• Kira2

Träna autistisk pojk på toalett

Jag tror nog att du måste sluta fokusera på hur mamman gör eller om det fungerar hos henne. Eftersom det hon säger inte fungerar hos er så spelar det ju ingen roll. Fokusera i stället på vad som fungerar hos er. Min son började bajsa ner sig efter att varit torr, jag började åka och köpa hans favorit-glass varje gång han bajsat på toaletten och då slutade han bajsa i byxan, när han förstod att bajs i toan = glass. Jag tänkte att jag skulle göra det så positivt som möjligt utan att det blev för stor sak av bajsandet, det funkade. Finns det något som han verkligen tycker om?

• Kira2

Ja så kan det mycket väl vara, att det lixom blivit en grej av det och att det är därför han låser sig och inte bajsar på toaletten. Prova att dämpa pratet om det och kanske nämn det för honom någon gång i veckan. Hur gammal är lillasyster? Du verkar för övrigt vara en toppen bonusmamma som vill det bästa för pojken!

• Kira2
    Autismhjälp skrev 2017-08-14 21:25:59 följande:

Tack för råd kira :)
    Vi ska tänka på det här hemma och helt klart försöka att inte göra det till en stor grej.

Lillebror är beräknad att komma i november, så han är ensambarn både hos pappa och sin mamma nu.

Tack så mycket

Ja jag läste fel, det var inte ni som hade ett barn till! Men så mysigt att ni ska få en bebis! Det som har hjälpt mitt barn är syskonen, framförallt det mindre. Killarna blev blöjfria nästan samtidigt, den minsta slutade och då slutade storebror med. Dom följs endel åt vilket är jättebra.
Svar på tråden Träna autistisk pojk på toalett