Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)

Hej alla :)

Grattis till plussen!

Jag är 37 år, fyller 38 i oktober så jag känner mig en smula gammal ;) Är i v 7 ( 6+2) idag och har en dotter på 1 år. Bf 9 april :)

Har en hel del MF och MA i bagaget så vi är väldigt glada men samtidigt lite rädda och försiktiga.

Mår ganska pyton oxå.. illamående väldigt mkt, trött och sur som en jag vet inte vad. Irriterar mig på allt och alla!!

Ska börja jobba på måndag och undrar hur det kommer gå..

• Hoppas7910
    ElsaE skrev 2017-08-17 21:17:51 följande:

Hej! I mina ögon är du ung - Jag är 40

Har en son på 3 år. Hoppas så innerligt att detta går vägen för jag vill så gärna att han ska få ett syskon! Fick ett tidigt missfall i maj...

Är i v.5(4+4)och känner inte av så mkt förutom molvärk, sämre humör(fast det har jag ganska ofta ändå haha)och aningen trött(are).

Hoppas jag börjar känna av mer snart, blir liksom lite tryggare då.

Lycka till alla nu!!!

Åh tack ;)

Just nu känner jag mig som en gammal tant alltså.. men det är nog mkt måendet. Har dessvärre lite problem med värk i leder och nacke och rygg.

Beklagar ditt missfall :( det är så väldigt jobbigt!

Håller alla tummar för dig att det går bra nu!

Har du börjat känna något mer?
  • Hoppas7910
    Längtan 77 skrev 2017-08-25 22:32:46 följande:

Strandhem, har du haft missfall förut?

Tog ett nytt test bara för att se om strecket blev starkare och det blev det;)

Bad skönt att strecket blivit starkare! :)
  • Hoppas7910
    Soffanl81 skrev 2017-08-25 17:19:52 följande:

Hej allihopa!

Jag är 36 år och gravid i v. 7 ( 6+4 ). Har en dotter på 6 år, har kämpat länge för att bli gravid, gjort 7 ivf försök och nu blev jag plötsligt gravid på "vanligt" sätt, så vi blev väldigt snopna och väldigt lyckliga. Nu oroar man sig bara för att den ska stanna kvar, gjorde vul igår för bödit mycket i flera timmar och kramper i magen men det var ett hjärta som tickade:). Hon backade mig nästan 1 v när hon mätte. Hade en cysta på 5,5 cm så läkaren rekommendera att va hemma 1 v tills nästa vul.

Lycka till allihopa!

Hej :)

Så roligt att ni helt plötsligt lyckades på egen hand!

Skönt att se det lilla hjärtat för er! Är det pga cystan du blödde då?

Ta det lugnt och vila massor tills nästa VUL!

Hoppas det går bra :)
  • Hoppas7910
    Strandhem skrev 2017-08-25 21:32:20 följande:

Förstår precis hur du känner. Först efter jag plussat så kände jag mig gravid, drog i äggstockarna och brösten ömmade lite. Sen avstannade symtomen helt mellan vecka 5+ och till ca 6+3, är idag på 7+2 och känner mig åter gravid. Man oroar sig dock för att det illamående etc bara är inbillning. Hemska tanke...

Gör VUL om en vecka när jag är 8+2. Min läkare ville vänta tills dess för då vet man lite mer sa hon.

Så kul, då är vi nästan på exakt samma dag, är på 7+4 idag :)

Mår oxå rejält illa och är galet trött men man vet ju att kroppen kan lura en..

ska på VUL på tisdag. Så jag hoppas det ser bra ut för oss båda nästa vecka :)
Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)