• Strandhem

BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)

Hej alla underbara gravida kvinnor!
    Plussade i förra veckan och är beräknad till den 10 april.
    Jag har tvillingar som är tre år sedan tidigare.
    Skulle tycka det var roligt om vi kunde vara ett gäng här som kan "mötas på FL och prata".
    Det är väldigt nervöst nu i början innan man vet om det blir något eller ej (särskilt när man är lite äldre...) och kan vara skönt för oss att ventilera våra nojor lite. Att stötta varandra och glädjas såklart.

• Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)
  • mammsen79
    Delphin80 skrev 2017-09-01 16:59:24 följande:

Hej

Plusade igår beräknad till 7/5. Är snart 37 har en son som är 8 och en liten son i himmel och nu väntar vi igen. Det är väldigt tidigt och ska först den 19/9 för se om det finns något hjärta.

Är orolig och stressad men försöker hålla mig lugn.

Bra med en grupp som är över 35.

Grattis och stort lycka till!
  • Erica_F

Hej! Jag är 37 och fick plus här i veckan! Tredje barnet, har en som är 5 år och en som är snart 3 år. Beräknad 4 maj men jag brukar föda 2-3 veckor innan så det blir nog april????. Mår sjukt illa och rejält svullen, fick köpa mammabyxor idag...

• Mp1977
    ElsaE skrev 2017-09-01 19:22:35 följande:

Hej! PM:a gärna mig också så får du min e-mail!

Skriv ditt namn och beskriv din profilbild på FB till mig i ett meddelande.
  • Mp1977
    Erica_F skrev 2017-09-01 19:46:27 följande:

Jag är också gärna med i Facebook gruppen!

Skriv ditt namn och beskriv din profilbild på FB till mig i ett meddelande.
  • Elinapelina

Hejsan!

Hakar gärna på tråden!

Är 35 (fyller 36 i december) och har två pojkar sedan tidigare, 8 och 5 år! Har bf 18 april.

Blev gravid för 1,5 år sedan men fick missfall så är aningen mer nervös denna gång men hoppas och håller tummarna!

Inskrivning hos bm om 2 veckor och kan nig få ett tidigt ul för att kolla av ungefär då. Annars bokar jag ett privat!

Ha det fint allihop!

• MisseKido

Hej, jag har BIM på måndag och har fått ett par svaaaga +. Ska testa igen på måndag och är det starkare plus så hakar jag på här i gruppen! Är snart 35år och två barn sen innan 4 och 6år. Den här eventuella graviditeten var inte jätteplanerad, vi provade en gång oskyddat och jag hade inte riktigt koll på när äl var heller :) men vi har dock pratat om en trea senaste halvåret så det är såklart mer än välkommet om det går vägen.

• Helena1981
    MisseKido skrev 2017-09-02 20:03:34 följande:

Hej, jag har BIM på måndag och har fått ett par svaaaga +. Ska testa igen på måndag och är det starkare plus så hakar jag på här i gruppen! Är snart 35år och två barn sen innan 4 och 6år. Den här eventuella graviditeten var inte jätteplanerad, vi provade en gång oskyddat och jag hade inte riktigt koll på när äl var heller :) men vi har dock pratat om en trea senaste halvåret så det är såklart mer än välkommet om det går vägen.

Svagt plus är också plus.

Jaghar legat lite lågt med tanke på tidigare missfall jag fick i april. Var på ul i 7+3 och fick se ett hjärta ticka, men fick mer och mer aprikosa ljusrosa flytningar så jag kunde inte släppa oron. Var på koll i fredags igen och där upptäckte han en polyp på tappen som orsak. Vred bort den på plats och fick lite antibiotika då det hade blivit obalans i floran. Bebisen mådde bra, hade växt fint och jag blev framflyttad en dag så idag är det 9+6. Jag kan inte förklara hur lättad jag är!

Mår även så mkt bättre, inget illamående dagtid och tarmarna har börjat komma igång igen.

Dock pisstrött på kvällen men det har nog mkt med att göra att jag vaknar 5 på morgonen.
Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)