• Anjaheterjag

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

• Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • hondär
    Ninniisen skrev 2017-11-14 11:48:17 följande:

Tack, det hoppas vi med på.

Alla har varit fullgångna förutom sonen som föddes i v36+4. Fick igångsättning med både nr 4 och 5 och hoppas att det bli så även i detta fallet om vi får komma så långt, vilket vi tror.

Ja att gå över tiden är ju aldrig nån höjdare, de dagar man går över är ju så sega!

Jag kommer väl då ta min med snitt 1-2 veckor innan bf. Jag har fött alla mina med snitt så har inget val, men för mig är det helt okej, jag vågar absolut inte föda vaginalt, jag har provat en gång och de va hemskt....
  • Ninniisen
    Lenen skrev 2017-11-14 14:34:04 följande:

Tack :)

Jag tror att den här oron är något som bara får finnas.. den går ju inte att ta bort för ingen kan garantera mig mitt barn nu.. tyckte det var hemskt efter hon dog, att ha mått dåligt i 28 v och sen fick jag inget för det, så det du skriver är så på pricken. Samtidigt så hopps man och tror ändå att det kommer gå den här gången.

Vet ni vad som gjorde att sen blev infekterad? Låter så orättvist.. föddes hon levande då? Skönt att du går på extra kontroller, så fint att de är så noggranna!

Min dotter dog troligtvis av att moderkakan inte funkade som den skulle, hon var tillväxthämmad och då brukar en dåligt fungerande moderkaka vara orsaken. Men de hittade inget specifikt vare sig på henne eller moderkakan. Jag äter Trombyl denna gången för att minska risken att det händer igen.

Jag är beräknad 31/5, så i v 12 nu. Ja barnen vet. Jag kan inte hålla nåt hemligt för de när jag går runt o kräks o mår illa så mycket :)

De flesta andra vet också, jag tycker det har varit skönt att berätta. Då förstår de flesta iaf varför jag är sjukskriven också.

Härligt att alla barnen får vara med o dela detta med er! De delar både glädjen o sorgen på ett så fint sätt! Mina barn har frågat om denna bäbisen också kommer dö... men de har ett annat sätt att tro på och är inte oroliga på samma djup som jag o mannen. Det är skönt!

Man blev verkligen snuvad på bebis. Behöva gå igenom en förlossning och sen ingen belöning.

E.coli, uvi är en vanlig infektion som orsakas av det men om jag hade det vet jag inte. Var inne i två omgångar dagarna innan och urin var utan anmärkning så vitt jag vet. Jag var livrädd att man skulle anse att det inte var skäl nog att gå till specmvc men tack och lov tar dem det på allvar även om risken att det händer igen är minimal.

Hon föddes levande men somnade kort efter in på mitt bröst.

Nej det är klart men det är skönt att kunna dela med sig av vad som komma skall.

Jag hoppas verkligen det går väl för oss båda, och alla andra härinne också såklart :)
    ° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • Lenen
    Ninniisen skrev 2017-11-14 18:09:35 följande:

Man blev verkligen snuvad på bebis. Behöva gå igenom en förlossning och sen ingen belöning.

E.coli, uvi är en vanlig infektion som orsakas av det men om jag hade det vet jag inte. Var inne i två omgångar dagarna innan och urin var utan anmärkning så vitt jag vet. Jag var livrädd att man skulle anse att det inte var skäl nog att gå till specmvc men tack och lov tar dem det på allvar även om risken att det händer igen är minimal.

Hon föddes levande men somnade kort efter in på mitt bröst.

Nej det är klart men det är skönt att kunna dela med sig av vad som komma skall.

Jag hoppas verkligen det går väl för oss båda, och alla andra härinne också såklart :)

Ja usch, förlossningen... det var ju psykisk terror. Jag födde ju ett dött barn, hemskt när hon kom ut o inte skrek.. jag fick aldrig höra hennes andetag o aldrig se hennes ögon. Det sörjer jag fortf men jag vet inte hur det hade känts om hon hade andats en tid. Efteråt blev jag förbnnad när bröststasen kom, fyrkantiga och med sån smärta men det fanns ingen bäbis att mata...

Tycker det låter fint att hon fick somna in hos dig, men det måste vart oerhört svårt. Ansåg de inte att de kunde försöka rädda henne? Går gränsen senare?

