Inlägg från: heden89 |Visa alla inlägg
  • heden89

Bim oktober 2017

XAHHA92 skrev 2017-09-27 14:00:54 följande:

Tyvärr är jag den personen som verkar drömma mycket om att bli gravid/vara gravid utan att vara det... Hade varit underbart att få uppleva ett plus, gå genom en graviditet och få mitt älskade barn.

Suck, idag är en jobbig dag.. Många tankar som snurrar runt i huvudet.

Du är absolut inte ensam om att drömma att du gravid utan att vara det. Jag har börjat drömma sjukt mycket nu senaste tiden och b.la att jag är gravid. Tror mest det är för att det har konsumerat alla mina tankar på sistone. Får knappt något gjort... ÄL i måndags 25/9 och BIM runt 8/10 så hoppas verkligen att detta är slutrundan...
  • heden89
    Julie17 skrev 2017-09-28 09:19:04 följande:

Då mensen kom i dag på BIM+4 så hoppar jag in här.

Beräknad ÄL cirka 17/10 och BIM 1/11. Förvisso bim i november men opålitlig menscykel som var 30 dagar senast och nu 34.. och jag insåg precis att jag är bortrest 14-15 oktober!! Fan, måtte jag inte ha äl precis just då..

Olidligt lång väntan nu.. Hur gör ni andra för att inte ha tankarna kring plus och äl hela långa dagarna?

Det är sjukt svårt med detta eviga väntande och längtande... Jag försöker också hålla mig syselsatt så mycket jag kan med allt möjligt. Nu på sista tiden har vi renoverat hemma så försöker hålla mig upptagen med det så mycket jag kan. Annars har jag också försökt hitta någon serie man kan följa och gräva in sig i för att slippa tankarna Sen tycker jag det hjälper väldigt mycket att få läsa och skriva här just för att det finns fler i samma situation
  • heden89

Verkar som att det är många som har känningar här och var, spännande! Jag är inne på ÄL+7 och har BIM runt 7/10, 8/10 men känner ingenting överhuvudtaget... :/

• heden89
    Erna90 skrev 2017-10-02 15:05:23 följande:

Samma här! Bim ca 7/10 men noll känningar :(

Men kände inte mkt vid första och andra graviditeten heller. Andra slutade dock i missfall..

Åh men så roligt att vi är så lika i tid Ja det verkar som att alla har känningar men själv märker jag ingenting överhuvudtaget och analyserar minsta lilla... När i tid kände du något under din första graviditet? Trist med ett missfall, hoppas ni får slippa det denna gång <3
  • heden89
    cmadde skrev 2017-10-03 13:08:01 följande:

jag har bim 8/10. hade ägglossning 23/24 och har sedan 2 v tillbaka känt molande värk runt livmodern/äggstockar o sen illamående. har dock haft magkatarr i 2 mån så tänker att det kan vara de som gör att jag mår så illa. har tagit graviditetstest igår och idag o det visade neg. inte så konstigt kanske då det är lite för tidigt. har så svårt att hålla mig från att testa mig!!

Jag har också jättesvårt för att hålla mig och fick hem fler tester igår så hade tänkt prova imorgon. Ligger nära dig i tid, ÄL 25,26/10 och BIM runt 7,8/10. Jag har dock inte känt några tecken alls...
  • heden89
    XAHHA92 skrev 2017-10-03 12:02:02 följande:

Så.. Då går vi in i de fertila dagarna, äl på fredag! Kan försök 18 vara vår tur tro.......? Kan det vara ett lyckoägg den här gången....

Håller tummarna för er!
  • heden89
    Erna90 skrev 2017-10-04 10:59:45 följande:

Testade du idag?

Jag testade igår men va blankt..

Yes, testade imorse men jag har nog aldrig sett ett blankare test... Tänker du testa igen och har du några känningar?
  • heden89
    Erna90 skrev 2017-10-04 22:49:00 följande:

Nej vad tråkigt, dock inte kört än ju!

Jag tänker att jag kanske testar på fre igen, bim -1. Typ. Inte helt säker på min cykel. Har dock inga känningar alls tyvärr..

Egentligen skulle man ju försöka hålla sig till mensen är försenad men hur lätt är det när man vet att det kan gå att få svar innan den?

Precis och detsamma, vi får hålla ut lite till

Har läst att det är många som inte har några känningar alls flera veckor in i graviditeten så det kan ju hända att vi är en utav dem förhoppningsvis. Jag har bara känt att humöret har pendlat upp och ned men det känns mer som ett tecken på PMS och faller ju exakt in i tidsramen för det... Men om du testar fredag kanske jag får ge mig på lördag. Jag är inte heller riktigt säker på exakt vilken dag jag är i cykeln då jag varierat från 25-28 dagar de senaste månaderna.

Jamen precis?! Det är ju helt omöjligt att vänta och speciellt när man har test som ligger hemma och väntar på en...
  • heden89
    Erna90 skrev 2017-10-06 08:15:40 följande:

Negativt test idag, Bim imorgon. Känns som mensen är på g när som. FAN! :'(

Som någon skrev, får verkligen vänja mig vid tanken att det blir längre glapp mellan 1an och 2an än vi tänkt. Det retligaste är ju att vi faktiskt blev gravida precis då vi hoppats men fick missfall

Förlåt för all depp! Tur det är helg iaf

Nej så tråkigt! Jag inväntar testet tills imorgon men jag har också en känsla av att mensen är på väg...
  • heden89

Testat imorse och helt blankt. Beräknad BIM är idag eller imorgon så det är väl bara ställa in sig på mens då... Så jäkla less på dessa negativa tester...

Svar på tråden Bim oktober 2017