• skorpio

BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)

SaOs skrev 2017-08-24 13:59:57 följande:

Hej på er

Jaha, gravid är jag tydligen :) med BF den 20 april 2018

Jag är 41 år och känner mig alldeles för gammal för detta...kanske...varje dag känner jag ja och nej inför detta.

har två barn sedan tidigare. 14 och 8 år.

Orkar man med en 3a?

Men Jaa klart en 3a e på sin höjd eller? Förstår de där med å börja om å så Men jätte mysigt å mest troligt sista chansen så Ta den å njut barn e Livets Gåva
  • skorpio

Då var De ett faktum ! Sport tightsen spänner rejält i midjan , redan , hmm , Haha får nog lägga dom på hyllan .. sssSs

• skorpio
    Längtan 77 skrev 2017-08-24 21:44:17 följande:

Hej!

Har tre barn och två bonusbarn.

Försöker nu få barn med min nya, men vi har haft 2 missfall.

Testade positivt igår....så nu hoppas jag men är sjukt orolig för ett missfall igen. Är 40 år.

Håller tummar på att de Inte blir missfall för er igen
  • skorpio
    EnLitenTrea skrev 2017-08-24 23:03:55 följande:

Hej alla, vad kul med en grupp för oss lite äldre ;)

Jag är 39 år och detta blir vår trea. Hade ett MA i juni och det var fruktansvärt jobbigt såklart. Har lovat mig själv att ta det lugnt nu, inte läsa för mycket på nätet etc.

Jag kommer tillbaka till denna grupp om några veckor när jag förhoppningsvis vet om vi har något frö som lever denna gången.

Grattis till alla plus :)

Håller tummarna för er att de går vägen denna ggr
  • skorpio
    InaLo skrev 2017-08-25 06:11:48 följande:

Hoppar in här!

Är 39 och väntar 4:an. Har en 17åring, 12åring och 6åring.

Bf enligt mig 27/4

Så jag är 4+6 nu då.

Enligt mensen så är jag 6+0 men det stämmer inte.

Hej kul väntar oxå min 4e Mina är 15,13,5 år är i vec 6+1 idag enligt app (om de nu stämmer)
  • skorpio
    Helena1981 skrev 2017-08-25 07:15:06 följande:

Hejsan! Jag har två barn sedan tidigare 10 och 8 år gamla. Försöker nu få barn med min nya sambo. Var med om ett MA i april, sen tog det lång tid för mensen att komma tillbaka. Är i vecka 9, 8+3 och såg fostret med hjärtljud i vecka 7+3, men är ändå lite orolig.

Är 36 år gammal.

Hmm förstår din oro, men försök å njut å be om eller ul runt vec 12 igen så du kan lugna dej lite,
  • skorpio
    InaLo skrev 2017-08-25 14:59:46 följande:

Då är dom lite i samma ålder. Jag har 3tjejer. Bad har du?

Tjej ,kille ,tjej
  • skorpio
    Soffanl81 skrev 2017-08-25 17:19:52 följande:

Hej allihopa!

Jag är 36 år och gravid i v. 7 ( 6+4 ). Har en dotter på 6 år, har kämpat länge för att bli gravid, gjort 7 ivf försök och nu blev jag plötsligt gravid på "vanligt" sätt, så vi blev väldigt snopna och väldigt lyckliga. Nu oroar man sig bara för att den ska stanna kvar, gjorde vul igår för bödit mycket i flera timmar och kramper i magen men det var ett hjärta som tickade:). Hon backade mig nästan 1 v när hon mätte. Hade en cysta på 5,5 cm så läkaren rekommendera att va hemma 1 v tills nästa vul.

Lycka till allihopa!

Hej nej va kul att ni plussa på "vanligt" sätt Oki ja då får du vila å ta de lugnt nu , håller tummar för dej , vet en som hade cysta medans hon väntade barn och de gick bra , hoppas desamma för dej
  • skorpio
    Ulrika34 skrev 2017-08-25 18:17:36 följande:

Hallå tjejer! Jag fyller 35 år i dec och plussade för ett par dagar sedan. Har 4 barn sen innan 13-10-7-5 år, har haft oregelbunden mens sen ett missfall i Mars och är osäker på BF men det bör bara i slutat i april. Kul att hitta gruppen

Oj va kul 5 barn blir de då var de svårt å gå från 3-4 barn? eller var de typ "ingen skillnad" haha
  • skorpio
    Qfem skrev 2017-08-26 23:07:20 följande:

Jag hoppar in här!

Är 36, blir 37 i oktober. Har ett barn sedan innan som nu är 4,5. Har innan första barnen två missfall bakom mig.

Är nu i vecka 4+2, lite symtom. Ont i brösten ibland, ibland molvärk. Dock påtagligt förändrat luktsinne, känner alla dofter mer intensivt. På gott och ont.

Har en depression bakom mig, av den anledningen dröjde det att skaffa ett andra barn. Är orolig för att denna graviditet ska trigga igång depression igen.

Har lätt för att oro mig och tänker mycket på om det kommer gå bra denna gången. Kommer göra alla tester som går.

Fint med en tråd för oss över 35 :)

Håller tummarna att de går fint för dej denna ggr
  • skorpio

Illamående å trötthet på schemat idag... ordagrant legat på soffan hela dagen , vädret hjälper nog till :-/

• skorpio
    Mp1977 skrev 2017-08-29 14:25:56 följande:

Äntligen en tråd jag kan känna igen mig! Är 40 år och idag v 8+0. Har en son född april 2013 som hade samma BF (9/4) som den i magen har. Var på VUL förra veckan och allt såg bra ut. Fick missfall i v 7 i mars och har svårt att inte oroa mig. Sen ska man igenom KUBen också...

Är ni intresserade av att ha en fejjan-grupp istället? Jag tycker det är mycket lättare att kommentera och föra diskussioner där.

Skönt att de såg bra ut är 6+4 tror jag å mår illa som F.. nu ! Fasar inför jobbar helgen Zzz hehe jo en hemlig fb grupp hade varit kul å lättare faktiskt
  • skorpio
    Mammame skrev 2017-08-30 09:03:04 följande:

Hej!

Här vill jag vara med ????

Jag är 39 och väntar tvillingar enligt tidigt ultraljud!

Det är en omtumlande tid ??????

Jag har två pojkar sedan tidigar (19 o 8) min sambo har en dotter på 7 år.

Vi har längtat efter en sladdis men var helt oförberedda på den här graviditeten och dessutom tvillingar ????

Det är tidigt än är 7+3 idag, håller alla tummar för att de små vill stanna hos oss!

Jag är sjuk i me/cfs men har varit helt symptomfri sedan jag blev gravid ????

Väntar nu på nästa ul den 15/9, jag är så orolig att förlora en eller båda.

Jag har inget stöd från min familj i detta iom med min sjukdom tycker de jag är vansinnig som behåller de små. Men hur ska jag kunna annat?

Mannens familj ger oss fullt stöd iaf ????

Ska bli kul att följa er!

Erfarenheter av första åren med tvillingar mottages tacksamt ????????????

Oj tvillingar så kul ,Grattis skönt att ni har stöd från ena sidan iallafall
Svar på tråden BF april/maj 2018 (för oss som är 35+)