Jag hopps också verkligen att det ska gå bra för alla oavsett bakgrund, det här ska ingen behöva gå igenom. Samtidigt känner jag mig tacksam för att jag fick träffa henne och ge henne ett namn, ha minnesceremoni o sprida henne i havet. Alla delar i en process som man behöver gå igenom.

Ser fram emot att detta ska gå vägen o att vi får en till som vi får behålla o njuta längre tid av!

Ett av mina barn är född tidigare i maj, verkligen en bra tid på året att få barn. Det är så skönt att enkelt kunna gå ut o amma ute.
  • Lenen

Hej alla! Igår fick jag äntligen se min lilla älskling hos barnmorskan igen, allt såg bra ut! Det känns så skönt att veta att den lever och mår bra! Den har vuxit ordentligt och hon mätte den till v 12+5, (vi trodde 11+5) så isf är vi beräknade till tidigare än vi tänkt. Men vi får väl se på RUL vad de säger då :) bara den kommer ut så får den komma när den vill! Ha en bra dag!

• pandoraDiem
    Lenen skrev 2017-11-16 09:03:36 följande:

Hej alla! Igår fick jag äntligen se min lilla älskling hos barnmorskan igen, allt såg bra ut! Det känns så skönt att veta att den lever och mår bra! Den har vuxit ordentligt och hon mätte den till v 12+5, (vi trodde 11+5) så isf är vi beräknade till tidigare än vi tänkt. Men vi får väl se på RUL vad de säger då :) bara den kommer ut så får den komma när den vill! Ha en bra dag!

Åh, vad kul att höra! Så magiskt att få titta in, själv tycker jag det fortfarande känns så overkligt att det ligger ett litet liv i min mage. Så svårt att förstå när magen fortfarande inte riktigt syns och sparkar fortfarande inte känns. När jag var på senaste ultraljudet (v13+0) så fick jag utsatt bf efter det så ditt nya datum stämmer nog också. Skönt att bli framflyttad :)
  • rosali84

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

• typ89

Var hos läkaren igår igen. Nu hade jag gått ner 10 kg. Ifrågasatte hur det kan vara farligt att banta men inte farligt att gå ner massor pga kräkningar. Det verkade få dom att reagera lite iallafall. Ska åka till sjukhuset var tredje dag och få dropp nu samt att dom skrev ut zofran med. Ska hämta den idag, hoppas verkligen att det hjälper...försöker vara positiv jämnt men igår på sjukhuset kunde jag inte låta bli att svacka ner lite, tänk om det ska vara såhär tills jag ska föda...vet att man inte får tänka så. Man måste ta en dag i taget. När somhelst kan allt bli bra igen.

• marsen

Idag fick jag tid för RUL. Trodde att det skulle bli en-två veckor innan jul då jag är i vecka 18-19 då. Det står fint i kallelesen att alla kallas till ett frivilligt ul i graviditetsvecka 18-19. Och när får jag tid då? Jo, den fjärde januari när jag precis gått 20 fulla veckor. Varför så sent??

Där sprack alla planer om "drop-the-news-fotografering" innan jul. Vill genomföra rul innan vi berättar för alla, men nu måste vi alltså försöka dölja och vara tysta i 2-3 veckor till....

• linnea12533
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Inte varit så aktiv här, men varit in då och då och läst sen jag gick med. Men nu får jag tyvärr tacka för mig. Idag på KUB-ultraljudet fanns bara en tom hinnsäck. Så på måndag blir det skrapning. Från att ha varit i v 13 och på väg att bli 3-barns förälder till detta på bara någon minut. Känns oerhört tungt nu.

Beklagar. Jag råkade ut för samma sak för 2 veckor sedan vid ett tidigt ultraljud. Om du vill har vi en egen tråd för oss i denna grupp som råkat ut för missfall. Ifall du vill vara med oss där. Vi "pratar" flitigt och det känns skönt att prata med några i liknande situation. För oss med ma/MF i bagaget från bf MAJ 2018 med syskon... skriv gärna där om du vill. Kram på dig.
  • Zanda
    rosali84 skrev 2017-11-16 19:22:50 följande:

Åååå nej Som Linnea sa precis här, joina oss i vår grupp om du behöver prata! <3
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL