• skorpio

BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)

Hoppas7910 skrev 2017-08-17 17:44:51 följande:

Hej alla :)

Grattis till plussen!

Jag är 37 år, fyller 38 i oktober så jag känner mig en smula gammal ;) Är i v 7 ( 6+2) idag och har en dotter på 1 år. Bf 9 april :)

Har en hel del MF och MA i bagaget så vi är väldigt glada men samtidigt lite rädda och försiktiga.

Mår ganska pyton oxå.. illamående väldigt mkt, trött och sur som en jag vet inte vad. Irriterar mig på allt och alla!!

Ska börja jobba på måndag och undrar hur det kommer gå..

Hej kul med en bevis igen de går nog bra ja de där med jobb å illamående å irritation å Trötthet e ju mindre kul, hoppas jag inte kommer in i det ännu :-/ kände av de i förra vec men nu ganska lugnt finns inget värre ... haha
  • skorpio
    lindizzen skrev 2017-08-17 20:07:09 följande:

Hej är 37 år och väntar mitt 4 barn, mannens 2. Har BF den 3/4 eller den 5/4 beroende på vilken app jag kollar i. Har 3 söner. Dem är 14, 12, och en som blir 3 november.

Idag har jag haft ett jäkla illmående, brösten ömmar. Tröttheten har oxå slagit till. På fredag nästa vecka ska jag göra ett vul. Och hoppas då få se ett tickande hjärta.

Å härligt blir 37 i höst, väntar mitt fjärde ocå, bf typ runt 20 april
  • skorpio
    Karin8206 skrev 2017-08-18 05:24:30 följande:

Hej allihopa!

Jag är 35 år och plussade igår!! Bf 2:a Maj

Har två barn sedan tidigare, som är 6 (snart 7) och 9. Känner mig lite orolig inför graviditeten då jag fick ett ma förra året..bf var då 4:e Maj.

Lite jobbigt att vara orolig men ska försöka slappna av och njuta nu 

Halloj kul hoppas de går bra för dej denna ggr , oron kan jag förstå jobbigt , men som sagt försök slappna av å njut
  • skorpio
    Fruaksjostrom skrev 2017-08-18 09:16:25 följande:

Hej tjejer!

Jag blir 38 i september och väntar mitt 4:de barn (flickor 12 & 9 o en pojke 5) med bf 23/4. Såg att det var nån med liknande bakgrund här...?? Jag ser fram emot denna graviditet. Troligtvis min sista ever....

Är lite orolig just för att det är mitt fjärde barn och alla andra har varit friska och krya. Tankarna smyger sig på...

Jag tycker att det är skönt att ha några att prata med som "fattar" vad man känner...

Allt gott vänner????

skänner igen mej med dina tankar totalt, ska man ha tur att allt blir lika bra en fjärde ggr :-O sista grav här ocå , Mina är 15,13,å 5 år blir lite hopp men mysigt ändå haha
  • skorpio
    Louise62 skrev 2017-08-18 13:17:25 följande:

Tack så mycket skorpio och grattis till dig! Ja det var en erfarenhet jag gärna varit utan. Så nu hoppas vi verkligen på detta

Jo förstår de, hoppas jag slipper den erfarenheten :-/ men nu tänker vi posetivt
  • skorpio

Någon här som börjat svullna om magen, typ pgr av tarmarna , alltså snälla, E så svullen å förstoppad så jag ser gravid ut i mån 5 fanns nå tabletter på Apoteket man kunde äta mot gaser Dimedikon , någon som testat dessa? Fruktansvärt de här jue :-O Hahaha visserligen 4e graviditet å blev ganska stor med de två sista barnen Meeen inte redan tack

• skorpio
    lislis skrev 2017-08-19 20:55:22 följande:

Så spännande detta! Jag fyller snart 36 och har en 3-åring sedan tidigare. Är i slutet av vecka 6 och bf 15 april, så håller tummarna att allt ska gå bra. Har mått lite småillaå hela veckan och senaste dagarna varit supertrött. Sängliggande hela dagen idag. Var samma förra gången om jag minns rätt, fast kanske inte såhär tidigt. Kul att så många har några år mellan barnen. Alla mina föräldravänner från förra grav skaffade barn nr 2 inom 2 år, så började fundera på om jag var konstig som ville vänta..

Någon undrade om dimetikon och det kan jag skriva under på. Tar kanske upp till en vecka innan full effekt, men sedan känns magen mycket mindre uppblåst. :)

Lycka till alla!

Hej Oki va bra å höra måste testa dessa tabletter då, lite jobbigt å se ut som en ballong redan haha 5+2 nu å vill helst va hemlig än offentligt haha jo här va folk på mej att skaffa 4e barnet tätt efter trean å nu e hon 5 år å folk lär bli chockad när de får höra om vår graviditet nu Ssss. Mina två äldsta var väldigt tätt in på (20mån) å de va tufft, tror de blir lättare nu, å jag har fått "njutit"av min trea på annat sett då hon varit ensam med å va liten sen lite "svartsjuka" får vi nog räkna med ändå då hon e van att va yngst men de Ger sej nog å bara man bjuder in till delaktighet tror jag
  • skorpio
    BBW skrev 2017-08-19 20:19:56 följande:

Hej,

Plussade förra veckan, 4 dagar innan. Vd 20 april enligt uträkning, men vi får se????

Är 40 år med en tjej på 16 månader.

Förlorade en tvilling i magen så nu känner jag mig mest rädd och nervös.

Illamående, slut i kroppen, sover dåligt, ont i tuttarna så något är uppenbarligen på g.

Trodde inte att man kunde känna av det så här tidigt...

Följer gärna er här????

Grattis är ocå beräknad enligt en app 20 april oj jobbigt var de flickans tvilling då som gick bort så hemskt förstår din oro , håller tummarna för dej nej har ocå haft massa symptom redan men tycker de lugnat av lite nu, mest lite trötthet oxå extremt svälld å förstoppad de e nog de värsta just nu, haha ska köpa tabletter på Apoteket mot de kanske de funkar
  • skorpio
    lislis skrev 2017-08-21 10:27:41 följande:

Hoppas de kommer funka lika bra för dig! Känns över huvudtaget som att det syns mer nu än första gången. Hello bauta-brösten liksom :D

Och folk har så mycket idéer. Man gör som det känns bäst och ibland blir det ju inte som man vill heller..

Det blir säkert jättespännande för din minsting att "få en bebis". Så hoppas jag det blir här hemma iaf.. :)

Haha dolly parton då haha jo hoppas de att hon kommer gilla de
  • skorpio
    ElsaE skrev 2017-08-22 11:56:08 följande:

Är det nån mer än jag som inte känner av något än? Jag är i v.6 (5+2). Förutom molvärk och ömma bröst.. inte särskilt trött, ej illamående...

Du jag var tvungen å göra ett test i morse då jag knappt känner nå längre haha visade 3+ Gravid .. såå du e icke ensam , nå små molande i magen bara hehe vec 6 ,5+5 idag
Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)