått utskrivet lutinus men fick inte direkta instruktioner om hur länge jag skulle köra... 
    Jag nämnde att jag hade haft missfall tidigare och då verkade gubben anta att det ändå bara kommer bli missfall igen, så han skrev ut detta och sa att " a, det här är ju lite desperat kanske, men du kan ju ta det här 3 ggr/dag och höra av dig om/när du börjar blöda.." 

så ja, det var i v 7  och nu är jag i v 10. Har försökt ringa gyn hela veckan men kommer inte fram då det är förmånga som ringer.... 

Någon som vet hur länge man ska behöva gå runt med detta klet?

• Svar på tråden Lutinus, hur länge?
  • Nidun

Ja läkaren borde kunna sägs hur länge jag ska ta det ! Men har ringt gyn i stort sett varje dag men kommer inte fram ! Blir tokig på de här sommsrtiderna ... inte ens när jag väljer knappvalet "akut" så kommer jag fram, det är ju lite skrämmande !

Jag tar lutinus och trombyl, inte fått några alla instruktioner när eller hur jag ska sluta med dom ! Men vad jag förstår så ska man trappa ner på lutinus?

Just nu står det i en app på telefonen 11 (10+6) . Är jag i v 11 eller 10 då ? Tänkte när man ska börja trappa ner på lutinus .

Har som sagt inte fått några instruktioner mer än "ja testa det här till du får missfall "

• Nidun
    emzerus skrev 2017-08-10 15:32:02 följande:

Väldigt konstigt att du inte får tag i nån alls. Har du en barnmorska du kan vända dig till?

Du är i vecka 11, 10 fullgångna veckor o 6 dagar. Så imorgon går du in i v 12 (11+0). 

Jag vill inte säga hur du ska göra med lutinus, skulle helst råda dig att fortsätta tills du får prata med någon läkare. 

En del menar att Lutinus inte har någon verkar efter v 12 men min läkare på kvinnokliniken ville att jag skulle fortsätta för att se att moderkakan tog över helt o hållet. 

Tycker för övrigt att din läkare som skrev ut dessa mediciner har en hemsk inställning! :( bara förutsätta att du ska få missfall, fy va hemskt! 

har du kommit längre den här graviditeten än förut? har du gjort nå missfallsutredning?

Nej dom på gyn avrådde mig att boka tid hos barnmorska till jag kommit på en till koll (fick en tid 21/8). Men det är ju inte hållbart !

Kom på igår vad han hade sagt lite mer exakt ! "Ta lutinus i 30 dagar eller till di får missfall "" . Och det var 30 dagar igår !!! Nä idag ringer jag barnmorska istället, för den där gubben verkar inte ha koll !

Jag har som längst kommit till v 7 förut , och idag är det 12 (11+0) . Jag har inte varit på utredning , det har liksom känts lite för jobbigt att ta tag i ... vi har mest förträngt våra missfall, eller försökt iaf , och den här graviditeten kom helt som en överraskning !
Svar på tråden Lutinus, hur länge?