Inlägg från: abort17 |Visa alla inlägg
  • abort17

så rädd

Jag ska göra medicinsk abort hemma imorgon, var på sjukhuset idag och fick den första tabletten som avstannar graviditeten.
    Jag är inte speciellt orolig, jag gjorde en abort 2011 - visst var det några intensiva timmar med smärta,  men redan framåt kvällen kände jag mig rät pigg och smärtan var borta. Kan vara för att jag sov bort en 4 timmar efter att jag tagit gottepillret man fick med sig.
    Minns inte så mycket hur länge/mycket jag blödde, men var på festival några dagar senare och minns att jag var mycket nöjd över att jag kunde dricka vin utan att det vände i magen på mig... :D
    Jag glömde dessutom att ta värktabletter innan jag förde in tabletterna, vilket nog orsakade onödig smärta.

Imorgon ska jag ladda med 2 st Alvedon 665 mg och 1 ibumetin 600 mg en halvtimma innan, som jag sen kan upprepa efter 8 timmar.
    Fick även med OxyNorm jag kan ta om jag känner att smärtan eskalerar, också detta kan jag ta med 8 timmars mellanrum.

Jag tar inte ens värktabletter vid vanlig mensvärk, så känns bra att ha detta till hands.

Så mitt råd till dig, oroa dig inte i onödan - ta värktabletterna enligt schema som de råder dig på mottagningen, gör det ont så gör det ont - men du ska veta att det kommer gå över.

Jag vet att denna gången kanske inte blir lika lätt som den förra, men jag har laddat med godis, chips, cola, bok och serier som förhoppningsvis tar mig igenom dage

Svar på tråden så rädd