Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?
Ingenting. De äter frukost på förskolan. Där är det hembakt bröd (ja, de har egen kock som bakar bröd själv varje dag) och till det är det fil/mjölk/smoothie eller vatten.
Ingenting. De äter frukost på förskolan. Där är det hembakt bröd (ja, de har egen kock som bakar bröd själv varje dag) och till det är det fil/mjölk/smoothie eller vatten.
Havregrynsgröt med hallon och mjölk eller fil med mussli och ev banan el hallon. Skinkmacka el kokt ägg efteråt. Vatten att dricka.
De som ger sina barn juice, söt yoghurt, sockrade flingor, kräm (!) etc gör ju dem en stor otjänst inför resten av dagen.
I Sverige är det extremt ovanligt att barn svälter och har man näringsbrist eller inte äter alls så får man näringsdrycker utskrivet av läkare. Man överlever fram till lunch eller förmiddagsfrukten om man inte velat äta frukost även om det inte är ultimat. Och nej, mina barn har inte alltid velat äta.
LFF, hela åk 1 skickade fröken hem mig på lunchen (mamma var dag-mamma) för att äta och genom alla år tog hon upp mitt ätande på alla kvartsamtal. Det visste inte jag, men har fått veta det nu när jag är vuxen.
Skolmaten åt jag inte på flera år.
LFF, förstår precis.