Inlägg från: XAHHA92 |Visa alla inlägg
  • XAHHA92

Bim oktober 2017

Hoppar över här från september tråden...
    Mina spottings började idag, alltså ännu en månad av besvikelse, sorg och frustration. Nästa är försök 18.
    Känner mig otroligt värdelös som kvinna när jag inte ens verkar kunna bli gravid med vårt första barn.

Äl 6/10
    Bim 21/10

• XAHHA92
    Eleonoratösen skrev 2017-09-20 11:59:13 följande:
    Vi håller tummarna för denna månaden! Förstår att du känner dig ledsen.. Har ni påbörjat utredning?!
    Har i förra veckan varit på vårt första möte till utredningen. Fick vänta 18 veckor på det mötet, ska nu lämna blodprov och spermaprov. Sen skulle vi vänta ytterligare 10 veckor tills nästa möte :/ Så vi är i en väldigt utdragen process.
  • XAHHA92
    Loomi skrev 2017-09-21 09:16:02 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här. Är nu på mitt andra försök. Hoppades på att vara gravid men mensen kom idag så det är bara att ta nya tag!

Jag har ÄL den 4-5 oktober och BIM den 18:e okt.

Hur länge har ni andra försökt?

Försök 18 för oss. Har precis påbörjat utredning :)
    Försöker med första sen maj -16
  • XAHHA92
    malikan skrev 2017-09-22 13:27:12 följande:

Alltså skit oxå! Ätit munkpeppar och rosenrot denna månaden, äl enligt app var igår så vi har försökt hela veckan samt igår, nu börjar jag jobba kl 15 idag till 00.30 imorgon natt samt samma tid sön-mån och idag fick jag utslag på älstickan! Är ju omöjligt att få till nåt förrän tisdag så nu verkar denna månaden körd oxå :( jag som redan är bitter på mitt jobb, haha

Enligt min barnmorska jag träffade på utredningen så räcker det att ha sex två gånger i veckan. Mer än så kan man inte påverka. Efter att ha haft schemalagt sex i 17 månader tänker vi nu ta hennes råd och ha sex två gånger i veckan bara, framförallt när vi känner för det och inte när vi måste.

Så tror du kan slappna av om ni har haft sex i veckan redan. Spermier lever ju några dygn.
  • XAHHA92
    FrökenFräken83 skrev 2017-09-22 18:01:35 följande:

Hm mina smileys blev visst bara frågetecken...

Ja man kan inte använda mobilens smileys, utan man får göra egna :)
  • XAHHA92

Dag 3 i cykeln och jag har precis lämnat blodprov till utredningen. Sambon ska lämna två spermaprov. Nu är det bara att sitta ner och vänta i ca 10 veckor innan vi får domen. 10 veckor vi ska behöva fundera på om vi kan få barn eller inte.

• XAHHA92

Tyvärr är jag den personen som verkar drömma mycket om att bli gravid/vara gravid utan att vara det... Hade varit underbart att få uppleva ett plus, gå genom en graviditet och få mitt älskade barn.

Suck, idag är en jobbig dag.. Många tankar som snurrar runt i huvudet.

Försöker med första sen maj -16 (Försök 18 nu)
  • XAHHA92
    R84 skrev 2017-09-30 23:07:44 följande:

Ja... och efter snart två års försök finns det inte så mycket hopp kvar tyvärr. Hur länge har ni försökt?

Har ni inte ansökt om utredning? :/

Jag har också börjat ge upp hoppet, även fast man efter varje ägglossning ändå hoppas med hela sitt hjärta.
    Försöker med första sen maj -16 (Försök 18, BIM 22/10)
  • XAHHA92
    R84 skrev 2017-09-30 23:43:08 följande:

Jo.... men fick två tidiga missfall under första halvan av 2016. Så tiden för att få tid för utredning puttades ju på eftersom det måste gå ett år med försök utan graviditet. Skickade in papper för utredning i maj och kommer nog inte få tid förrän tidigast december. Eventuellt först i början av 2018. Så det är bara att vänta. Hade vi vetat i maj att tiden skulle dröja så (de sa på telefon att vi borde ha en tid inom 2-3 mån) kanske vi hade valt att söka privat. Men nu känns det som att vi lika gärna kan vänta.

Hur länge har ni försökt?

Fast det är ju bara sjukt.. Att tiden ska skjutas fram.. Ja alltså väntetiden är något fruktansvärt.. Vi ansökte också i maj och fick brev hem att vi skulle få tid i december! Men jag ringde och satte upp oss på en avbokningslista så vi fick komma in på första mötet nu i september. Nästa träff blir inte förrän i december.. Vi är på försök 18 nu utan något resultat alls
  • XAHHA92
    R84 skrev 2017-10-01 09:19:06 följande:

Det var det jag fick info om när jag frågade... :(

Vi kontaktade dem efter sommaren eftersom det hade gått 3 månader. Då fick vi veta att vi skulle få en tid i november och vi sattes på avbokningslistan. Igår ringde min kille dit för att kolla läget. Då sa de att det kan dröja 1-2 månader till men att förhoppningsvis har vi en tid u december. Sen åker vi på tre veckors resa i januari så allt krockar ju litegranna. Men vi har hållt långresor, bröllop och annat på paus i så lång tid nu att vi i somras kände att vi inte kan leva våra liv på det sättet. Det tar för mycket på oss att hela tiden skjuta på saker och ändra planer utifall att vi skulle vara gravida.

Varför dröjer det så mellan träffarna? Vad fick ni för info på första samtalet? Lider verkligen med er för jag förstår känslan.

Vi fick i princip bara info om vad som kommer ske. Blodprov för mig och spermaprov för min sambo. Sen i december skulle jag få vul och kanske en spolning.. Det är så lång tid mellan för det är helt fullbokat :( Tyvärr har vi jobb där vi inte alltid får ledigt för läkarbesök, så att ta sig till Malmö (2h t&r) för att ta sig till privat läkare är ingen idé.
Svar på tråden Bim oktober 2017